مدیرعامل منطقه آزاد خواستار شد؛

نظام مهندسی مستقل معدن در منطقه آزاد ماکو ایجاد شود

1399/02/31 - 13:46 - کد خبر: 20570 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به پتانسیل‌های معدنی در این منطقه گفت: سازمان نظام مهندسی معدن مستقل باید در این منطقه ایجاد شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدرضا عبدالرحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: منطقه آزاد ماکو با مساحتی بالغ بر ۴۰۰ هزار هکتار به جهت برخورداری از معادن و پتانسیل‌های معدنی فراوان با تنوع مواد معدنی و همچنین نیروی انسانی متخصص، ظرفیت‌های قابل توجه توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی را داراست.
وی افزود: در سال های اخیر با توسعه کمی و کیفی بخش معدن شاهد جهش در زمینه اکتشافات، بهره برداری و مجوزهای برداشت مصالح معدنی بوده ایم.
وی ادامه داد: پتانسیل بالقوه موجود در منطقه آزاد ماکو، تاثیر خود را در افزایش چشمگیر میزان قراردادها، ارجاعات و استفاده از خدمات مهندسی آن سازمان به وضوح نشان داده که با استقرار سازمان نظام مهندسی معدن مستقل در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو تحولات شگرفی ایجاد خواهد شد.
وی تصریح کرد: جلوگیری از طی مسافت طولانی تا مرکز استان و انعقاد قراردادهای مسوولان فنی معادن و مجوزهای برداشت در این منطقه، پرهیز از انجام مکاتبه‌های متعدد و کاهش بوروکراسی با سازمان نظام مهندسی معدن، لزوم تاسیس سازمان نظام مهندسی معدن مستقل در منطقه آزاد ماکو را نشان می دهد.
مساحت منطقه آزاد ماکو حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری‌ آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
انتهای پیام/
نظام مهندسی مستقل معدن در منطقه آزاد ماکو ایجاد شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار