فرماندار اسکو؛

افراد مبتلا به کرونا ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند

1399/02/31 - 10:33 - کد خبر: 20536 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان اسکو گفت: افراد مبتلا به کرونا ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

به گزارش نصر به نقل از مهر، بابک رضی منش دیشب در پانزدهمین جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا اظهار داشت: متأسفانه در طول یک هفته حدود ۵۰ مورد ابتلای جدید به بیماری کووید ۱۹ در سطح شهرستان داشته‌ایم.
وی از ابتلای ۲۰۳ نفر (۱۲.۱ نفر مبتلا در ده هزار نفر) و فوت ۱۲ نفر به خاطر ابتلاء به ویروس و میزان کشندگی کمتر از ۶.۵ درصد در شهرستان خبر داد و افزود: میزان پایین تلفات در شهرستان نشان دهنده تلاش شبانه روزی کادر درمان و مجموعه حاضر و رعایت مستمر مردم عزیز و با فرهنگ شهرستان اسکو می‌باشد.
فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به آمار توزیع مبتلایان به کووید ۱۹ ابراز کرد: ۴۶.۲ درصد کل مبتلایان شهرستان مربوط به شهر سهند، ۲۶.۴ درصد مربوط به شهر اسکو و حومه، ۲۷.۴ درصد مبتلایان مربوط به شهر ایلخچی و حومه است.
رضی منش با تحلیل مبتلایان به تفکیک شهر سکونت گفت: در شهر ایلخچی و روستاهای بخش با ۱۷ در ده هزار مبتلا بیشترین میزان ابتلاء نسبت به جمعیت‌، شهر اسکو با ۱۴.۶ در ده هزار در رتبه دوم، شهر سهند با ۹.۹ نفر در ده هزار رتبه سوم و روستاهای بخش مرکزی با ۷.۸ نفر در ده هزار در رده بعدی قرار گرفته است.
رئیس ستاد پیشگیری و مقابله از بیماری کرونا در شهرستان اسکو دلیل افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا ویروس در روزهای گذشته را، افزایش تعداد تست‌های سرپایی و یکی از علل اصلی شیوع بیماری را حضور در تجمعات دانست و افزود: قرنطینه افراد مثبت و نزدیکان آنها همچنان به عنوان یک ضرورت برای مدیریت و کنترل بیماری باید جدی گرفته شود.
وی گفت: شناسایی بیماران کمک می‌کند که در روند تشخیص بیماری و پیشگیری از شیوع آن اقدامات بهتر و موثرتری توسط خود افراد و خانواده‌ها و مجموعه عوامل شهرستانی اتخاذ گردد.
رضی منش افزود: افراد مبتلا ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و برای تحقق این امر نیازمند مشارکت و همراهی جدی و مستمر خود مردم هستیم.
فرماندار شهرستان اسکو در پایان گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، شاهد شیوع و گسترش مجدد و طولانی شدن بیماری خواهیم بود که آسیب‌های جدی در حوزه سلامت و اقتصاد در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/
افراد مبتلا به کرونا ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار