مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز؛

پست برق حوضچه‌ای در بازار ایکی قاپیلی تبریز احداث می‌شود

1399/02/30 - 16:16 - کد خبر: 20520 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از احداث پست حوضچه‌ای در بازار ایکی قاپیلی خبر داد و گفت: ترانس موجود در این پست از نوع هرمتیک بوده و هیچ ارتباطی با محیط بیرون نداشته و از سطح ایمنی بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، عادل کاظمی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران حل مشکل تامین و ایمن سازی برق بازار ایکی قاپیلی را از مهمترین دغدغه‌های این شرکت و بازاریان تبریز عنوان کرد و افزود: پس از بررسی کارشناسان امر و هم‌اندیشی میان شرکت توزیع نیروی برق تبریز، کسبه‌ بازار و هیئت امنای بازار ایکی‌قاپیلی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان و استانداری توافق شد برق بازار ایکی قاپیلی از طریق نصب و احداث پست حوضچه‌ای تامین شود.
وی با بیان اینکه این پست حوضچه‌ای در زیرزمین قرار داشته و در سطح قابل مشاهده نیست، خاطرنشان کرد: ترانس موجود در این پست از نوع هرمتیک بوده و هیچ ارتباطی با محیط بیرون ندارد و در مقایسه با سایر ترانس‌های مشابه از سطح ایمنی بسیار بالایی برخوردار است.
کاظمی افزود: در این پست حوضچه‌ای، سیستم‌های حفاظتی نیز پیش‌بینی شده و قابلیت پایش و کنترل از راه دور و آنلاین را دارا است.
وی با عنوان اینکه پست برق حوضچه‌ای در تبریز برای نخستین بار ایجاد می شود، اعلام کرد: با احداث این پست حوضچه‌ای تمامی ۱۲۰ مشترک بازار ایکی‌قاپیلی که در اثر حادثه‌ی آتش‌سوزی سال گذشته، بدون برق بودند، تامین برق شده و با رعایت شرایط و امکانات فنی با بارگیری فیدرها می‌توان تعدادی دیگر از مشترکان برق در محدوده‌ بازار را نیز پوشش داد.
وی با اشاره به اینکه این پروژه با هزینه‌ای افزون بر ۶ میلیارد ریال انجام می‌شود، افزود: اجرای پروژه‌ پست حوضچه‌ای بازار به دلیل مشکلات حمل و نقل و محدودیت‌های کار در ساعات روز، دو ماه به طول خواهد انجامید و برای این منظور گودالی به عمق چهار متر و در ابعاد چهار در پنج متر حفر خواهد شد.
کاظمی با بیان اینکه پست کمپکت قبلی به دلیل ادامه‌ مراحل رسیدگی قضایی و صدور رای نهایی و باقی‌ماندن شواهد و ادله پرونده، با حکم قاضی دست نخورده مانده است، اضافه کرد: این پست پس از صدور رای نهایی دادگاه، جمع‌آوری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان با بیان اینکه فصل تابستان و ایام پیک بار در پیش است، به بازاریان تبریز توصیه کرد به طور اکید از برق‌های غیرمجاز استفاده نکنند و در صورت داشتن انشعاب با قدرت پایین، به امور برق روشنایی مراجعه کنند تا به صورت فنی و قانونی آمپراژهای واحدهای تجاری ایشان افزایش یابد.
وی همچنین از بازاریان خواست پس از احداث و بهره‌برداری از پست حوضچه‌ای نیز، از سیم‌کشی داخلی به صورت نامناسب و خودسرانه خودداری کرده و با اخذ مشاوره از خبرگان فنی حوزه‌ برق به این کار اقدام کنند.
کاظمی خاطرنشان کرد: بازاریان می‌توانند جهت پیشگیری از مصرف بالا و قبض‌های پرهزینه، در ایام پیک بار متناسب با سیاست‌های توانیر، از طرح‌های مشارکتی و تشویقی مدیریت مصرف و پیک سایی بهره مند شوند.
بنا به این گزارش، حوالی ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۸ آتش سوزی مهیبی در سرای «ایکی قاپیلار» بازار تاریخی و مسقف تبریز روی داد که پس از پنج ساعت خاموش شد.
بازار تاریخی تبریز با داشتن حدود پنج هزار و ۵۰۰ باب حجره، مغازه و فروشگاه، ۴۰ گونه شغل، ۳۵ باب سرا، ۲۵ باب تیمچه، ۳۰ باب مسجد، ۲۰ باب راسته و راسته‌بازار، ۱۱ باب دالان، ۵ باب حمام و ۱۲ باب مدرسه به ‌عنوان اصلی ‌ترین مرکز داد و ستد مردم تبریز و ایران شناخته می‌شود.
این مجموعه با نام مجموعه بازار تبریز در ۲۵ شهریور ۱۳۵۴ با شماره ثبت ۱۰۹۷ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد و در سال ۲۰۱۰ نیز این مجموعه با شماره ثبت ۱۳۴۶ به عنوان یکی از میراث جهانی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
انتهای پیام/
پست برق حوضچه‌ای در بازار ایکی قاپیلی تبریز احداث می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار