امام جمعه تبریز در گفت و گو با نصر:

کمک های مومنانه؛ گذشتن از آرم ها و رسیدن به آرمان ها بود / رسانه ها قدرتی نرم هستند

1399/02/30 - 18:51 - کد خبر: 20487 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز با اشاره به پویش های همدلی و رزمایش کمک های مومنانه که از نیمه شعبان با فرمان مقام معظم رهبری آغاز شد ، گفت: این کمک های مردمی به معنای واقعی، گذشت از آرم ها و نام ها و به فکر آرمان ها بودن است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم با حضور در پویش همدلی مخاطبان نصر با اشاره به نیت خالصانه و حرکات خود جوشی که مردم در راستای کمک به مستمندان در قالب بسته های حمایتی در ایام کرونایی صورت گرفته است، گفت: کمک های مردمی که بعد از فرمان معظم رهبری در نیمه شعبان رنگ بیشتری به خود گرفت، به مصداق یک رزمایش مواساتی و مومنانه بود که در تمامی شهرها انجام شد.
وی افزود: شرط مهم اینگونه رزمایش ها اخلاص است، تشکیلات صلیب سرخ هم در جهان لین اقدامات را انجام می دهد اما در آنها اخلاص نیست، اخلاص در مجموعه هلال احمر و تشکلات مردم نهاد ما است که به چشم می خورد.
وی ادامه داد: چیز مهم همین اخلاص است، یعنی گذشت از آرم ها و نام ها و به فکر آرمان ها بودن.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز با بیان اینکه در این ایام همه به فکر نیت خیر بودند نه اسم و نامشان، اظهار داشت: موسسه، شرکت، نام مهم نبود و هدف مقدس این رزمایش صرفا کمک به افراد نیازمندی بود که در ایام قرنطینه و شیوع کرونا واقعا نیازمند کمک بودند.
وی تاکید کرد: این کمک ها باید با تکریم و حفظ شخصیت و حیثیت افراد انجام گیرد و در هنگام توزیع اقلام به درب خانه ها دوربین و عکس و فیلم برداری نباشد.
امام جمعه تبریز با اشاره به وضعیت دشوار افرادی که در جریان کرونا به صورت موقت (مثل رانندگان اتوبوس یا کارگران روزمزدی) بیکار شده اند و که شرایط کاری خود را از دست دادند و اکنون نیازمند هستند، گفت: مردم خیر ما همه جا با روحیه همدلی، صفا و صمیمت، در تمام جناح ها و سلیقه ها در این رزمایش شرکت کردند.
وی اضافه کرد: ما می توانیم این روحیه را حفظ کنیم و فعالیت این تشکل ها را ادامه دهیم، خود ما ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت را تشکیل دادیم، بسیج هم تشکلی برای شناسایی افراد نیازمند راه اندازی کرده بود‌ و خیرین هم که پویش رحمت را راه اندازی کردند و اینگونه در هر محله ها نیازها رفع شد.
وی افزود: قطعا حفظ این روحیه کمک خواهد کرد با دست پر با تمام مشکلات کنار بیاییم و به هم کمک کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم در بخش دیگر سخنان خود به نقش رسانه ها در شرایط بحرانی اشاره کرد و گفت: رسانه نه تنها در این موقعیت و این شهر بلکه در همه جا و هر اتفاقی نقش بسیار پررنگی دارند.
وی ادامه داد: رسانه ها قدرتی نرم هستند، فضای مجازی می تواند برای یک کشور موفقیت بیا آفریند و هر کس سواد این فضا و سواد رسانه را نداشته باشد بی سواد تلقی می شود.
وی افزود: این فضا آنقدر اهمیت دارد که مقام معظم رهبری می فرماید، من اگر مسئولیت رهبری کشور را برعهده نداشتم، مسئولیت رهبری فضای مجازی کشور را بر عهده می گرفتم، فلذا رسانه ها نقش بسیاری دارند.
وی با بیان اینکه رسانه ها باید در انتشار اخبار درست عمل کنند، اظهار داشت: البته ماهیت خبر این است که ممکن است درست باشد و یا کذب اعلام شود، چرا که به خبر موثق اطلاع گفته می شود نه اخبار.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: ماهیت خبری که در رسانه و فضای مجازی منشتر می شود بسیار مهم است، دشمن از همین طریق خبردار و عصبانی می شوند و از همین طریق هم ممکن است سو تبلیغات کند.
وی با اشاره به حادثه ناگوار شهادت جمعی از ملوانان نیروی دریایی در پی بروز سانحه در رزمایش که طی روزهای گذشته رخ داد، گفت: رسانه غربی از این فرصت استفاده کرده و سو تبلیغات کردند، درست است که حادثه بسیار تلخی بود و دل ملت ایران واقعا به درد آورد ولی در رزمایش های نظامی درصدی تلفات در نظر گرفته می شود که ممکن است رخ دهد، انگلیس سال گذشته چندین نفر تلفات در رزمایش های خود داده است و آمریکا نیز سال گذشته بیش از صد نفر تلفات در رزمایش خود داد.
وی در بخش پایانی سخنان خود، اظهار داشت: بنابراین رسانه خیلی چیزها را رقم می زد، در موضوع کرونا هم انعکاس خوب بود و بسیار کمک حال بود.
انتهای پیام/
کمک های مومنانه؛ گذشتن از آرم ها و رسیدن به آرمان ها بود / رسانه ها قدرتی نرم هستند گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار