رییس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

ایجاد مجتمع کشت و صنعت سراب در سطح دو هزار هکتار

1399/02/30 - 10:28 - کد خبر: 20471 نسخه چاپی

نصر: رییس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: مجتمع کشت و صنعت شهرستان سراب در زمینی افزون بر دو هزار هکتار ایجاد می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اکبر فتحی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و امور سرمایه گذاری شهرستان سراب اظهار کرد: در صورت تامین آب، مشکلی برای واگذاری اراضی ملی جهت احداث کشت و صنعت سراب وجود ندارد.
وی افزود: در صورت رفع موانع و مشکلات تامین آب، احداث کشت و صنعت سراب که در آن واحدهای مختلفی از تولید خوراک دام، کارخانه قند، صنایع کشتارگاهی و بسته بندی گوشت انجام می شود، بخش زیادی از مشکل بیکاری در شهرستان سراب را برطرف می کند.
رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر تقسیط آب به صورت قانونی و بدون مانع انجام شود، با توجه به امکان واگذاری اراضی ملی به بخش خصوصی، شاهد توسعه ایجاد شرکت های کشت و صنعت در استان خواهیم بود.
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت کشاورزی تاکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند که در این زمینه باید راهکارهای تحقق سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و بررسی و رفع موانع احتمالی باید مدنظر قرار گیرد. 
یوسف داودی افزود: با اجرای طرح کشت و صنعت و ایجاد صنایع تکمیلی، بخش عمده ای از مشکل اشتغال فارغ التحصیلان و بیکاران منطقه مرتفع می شود. 
شهرستان سراب با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق تبریز دارای طبیعت بکری به ویژه در دامنه های بزقوش است.
انتهای پیام/
ایجاد مجتمع کشت و صنعت سراب در سطح دو هزار هکتار خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار