معاون استاندار آذربایجان غربی؛

آذربایجان‌غربی صاحب بزرگترین ظرفیت سردخانه‌ای کشور است

1399/02/30 - 09:39 - کد خبر: 20468 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: این استان صاحب بزرگترین ظرفیت سردخانه‌ای کشور است که باید از این ظرفیت در راستای ارزش افزوده بیشتر در بخش کشاورزی بهره برد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، بهنام شهدی روز دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سردخانه‌داران آذربایجان غربی افزود: ظرفیت این بخش در استان، نزدیک به یک میلیون تن است که باید برای بهره مندی از این ظرفیت، از تکنولوژی های نوین بهره برد.
وی با بیان اینکه برای ایفای نقش برجسته‌تر این ظرفیت در چرخه توسعه بخش کشاورزی نیازمند یک برنامه منسجم هستیم، اضافه کرد: با وجود اینکه در شرایط فعلی صدور مجوزهای جدید برای احداث سردخانه توجیه اقتصادی ندارد اما در صورتی که استان بخواهد به عنوان مرکز صادرات محصولات باغی معرفی شود، از ظرفیت‌های فعلی و جدید سردخانه ای می توان بهره برد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۴۵ واحد سردخانه ای در استان در حال بهره برداری است که رقمی بسیار با اهمیت به شمار می‌رود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با وجود اینکه سال گذشته وضعیت بارآوری محصول سیب بسیار خوب بود، اما بازهم تنها ۷۰ درصد ظرفیت سردخانه های استان مورد استفاده قرار گرفت و این ضرورت استفاده سردخانه ها از امکانات و ماشین آلات جدید را دوصد چندان می کند تا سردخانه های بتوانند در طول سال فعالیت کرده و محدود به فعالیت های فصلی نباشند.
بنا به این گزارش، سردخانه ها در آذربایجان غربی بیشتر برای نگهداری محصولات کشاورزی از جمله سیب تولیدی مورد استفاده قرارمی گیرد.
این استان با بیش از یک میلیون تن، بزرگترین تولیدکننده سیب در کشور است.
انتهای پیام/
آذربایجان‌غربی صاحب بزرگترین ظرفیت سردخانه‌ای کشور است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار