خبر/

انتقاد هواووی از وزارت بازرگانی آمریکا

1399/02/29 - 22:00 - کد خبر: 20452 نسخه چاپی

نصر: شرکت فناوری هواووی چین با انتشار بیانیه ای از اصلاح مستقیم مقررات ممنوعیت صادرات محصولات از سوی وزارت بازرگانی آمریکا علیه این شرکت انتقاد کرد.

به گزارش نصر، شرکت هواووی روز سه شنبه در این بیانیه آورده است: دولت آمریکا برای مهار بیشتر توسعه این شرکت، با نادیده گرفتن نگرانی های تعداد زیادی از انجمن های صنعتی و شرکت های مختلف، مقررات صادرات مستقیم محصولات را بدون محدودیت گسترش داده است که شکل اصلاح شده این مقررات برای صنعت، خودبزرگ بینانه و مخرب است.
هواوی اضافه کرده است دولت آمریکا به منظور سرکوب شرکت های پیشرفته کشورهای دیگر، منافع مشتریان و مصرف کنندکان سراسر جهان را نادیده می گیرد که خلاف ادعاهای همیشگی این کشور مبنی بر حمایت از امنیت سایبری است.
شرکت هواوی افزوده است: ما این رویداد را به طور همه جانبه بررسی و ارزیابی کرده و پیش بینی می کنیم به طور اجتناب ناپذیری تحت تاثیرات آن قرار خواهیم گرفت تا حد امکان برای پیدا کردن راه حل تلاش می کنیم و امیدواریم مشتریان و تامین کنندگان همراه با شرکت هواووی با تمام نیرو برای رفع تاثیرات منفی این مقررات تبعیض آمیز تلاش کنند.
بیانیه شرکت هواوی در شرایطی است که وزارت بازرگانی چین هم با انتشار بیانیه ای در تارنمای خود از آمریکا به عنوان کشوری یاد کرد که اصول بازار و تجارت عادلانه را نقض کرده است.
در این بیانیه به ممنوعیت های جدید آمریکا برای فروش نیمه هادی ها از طریق شرکت های خارجی به شرکت هواوی چین اشاره شده و آمده است که چین از شرکت های خود در هر شرایطی حفاظت خواهد کرد آمریکا باید فورا این تدابیر محدود کننده و ممنوعیت ها علیه چین را لغو کرده و زمینه و شرایط را برای تجارت عادلانه و همکاری شرکت ها فراهم کند.
وزارت بازرگانی چین تاکید کرده است با توجه به مقررات جدید ممنوع کننده آمریکا که از جمعه گذشته اعلام شد چین هم تدابیر مقابله جویانه از جمله قرار دادن نام شرکت های آمریکایی در فهرست شرکت های غیرقابل اعتماد را که باعث محدود شدن فعالیت های آنهامی شود، مد نظر قرار می دهد.
انتهای پیام/
انتقاد هواووی از وزارت بازرگانی آمریکا نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار