۱۲ خوشه صنعتی در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود

1399/02/29 - 12:50 - کد خبر: 20412 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت:۱۲ خوشه صنعتی در این استان با هدف تحقق شعار جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمد اهلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: برای اجرای توسعه خوشه‌های کسب و کار و جهت حمایت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، تاکنون سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در استان در حال اجرا بوده و مطالعات و امکان‌سنجی انجام ۱۲ خوشه صنعتی دیگر نیز در دست اقدام می‌باشد.
وی این خوشه‌های صنعتی را شامل صنایع چوب و مبلمان، توریسم، صنایع فلزی، صنایع شیرآلات بهداشتی، فنی و مهندسی ساختمان، صنایع پوشاک، آب معدنی، انواع نخ، عسل، طیور، سنگ‌های قیمتی و سنگ‌های معدنی برشمرد و گفت: با شناسایی و امکان‌سنجی این خوشه‌های صنعتی، فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در کنار هم تجمیع و هماهنگ شده و این امر باعث بهره‌مندی هر چه بیشتر صنایع از خدمات یکدیگر می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه هدف از انجام خوشه‌های کسب و کار، تقویت ارتباط، شبکه‌سازی و همکاری اعضای خوشه‌های صنعتی با یکدیگر است ،تشریح ‌کرد: برنامه توسعه خوشه‌های کسب و کار با بهره‌مندی از تجربه کشورهای توسعه یافته پایه‌ریزی شده و تاکنون دستاوردهای موفقی نیز در برداشته است.
اهلی از دیگر مزایای اجرای خوشه‌های صنعتی را تامین زنجیره تولید و افزایش صادرات دانست و گفت: با اجرای خوشه‌های صنعتی، حلقه‌های مفقوده زنجیره ارزش صنایع و خدمات نمایان شده و حمایت از شکل‌گیری و توسعه ارائه‌دهندگان خدمات کسب و کار تسهیل خواهد شد.
 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: ایجاد و توسعه خوشه‌های صنعتی یک ظرفیت بسیار بزرگ برای اشتغال و تولید استان است و برای واگذاری زمین با تسهیلات مناسب برای سرمایه‌گذاران آمادگی داریم.
اهلی اظهارامیدواری کرد تا با هماهنگی هرچه بیشتر میان مسوولان استانی، اجرای خوشه‌های صنعتی در استان از شتاب بیشتری برخوردار باشد.
وی افزود: یکی از اهداف مهم مدیریت شهرک‌های صنعتی استان تامین زیرساخت‌های لازم برای رونق تولید و اشتغال‌زایی است و تلاش می‌شود با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رونق تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سرعت گیرد.
اهلی بر روند رونق‌بخشی به واحدهای راکد و غیرفعال و همچنین کمک به رفع موانع تولید و حمایت از واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: با حمایت مسئولان و مدیران استانی مشکلات و کمبودهای شهرک‌های صنعتی استان مرتفع و به رونق و توسعه در این بخش کمک خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل همچنین یکی از زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران در استان را تامین و احداث زیرساخت‌های لازم دانست و افزود: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده شهرک‌های صنعتی استان بهترین محل برای سرمایه‌گذاران است.
انتهای پیام/
۱۲ خوشه صنعتی در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار