محمدجواد ظریف؛

کاظم‌پور نمونه خدمت‌گزاری صادقانه بود

1399/02/28 - 14:52 - کد خبر: 20360 نسخه چاپی

نصر: وزیر امور خارجه، مرحوم حسین کاظم پور اردبیلی دیپلمات و نماینده ایران در اوپک را نمونه خدمت‌گزاری بی‌پیرایه و صادقانه برای مردم دانست و گفت: مردم مهم‌ترین دغدغه این دیپلمات حتی در روزهای آخر عمرش بود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف، روز یک‌شنبه در مراسم تدفین پیکر مرحوم کاظم‌پور اردبیلی اظهارداشت: کاظم پور مرد بزرگی بود. موافقان و مخالفان عقاید او جز خوبی، محبت، خدمت‌گزاری و نگرانی برای کشور چیزی از او ندیدند.
وی ادامه داد: خدایا شاهد باش ما جز خوبی و دغدغه برای کشور چیزی از «حسین» ندیدیم. او مردی امین، راستگو، صریح و بی‌تعارف بود که هیچ‌گاه دل کسی را نمی‌شکست اما در گفتن نظراتش هم هیچ ملاحظه‌ای نداشت.
ظریف  یادآور شد: ما در طول سه ماه گذشته در وزارت‌ امور خارجه دو «حسین» را از دست دادیم که اگرچه دارای دیدگاه متفاوت بودند اما هر دو نمونه خدمت‌گزاری بی‌پیرایه و صادقانه برای مردم دلاور ایران بودند.
وزیر امور خارجه اضافه کرد: مهم‌ترین دغدغه حسین کاظم‌پور اردبیلی که پیش از بستری شدن در بیمارستان با یکی از دوستان وزارت‌ خارجه در میان گذاشتند، مردم بود.
وی با بیان اینکه بعید می‌دانم کسی مانند «حسین» به جمع خانواده بازرگانی، خارجه و نفت بپیوندد، تأکید کرد: بار دیگر این مصیبت سنگین را به همسر گرانقدر و فرزندان بزرگوار و سایر بازماندگان، همچنین خانواده صنعت نفت و خارجه و کل ملت ایران تسلیت می‌گویم.
حسین کاظم‌پور اردبیلی در فاصله سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۴ سفیر ایران در ژاپن بود و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸ نیز نمایندگی ایران در اوپک را به‌عهده داشت. کاظم‌پور اردبیلی از سال ۱۳۹۲ تاکنون نیز در جایگاه نماینده ایران در اوپک فعالیت می‌کرد.
او در کسوت نماینده ایران در هیأت عامل اوپک در تمام طول خدمتش همواره مدافع منافع ملی کشور بود.
«تدوین استراتژی تعامل سازنده و شراکت در عین رقابت، تلاش‌هایی برای تشکیل IEF و شکل‌دهی به کشورهای صادرکننده گاز در سال ۲۰۰۱» از کارهای مهم کاظم‌پور در دوره مسوولیتش بود. 
انتهای پیام/
کاظم‌پور نمونه خدمت‌گزاری صادقانه بود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار