فرماندار اسکو؛

سواحل دریاچه ارومیه ساماندهی می شود

1399/02/28 - 13:22 - کد خبر: 20350 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اسکو با اشاره به ظرفیت های گردشگری ایلخچی و احیای دریاچه ارومیه بر استفاده حداکثری از ظرفیت این سواحل تاکید و خواستار ساماندهی این سواحل جهت استفاده گردشگران و رونق اقتصادی شد.

به گزارش نصر به نقل از مهر، بابک رضی منش ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه بخشدار ایلخچی اظهار داشت: تغییر و تحول، برنامه، ایده و انگیزه جدید را به هر مجموعه تزیق می‌کند و مبنای انتصاب مدیران براساس اصل شایسته سالاری، کارآمدی و همسویی با برنامه‌ها و اهداف دولت صورت می‌گیرد.
وی افزود: استفاده از نیروی‌های جوان، متخصص، کارآمد و پرانگیزه راه حل بسیاری از مشکلات کشور بوده و انتخاب و اعتماد به جوانان کلید واژه اصلی بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب هستند و جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی و مسیر توسعه کشور در تمام ابعاد به عمل و اندیشه جوانان گره خورده است.
فرماندار شهرستان اسکو در ادامه وجود ظرفیت‌های بخش ایلخچی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری را فرصتی بی نظیر برای توسعه پایدار این بخش برشمرد و بر استفاده حداکثری از این مزیت‌ها و برنامه ریزی برای بارور کردن آنها تاکید کرد.
رضی منش با اشاره به ظرفیت صنعتی و کشاورزی این بخش، وجود چندین واحد بزرگ صنعتی و تولیدی استان و شهرستان از جمله ایران خودرو، درپاد، یاقوت صنعت، ماشین سازی، آذر ملامینه، آذر شهاب، ممتاز لبن و … گفت: پیشتازی این بخش در تولید چندین محصول مهم و استراتژیک کشاورزی از جمله پسته و قرارگیری در پل ارتباطی میان شمال و جنوب استان موقعیتی ویژه را به این بخش داده است.
وی توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی در راستای حفظ هویت فرهنگی را بسیار مهم دانست و افزود: فرهنگ فولکلور بخش ایلخچی، مراسم و آئین قربانیِ، آداب و رسوم سنتی فرصتی بزرگ در توسعه گردشگریِ فرهنگی باید تقویت و رویداد نگاری گردد.
فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این بخش و احیای دریاچه ارومیه بر استفاده حداکثری از ظرفیت این سواحل تاکید کرد و خواستار ساماندهی این سواحل زیبا جهت استفاده گردشگران و رونق اقتصادی منطقه شد.
رضی منش با اشاره به اقدامات بسیار مهم و ارزشمند دولت تدبیر و امید در راستای احیای دریاچه ارومیه ابراز کرد: باید این اقدامات برای مردم و افکار عمومی تبیین شود؛ از ابتدای سال ۹۲ و شروع به کار دولت شاهد افزایش ۸۸ سانتی متری ارتفاع و وسعت ۶۴۷.۵ کیلومتر مربع دریاچه ارومیه بوده‌ایم.
فرماندار شهرستان اسکو خواستار تلاش مضاعف بخشدار جدید برای ارتقای شاخص‌های اقتصاد و تولید روستایی و برنامه ریزی برای ایجاد درآمد پایدار در روستاهای این بخش شده و افزود: توجه به توسعه زیرساخت‌های ورزش روستایی و خصوصاً توسعه ورزش بانوان از اولویت‌های دیگر بخشدار جدید است.
رضی منش در پایان پیگیری عملیات اجرایی گازرسانی به روستای آق گنبد، قطعه ۵ آزاد راه تبریز- ارومیه به عنوان مشکل اصلی ترافیک شهر ایلخچی، پیگیری شروع عملیات اجرایی شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب بهداشتی شهر ایلخچی، تکمیل و بهره برداری از عمارت تاریخی پیرآباد را از جمله اولویت‌های مهم این بخش برشمرد و بر پیگیری و نظارت جدی بخشدار جدید بر این اولویت‌ها تاکید کرد.
گفتنی است در پایان این مراسم ضمن تجلیل از محمد کاظم هاشمی، محمد آزادی مبارکی به عنوان بخشدار جدید ایلخچی معرفی شد.
انتهای پیام/
 سواحل دریاچه ارومیه ساماندهی می شود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار