یاداشت نصر به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی/

روابط عمومی، قلب تپنده هرمجموعه ای است

1399/02/27 - 16:28 - کد خبر: 20306 نسخه چاپی

نصر: از سال ها پیش در راستای تلاش و پیگیری دست ‌اندرکاران روابط عمومی، جامعه روابط عمومی ایران را در 27 اردیبهشت ماه، صاحب روز ملی که درسطح جهانی نیز به عنوان روزارتباطات وجامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است، به ثبت رسانید.

اصطلاح روابط عمومی برای نخستین بار در جهان در اتحادیه ی راه آهن آمریکا به کار برده شد و در ایران نیز شرکت نفت نخستین نهادی بود که دفتر روابط عمومی را راه اندازی کرد.
از گذشته تاکنون ارتباط با همنوع، همواره یکی از مسائل بسیار مهم برای انسان محسوب می‌ شده. بی شک ارتباطات در گذشته های دور از راه هایی همچون دود، نور، آتش و ... انجام می شد اما با ورود تلگراف به زندگی بشر، ارتباط شکل دیگری یافت و تکنولوژی های نوین یکی پس از دیگری بر نوع برقراری ارتباط تاثیر گذاشتند تا جایی که اکنون با بهره گرفتن از ابزارهای ارتباطی جدید، اطلاعات با سرعت بسیار زیاد در هر نقطه ای از این زمین پهناور در اختیار افراد قرار می گیرد.
در عصر حاضر تحولات شگفت ‌انگیزی كه در حوزه فناوری ‌‌های نوین ارتباطی بوجود آمده، جهان را كوچك ‌تر و انسان‌ ها را به هم نزدیك ‌تر ساخته است. بی تردید ارتباطات واطلاعات بنیان اصلی قدرت و نفوذ جوامع برای تحقق توسعه پایدار به شمار می رود و به عنوان سامانه ‌ای منسجم و هدفمند، با تلاش آگاهانه و موثر در جهت اطلاع رسانی و شفاف سازی، می تواند پلی باشد برای ایجاد و حفظ ارتباط یك مجموعه با دنیای خارج از آن.
روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی فقط یک عنوان در صفحات تقویم نیست، بلکه سرفصلی است از تعهد، تخصص، علم و هنری است که تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات محسوب می شود که امروزه تبدیل به قلب تپنده مجموعه های مختلف شده است.
بی گمان روابط عمومی سرچشمه زلال اطلاعات و ارتباطات است و از آنجایی که روابط عمومی خانه مردم و تریبون سازمان است، اولین شرط برای داشتن یک ارتباط خوب، سخن گفتن از روی علم، آگاهی و اطلاع است.
امروزه اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع ‌رسانی در همه عرصه ‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان ‌ها، ادارات و شرکت‌ ها و دوامشان در عرصه ‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌ های آن ‌ها وابسته است و نقش روابط ‌عمومی‌ ها در ایجاد دسترسی به اطلاعات و معرفی ظرفیت ‌ها برای توان‌ افزایی، کارآفرینی و خلق ثروت، بسیار حائز اهمیت است.
نوع کار روابط ‌عمومی و مسئولیت‌ هایی که برعهده این بخش قرار داده شده، سبب شد تا حرفه روابط عمومی، ششمین شغل پراسترس در جهان شناخته شود.
امید است، روابط عمومان با به کارگیری مهارت و دانش در راستای اعتلا و ارتقای فرهنگ مدنی، فضایی سالم برای اطلاع رسانی دقیق  و ارتباطات صمیمانه و اثر بخش میان مردم و سازمان که پایه حرکت اجتماع است، تلاش ورزیده و کماکان با ارتباط موثر در سامان دادن امور روابط عمومی نقش آفرین و اثر آفرین باشند.

سحرمغفرت
انتهای پیام/
 روابط عمومی، قلب تپنده هرمجموعه ای است سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار