رییس اداره حفاظت محیط زیست خداآفرین:

20 تن محموله چوب غیرمجاز در خداآفرین توقیف شد

1398/03/12 - 15:16 - کد خبر: 2030 نسخه چاپی

نصر، رییس اداره حفاظت محیط زیست خداآفرین گفت: یک دستگاه تریلی حامل 20تن چوب غیرمجاز در روستای 'عمارت' بخش منجوان این شهرستان درحین بارگیری و حمل توسط گشت کنترل یگان حفاظت محیط زیست و با همکاری نیروی انتظامی توقیف شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مرتضی نعمت پوراعلام کرد: 2 نفر دراین ارتباط دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند .

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد که 1.5 تن از این محموله از درختان جنگلی مناطق حفاظت شده شامل چنار، بلوط، بید، داغداغان، گلابی وحشی، نارون، گز، زغال اخته و زالزالک بود.
وی گفت: بقیه این چوب ها که بدون مجوز قطع و حمل شده باید ازسوی جهادکشاورزی اعلام نظر کارشناسی انجام شود .

رییس محیط زیست خداآفرین اظهارداشت: پیش از این نیز در روستاهای 'قاقالو و طوعلی 'دربخش منجوان یک محموله 1.5 تنی قاچاق چوب درختان از یک دستگاه نیسان شامل 9اصله چنار، 2 اصله صنوبر سیاه و 11ریشه جوش کشف و 4 نفر دراین ارتباط دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند که یک نفر از این متهمان به 6 ماه حبس محکوم شده است .
وی با اشاره به اینکه تاکنون 12نفر در مجموع در ارتباط با قطع درختان و حمل غیرمجاز چوب درخداآفرین دستگیرشده اند، اعلام کرد: تا آبان ماه سالجاری هرگونه حمل و جابجایی و قطع درختان دراین شهرستان ممنوع است.
وی گفت : قطع درختان در خداآفرین توسط افراد سودجوی بومی و محلی شهرستان انجام می شود و این افراد درختان قطع شده را به کارخانجات چوب در استان و نیز شمال کشور حمل می کنند.
شهرستان خداآفرین در شمال شرق استان و در فاصله 220کیلومتری تبریز قراردارد.
60 هکتار از جنگل های حفاظت شده ارسباران با گونه های مختلف درختان در این شهرستان واقع شده است .

انتهای پیام/

20 تن محموله چوب غیرمجاز در خداآفرین توقیف شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار