نگاهی به برگزاری نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تبریز

انتخابات اتاق بازرگانی تبریز، غیرسیاسی ترین انتخابات/ تکرار حماسه وحدت و یکپارچگی در اتاق تبریز

1397/12/02 - 11:25 - کد خبر: 203 نسخه چاپی

نصر: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تبریز به عنوان یکی از اولین اتاق های بازرگانی تاسیس شده در کشور همواره نقشی برجسته در تصمیم سازی های اقتصادی داشته است.

اگرچه مهد تفکر و گفتمان سازی اقتصاد کشور آنگونه که باید و شاید در سال های اخیر در کانون این تصمیم سازی ها نبوده است ولی نگاهی به سابقه و اثرگذاری اتاق های بازرگانی حکایت از نقشی بی بدیل در اقتصاد کشور دارد.

در دهه های گذشته نام برخی از تجار و بازرگانان با اقدامات وسیع و گسترده شان در صنعت و اقتصاد آذربایجان گره خورده است این بزرگان همواره در اتاق های بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی کشور نقش فعال و پویا داشته اند.

ترکیب هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی همواره با تغییری مختصر نسبت به دوره های قبل حضور نخبگان اقتصاد و کارآفرینی استان و کشور را رقم زده است از این حیث انتخابات اتاق های بازرگانی را می تواند تمرین تکرار اتحاد و همدلی برای فعالیتی مبتنی بر مهارت و تخصص در کنار هم را عنوان کرد.

امسال نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تبریز برگزار می شود و بر اساس اعلام ستاد انتخابات 50 نفر موفق شدند از فیلتر احراز صلاحیت عبور کرده و وارد گود انتخاباتی شوند.

این دوره از انتخابات اتاق های کشور و به تبع آن اتاق تبریز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که وضعیت اقتصادی کشور و کاهش صادرات نفت و به نوعی کاهش وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی فضایی را ایجاد کرده است که فعالان اقتصادی کشور می توانند با اتکا به توان داخلی و ظرفیت های فوق العاده موجود همچنین ارتباطات اقتصادی زمینه ساز احیای اقتصاد بدون نفت ایران باشند.

خوشبختانه استان آذربایجان شرقی با دارا بودن واحدهای اقتصادی و صنعتی متعدد به عنوان استانی پیشرو در اقتصاد بدون نفت مطرح بوده و بر اساس آمارها همواره میزان صادرات غیر نفتی این استان رقمی چشمگیر بوده است.

اما آنچه که در اکثر انتخابات ها به عنوان یک "سم مهلک" خودنمایی می کند تخریب و ایجاد فضایی خارج از اخلاق و به دور از منش انتخاباتی است.

انتخابات اتاق تبریز نیز متاسفانه از این غائله به دور نبوده و در هفته های اخیر با نزدیک شدن موعد انتخابات شاهد برخی حرکت های غیراخلاقی از برخی افراد خوشنام در انتخابات اتاق بازرگانی هستیم.

اگرچه ایجاد جوی رقابتی و به نوعی "کُری خوانی" یکی از جذابیت های چنین انتخابات هایی است اما در برخی موارد این شور انتخاباتی همراه با شعور انتخاباتی نیست و برخی ها که همواره به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند تلاش دارند با آلوده تر کردن آب ماهی های بیشتری را به تور بیاندازند.

اتاق بازرگانی تبریز در نهمین گام انتخاب هیات نمایندگان خود در معرض آزمونی بسیار خطیر قرار گرفته است و آن هم تمرین وحدت و یکپارچگی است چرا که تشتت و تخریب ها فضای وحدت را بر هم می زند و این به هیچ وجه در شان تجار و بازرگانان برجسته تبریز کهن نیست.

امید است تمام طیف های حاضر در این دوره از انتخابات که خوشبختانه هیچ قرابتی هم با هیچ طیف سیاسی خاصی نیز ندارد بر اساس شایستگی و توان اکثریت رای را به خود اختصاص دهند تا شاهد اتاقی پویا و امیدآفرین باشیم.

و امیدواریم این دوره نماینده ای از تبریز در هیات نمایندگان اتاق ایران انتخاب شود تا به ایفای نقش و اثرگذاری در سطح ملی بپردازد.

انتخابات اتاق بازرگانی تبریز 11 اسفند ماه امسال همزمان با اتاق های بازرگانی سراسر کشور برگزار می شود.

.........................................................

امیر کریم زاد شریفی - سردبیر

.........................................................

انتهای پیام/

انتخابات اتاق بازرگانی تبریز، غیرسیاسی ترین انتخابات/ تکرار حماسه وحدت و یکپارچگی در اتاق تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار