پشت پرده کمپین تحریم هوایی ایران

1399/02/27 - 11:00 - کد خبر: 20289 نسخه چاپی

نصر: درحالی که همسر یکی از قربانیان حادثه هواپیمای اوکراینی به دنبال تحریم آسمان ایران است، جزئیاتی از پشت پرده و ابعاد این کمپین ضد ایرانی منتشر شده است.

به گزارش نصر، حامد اسماعیلیون یکی از افرادی است که همسر و دخترش را در حادثه هواپیمای اوکراینی از دست داد. اسماعیلیون این روزها کمپینی راه اندازی کرده است و در آن از کشورهای خارجی خواسته تا جلوی پروازها به ایران را بگیرند. کمپینی که جزئیات جدید از ابعاد آن نشان می دهد که ریشه این کمپین و هدف آن چیست. موضوع کمپین اسماعیلیون به یکی از مباحث داغ فضای مجازی این روزها تبدیل شده و واکنش های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی دربرداشته است.

از خودت مایه بگذار
برخی از مخالفان این کمپین معتقدند کسانی این وسط از احساسات حامد اسماعیلیون در حال سوء استفاده هستند. آرش رمضانی یکی از فعالان اجتماعی در صفحه توئیتر خود نوشت: «البته حامد اسماعیلیون مقصر نیست. داغدیده ‌است و انتظار هوشیاری ازش نمی رود...ماه‌عسلِ تقدسش تموم شده و کم‌کم صداهای اعتراض علیه‌ وی بلند میشه. مقصر اون کفتارهایی‌هستن که با هدایت این بیچاره دارن شیره‌ محبوبیتِ مقطعیش رو می‌مکن.» البته برخی از ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند یا برای تحصیل و اشتغال خارج از ایران هستند به این کمپین واکنش نشان دادند و به این نکته اشاره کردند که اگر آسمان ایران تحریم شود دیگر نمی توانند به ایران سفر کنند وخانواده‌های خود را ببینند. یکی از کاربران توئیتر با اشاره به همین مطلب نوشت: «بهتر است اسماعیلیون به جای مردم، از خودش مایه بگذارد.»

پشت پرده تحریم آسمان ایران
با این حال یکی از کاربران اینستاگرام ابعاد جدیدی از پشت پرده این کمپین را رونمایی کرد. جنت‌ خواه  در صفحه اینستاگرام خود،  با اشاره به  حمایت  فردی به نام «اروین کاتلر»  از اسماعیلیون  در راه اندازی این کمپین نوشت: «خیلی مختصر و سریع بهتون بگم که بدونید که یک آدم مظلوم مثل اسماعیلیون توسط چه کسانی احاطه شده و از چه کسانی خط میگیره» وی در ادامه به معرفی کاتلر می پردازد: «کاتلر وزیر سابق دادگستری کانادا مشاور کمپین «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» بوده است که این کمپین توسط ترسناک ترین میلیاردرهای جهان تامین مالی می شود یعنی توماس کاپلان و شلدون ادلسون.» این کاربر یک توئیت اسماعیلیون را نیز منتشر کرده که در آن نوشته است: «خوب گفتی آقای کاتلر!» که نشان از نوعی رابطه میان آن هاست . کاتلر همچنین وکیل سازمان منافقین برای خروج این گروهک از لیست گروهک های تروریستی بوده است. شلدون ادلسون در سال 1392 در مصاحبه با اسرائیل تایمز آو گفته بود : « یک بمب اتم داخل بیابان‌های ایران بیندازید تا حساب کار دستشان بیاید.» این کاربر همچنین تصویری از «ادلسون» و رضا پهلوی و نیز کاتلر با مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین را نیز منتشر کرده است. این کاربر سپس می نویسد که  تحریم هوایی ایران توسط شرکت های هواپیمایی خارجی، یعنی آمریکا و اسرائیل هرزمان صلاح بدونن بدون اخطار قبلی می تونن  به آسمان ایران ورود کنن چون دیگه هیچ هواپیمای مسافربری خارجی در آسمان ایران نخواهد بود! در پایان این کاربر خطاب به اسماعیلیون گفته که او «یا نمی‌فهمد یا گول خورده است» یا چون در حادثه هواپیمای اوکراینی قربانی شده است فکر می‌کند که حق دارد علیه حق 80 میلیون ایرانی اقدام کند. درهمین حال یک کاربر در توئیتر نیز نوشت: «تحریم هوایی یک کشور فقط مسافر نیست؛ از زنجیره تامین دارو تا مواداولیه صنعت به شدت متأثر می شه. بخش سلامت بیشترین آسیب رو می بینه و ماهیت تحریم هوایی با بمباران یکی است (خشونت عمومی علیه مردم)، سطحش متفاوت است. سوال من اینه: حد اخلاقی پیچیدن نسخه مجازات عمومی کجاست؟».
انتهای پیام/
پشت پرده کمپین تحریم هوایی ایران نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار