مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد:

نصب تابلوهای جامع گردشگری در محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی

1399/02/25 - 15:10 - کد خبر: 20250 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از معرفی ۴۰ جاذبه تاریخی و گردشگری با نصب تابلوهای جامع گردشگری در محورهای مواصلاتی استان در فاز نخست خبر داد.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده اظهار کرد: با توجه به تعدد آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان، در راستای ساماندهی و معرفی جامع مسیرهای گردشگری با همکاری اداره راهداری آذربایجان‌شرقی، تعداد هفت تابلو در مبادی ورودی استان و شهر تبریز نصب شد.
وی در ادامه با اشاره به این‌که از مجموع هفت تابلو، سه تابلو در مبادی ورودی استان و چهار تابلو در خروجی شهر تبریز نصب شده است، گفت: سه تابلو مذکور در مسیرهای ورودی اردبیل-سراب، میاندوآب-ملکان و ورودی شهرستان مرند نصب شده و بر اساس قدمت تاریخی ابنیه، مسیرهای دسترسی آن‌ها به صورت دو زبانه معرفی شده است.
وی افزود: در تابلوهای راهنمای گردشگری نصب شده، پنج الی شش اثر تاریخی واقع شده در مسیرهای گردشگری معرفی شده‌اند و در این راستا مجموعاً ۴۰ اثر شناسایی شده که در مرحله اول براساس اولویت در جاده‌های اصلی نصب و در مرحله دوم با توجه به تامین اعتبار باقی آثار در جاده‌های پیرامونی و فرعی نصب خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، حمزه‌زاده در خاتمه بیان کرد: این مرحله از نصب تابلوهای راهنمای گردشگری با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۷۰ میلیون تومان اجرایی گردید و در صورت تامین اعتبار لازم ۱۲ تابلو راهنمای گردشگری دیگر در محورهای مواصلاتی استان نصب خواهد شد.
انتهای پیام/
نصب تابلوهای جامع گردشگری در محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار