انجام ۲۵ درصد صادرات جاده‌ای غیرنفتی کشور از مرزهای آذربایجان‌غربی

1399/02/25 - 12:56 - کد خبر: 20234 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۲۵ درصد صادرات جاده‌ای غیرنفتی کشور از مرزهای این استان صورت می‌گیرد که نشان‌دهنده جایگاه ویژه استان در تجارت برون مرزی است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ارسلان شکری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: علاوه بر آن، ۹۰ درصد واردات جاده‌ای کالاهای حجمی غیرنفتی نیز از طریق مرزهای آذربایجان‌غربی انجام می‌شود.
وی همچنین از سهم ۹ درصدی مرزهای آذربایجان‌غربی در حوزه ترانزیت زمینی کشور خبر داد و اضافه کرد: این میزان ترانزیت ضرورت توجه به توسعه زیرساخت‌های دسترسی به پایانه‌های مرزی و اختصاص اعتبارات استانی و ملی را نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: توسعه کریدورهای دسترسی به پایانه‌های مرزی به‌ویژه کریدور بندر امام خمینی (ره) به پایانه مرزی بازرگان در استان با اعتبار دو هزار میلیارد ریال به صورت مشارکتی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، اداره کل راه و شهرسازی استان و منطقه آزاد تجاری ماکو در حال پیگیری و انجام است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: علاوه بر آن، یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی استان اختصاص یافته که با این رقم، توسعه سالن تجاری پایانه مرزی بازرگان، تکمیل سالن مسافری و محوطه سازی پایانه مرزی سرو، احداث و تکمیل پایانه های تجاری و مسافری و محوطه سازی در پایانه های مرزی رازی و تمرچین و پروژه های مسیر دسترسی به بازارچه شیخ سیلو و پیر احمد و نیز سالن موقت تجاری در کیله سردشت صورت می گیرد.
شکری با اشاره به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مرزی استان و ضد عفونی در گیت های ورودی و خروجی و مکاتبات با اداره بهداشت و درمان استان و استقرار نماینده این اداره جهت کنترل موارد بهداشتی در پایانه های مرزی افزود : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، آماده فراهم کردن شرایط معاینه و تست سلامت بهداشتی رانندگان و اجرای مقررات و پروتکل های بهداشتی کشورهای مقابل با همکاری اداره بهداشت و درمان استان است.
بنا به این گزارش، پنج پایانه مرزی شامل سرو ارومیه، رازی خوی و بازرگان ماکو در مرز ترکیه، تمرچین پیرانشهر در مرز عراق و صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان، در آذربایجان غربی فعال است که حدود ۲۳ درصد کل پایانه‌های مرزی کشور را شامل می‌شود.
انتهای پیام/
انجام ۲۵ درصد صادرات جاده‌ای غیرنفتی کشور از مرزهای آذربایجان‌غربی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار