طی سال آبی ۹۷_۹۸ صورت گرفت؛

رهاسازی بیش از دو هزار و 400 میلیون مترمکعب آب از هفت سد حوضه آبریز به سمت دریاچه ارومیه

1399/02/25 - 11:04 - کد خبر: 20212 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: طی سال آبی گذشته بیش از دو هزار و 400 میلیون مترمکعب آب از هفت سد حوضه آبریز به سمت دریاچه ارومیه رها سازی شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، جعفری در گفت و گویی با اشاره به میزان آب رها سازی شده از هفت سد مخزنی (شهرچای، شهید کاظمی بوکان، زولا، ساروق، مهاباد، دریک و حسنلو به سمت دریاچه ارومیه افزود: طی سال آبی ۹۷_ ۹۸ ، ۲۴۶۲.۵ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رها سازی شده است.
وی با بیان اینکه رهاسازی آب از ابتدای سال جاری از هفت سد مخزنی مذکور به سمت دریاچه ادامه دارد، گفت: امسال میزان آب رها سازی شده تا ۲۳ اردیبهشت ۱۲۰۶.۵ میلیون مترمکعب گزارش شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ سد در استان در حال بهره برداری است،  یادآور شد: حجم ذخیره آب سدهای مذکور تا ۲۳ اردیبهشت ۱۵۷۳ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال آبی گذشته کاهش ۴ درصدی داشته است.
جعفری با اشاره به سه سد مخزنی پرآب استان تصریح کرد: سدهای شهید کاظمی بوکان، شهرچای و آغ چای چایپاره سه سد بزرگ استان به لحاظ حجم مخزنی بوده که با ۸۳ درصد پرشدگی دارای حجمی معادل ۱۰۲۹.۵ میلیون مترمکعب هستند.
انتهای پیام/
رهاسازی بیش از دو هزار و 400 میلیون مترمکعب آب از هفت سد حوضه آبریز به سمت دریاچه ارومیه خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار