تعلل در ایجاد نقاهتگاه بیماران کرونایی از هیچ مسوولی پذیرفته نیست/ انتقاد از تعطیلی دانشکده پرستاری

1399/02/24 - 12:45 - کد خبر: 20143 نسخه چاپی

نصر: نماینده منتخب مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تحویل به موقع بیمارستان قدیم اهر به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان بر تسریع و تعجیل در این خصوص تاکید کرد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، احمد محرم‌زاده در جمع خبرنگاران با تقدیر از خادمان سلامت که شبانه‌روز در راستای حفظ سلامت مردم تلاش مضاعف دارند، اظهار داشت: با وجود تمام تلاش‌ها و اقدامات پیشگیری در کنترل بیماری منحوس کرونا ضرورت دارد با تدبیر لازم هرچه سریع‌تر محل مناسب برای بستری کردن بیماران که با تائید مسوولان بهداشت اهر بیمارستان قدیم این شهرستان را مناسب برای ایجاد نقاهتگاه داشته‌اند هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای تجهیز و راه‌اندازی آن صورت گیرد.
نماینده منتخب مردم اهر و هریس اعلام کرد: بیمارستان قدیم اهر ایراد فنی و ساختمانی نداشته و تنها با تجهیز آن می‌توان  آن را احیا و مورد استفاده قرار داد.
وی افزود: با توجه به تصویب بیمارستان قدیم اهر به‌عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی از سوی ستاد استانی و شهرستانی مقابله با ویروس کرونا مبنی‌بر تحویل این بیمارستان به شبکه بهداشت و درمان اهر برای بستری کردن بیماران کرونایی، متاسفانه تاکنون  اقدام قابل توجهی صورت نگرفته که امیدواریم هرچه سریع‌تر این موضوع حل شود.
محرم‌زاده  فقدان اشتغال پایدار در اهر و هریس و مهاجرت جوانان از شهر و دیار خود را از دیگر مشکلات و معضلات جدی این شهرستان‌ها عنوان کرده و بر همراهی تمام ادارات در رفع  موانع و راهکارهای ایجاد اشتغال و تولید تاکید کرد.
این نماینده منتخب، تقویت زیرساخت‌های اشتغال در شهر و روستاها، ایجاد واحدی تولیدی‌ صنعتی  و کارخانه‌های زود بازده، تقویت و حمایت از  بخش خصوصی و رفع موانع تولید و بسته‌های تشویقی  را از راهکارهای مهم برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در منطقه برشمرد.
وی، منطقه ارسباران و شهرستان اهر را به‌دلیل وجود معادن و ذخایر غنی مس و طلا مستعد توسعه و پیشرفت دانست و بر پیگیری و رفع موانع توسعه در این زمینه تاکید کرد و نیز یادآور شد: شهرستان اهر و هریس دارای ظرفیت‌های معدنی مهمی از جمله معادن مس مزرعه، مس سوناجیل، ساری یارگان، آهک هیدراته و... است که تقویت، استخراج و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در توسعه آنها می‌تواند به رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه منجر شود.
این نماینده مجلس  پیگیری ظرفیت‌های معدنی را از اولویت خود در بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری برشمرد که در این زمینه با مدیرعامل مس ایران دیداری داشتیم که قول مساعدت و همکاری داده‌اند.

انتقاد از تعطیلی  دانشکده پرستاری
این نماینده منتخب مجلس همچنین در گام اول ایجاد رشته‌های پزشکی ضرورت دارد دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان ایجاد شود که از زیرساخت‌های این دانشگاه نیز ایجاد دانشکده پرستاری است که متاسفانه طی چندین سال اخیر دانشکده پرستاری در شهرستان تعطیل شده و پیگیر هستیم این دانشکده مجددا راه‌اندازی شود و زمینه را برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی فراهم کند.
محرم‌زاده پروژه جاده اهر- مشکین‌شهر را در ارتقا و توسعه صنعت گردشگری منطقه ارسباران  مهم ارزیابی کرد و با انتقاد از کندی  عملیات اجرایی این پروژه  خواستار رسیدگی سریع و حل موانع پیشرفت این پروژه شد.
انتهای پیام/
تعلل در ایجاد نقاهتگاه بیماران کرونایی از هیچ مسوولی پذیرفته نیست/ انتقاد از تعطیلی دانشکده پرستاری خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار