معاون استاندار آذربایجان شرقی؛

محله‌های هدف بازآفرینی در شهر مرند شناسایی شده است

1399/02/24 - 13:22 - کد خبر: 20138 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار آذربایجان شرقی از شناسایی محله‌های هدف بازآفرینی در شهر مرند خبر داد و گفت: امسال ۲ هزار تن قیر رایگان در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

به گزارش نصر به نقل از مهر، داود گرشاسبی، امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به موضوع بافت فرسوده شهر ابراز داشت: در راستای برنامه‌های اعلامی ستاد باز آفرینی کشور، شناسایی سکونت گاه‌های غیر رسمی و طرح‌های ساماندهی و توانمندی تهیه شده که برای هفت محله شهر مرند تقریباً به اتمام رسیده و بر اساس آمایش نیازهای این شهر در تمام حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اداری و ورزشی و… احصاء و متناسب با اولویت‌ها برخی پروژه‌ها پیش بینی شده است.
وی گفت: در حوزه بازآفرینی شهری تعداد هفت محله هدف باز آفرینی در شهر مرند شناسایی و مصوب گردیده و تاکنون ۲۰۰ تن قیر رایگان فقط در سال جاری از محل اعتبارات ستاد باز آفرینی در اختیار شهرداری مرند قرار گرفته است.
فرماندار ویژه مرند افزود: با توجه به شرایط محله و در جهت ارتقا سطح زندگی پروژه‌هایی از جمله ساخت مدرسه، ساخت مرکز فوریت‌های پزشکی، جدول کشی، خیابان کشی، پیاده روسازی و اصلاح کالبد شهری و بهداشت شهری و ارائه تسهیلات از جمله برای عوارض ساخت و صدور پروانه است.
معاون استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: به لحاظ قدمت شهر مرند طبیعی است که بخشی از عناصر اعم از تأسیسات روبنایی و زیر بنایی، ابنیه ها، خیابان‌ها و سایر موارد دچار فرسودگی و نا کارآمدی گردیده و ساکنان آن را با مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کرده و به نوعی هزینه‌ها را افزایش دهد.
گرشاسبی گفت: اقدامات مؤثری از سوی شهردار صورت گرفته که تسهیل در عبور و مرور، بازگشایی معابر، تعریض، اصلاح پل‌ها، اجرای سیل بند، دیواره مسیر عبور سیل از جمله آنهاست.
وی بیان داشت: از جمله پروژه‌های صورت گرفته در حوزه باز آفرینی شهری، جدول گذاری معابر محلات میناخور، تکمیل و بهسازی و آسفالت معابر محله میناخور، احداث مرکز فوریت‌های پزشکی در محله علی آباد با پیشرفت ۷۰ درصد و …از جمله این موارد است.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند با اشاره به صدور پروانه‌های ساختمانی برای بازآفرینی شهری گفت: در سال ۱۳۹۷ در بافت فرسوده و ناکارآمد شهر مرند تعداد ۱۴۵ پروانه ساختمانی با مساحت ۶۱۹۷۵ متر مربع در سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۶۵ پروانه ساختمانی با ۷۱۴۷۰ متر مربع در بافت فرسوده و ناکارآمد مرند صادر گردیده است.
وی افزود: مجموع مبلغ تخفیفی از بابت عوارض پروانه مبلغ قابل توجهی بوده و صد در صد مشمول تخفیف عوارض شده‌اند.
فرماندار شهرستان ویژه مرند با اشاره به بافت فرسوده روستایی گفت: مجموع واحدهای ساختمانی واقع در بافت فرسوده روستایی شهرستان ۲۵۰۰۰ واحد است که از این تعداد ۱۰۰۰۰ واحد در طول سال‌های گذشته بازسازی شده و ۱۵۰۰۰ واحد نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد.
وی تاکید کرد: با توجه به شناور بودن اعتبار تسهیلات بافت فرسوده روستایی هیچ گونه محدودیتی در پرداخت تسهیلات روستایی وجود نداشته و در صورت استقبال روستاییان آماده پرداخت تسهیلات می‌باشیم.
معاون استاندار آذربایجان شرقی در پایان ضمن تشکر از کسانی که در حوزه باز آفرینی تلاش می‌کنند مردم را جهت بهسازی و مشارکت برای احیای شهر مرند دعوت کرد.
انتهای پیام/
 محله‌های هدف بازآفرینی در شهر مرند شناسایی شده است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار