رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هریس؛

تخلیه فاضلاب خام شهری هریس به رودخانه آراچای و آب‌های سد پارام/ تشکیل پرونده قضایی

1399/02/24 - 11:46 - کد خبر: 20134 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هریس گفت: با پیگری‌ها و نمونه‌برداری‌های اداره حفاظت محیط زیست هریس، آلایندگی فاضلاب خروجی این شهر محرز و پرونده قضایی در این راستا تشکیل شده است.

به گزارش نصر به نقل از فارس، علی تقی‌پور با اشاره به جلسات و پیگیری های متعدد با محوریت شناسایی و برخورد با تهدیدات زیست محیطی و بهداشت عمومی و رفع آلایندگی و جلوگیری از تخلیه فاضلاب خام شهری هریس به رودخانه آراچای و نهایتاً آب‌های سد پارام، با غیرموجه خواندن دلیل عدم اجرای تصفیه خانه هریس و از طرفی نداشتن برنامه زمانبندی خاصی برای احداث تصفیه خانه و یا به استاندارد رسانی خروجی فاضلاب، اظهار داشت: اداره حفاظت محیط زیست این معضل زیست محیطی را با تشکیل پرونده قضایی به مراجع قضایی ذیربط ارسال کرد.
وی افزود: در حال حاضر در خصوص آلایندگی فاضلاب خروجی هریس پرونده حقوقی تشکیل و طبق دستور نوبخت دادستان شهرستان هریس، شرکت آب و فاضلاب ملزم به احداث سیستم تصفیه اولیه فاضلاب ظرف مدت 2 ماه شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هریس با بیان اینکه آلودگی محیط زیست خط قرمز ما بوده از ادامه روند پیگیری‌ها در راستای احداث تصفیه‌خانه و یا پیش تصفیه در زمان مقرر خبر داد.
انتهای پیام/
تخلیه فاضلاب خام شهری هریس به رودخانه آراچای و آب‌های سد پارام/ تشکیل پرونده قضایی خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار