مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز:

آتش‌سوزی ایکی قاپیلار بازار تاریخی تبریز با تلاش آتش‌نشانان بدون صدمات جانی اطفاء شد

1398/03/12 - 12:56 - کد خبر: 2011 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: آتش سوزی ایکی قاپیلار بازار تاریخی تبریز با تلاش ایثارگرانه آتش نشانان و بدون صدمات جانی در کمتر از ۵ ساعت اطفاء شد.

به گزارش نصر به نقل از شهریار، محمد قلیزاده با اعلام این خبر اظهار داشت: حوالی ساعت  ۲۲:۱۵  دقیقه چهارشنبه - ۱۸ اردیبهشت ماه - با گزارش مشاهده دود و آتش از بام بازار تبریز از سوی شهروندان به سامانه ۱۲۵، آتش نشانان به محل حادثه اعزام و به اجرای عملیات اطفاء حریق پرداختند.

قلیزاده افزود: تیم‌های عملیاتی بلافاصله پس از حضور در محل حادثه و مشاهده دود و آتش شدید ضمن تقسیم بندی گروهای عملیاتی به تیم های مهار، کنترل و اطفاء به اجرای عملیات اطفاء حریق این حادثه پرداختند.

وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی با استقرار در پشت بام و اطراف محل، آتش سوزی را تحت کنترل قرار داده و از سرایت آن به سرای های همجوار پیشگیری کردند. تیم های دیگر نیز ضمن رعایت همین اصول عملیاتی، عملیات اطفاء را به سرعت و ایثارگرانه در پیش گرفتند که خوشبختانه پس از حدود ۵ ساعت تلاش مداوم، این آتش سوزی به مرحله اطفاء کامل رسید.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز وجود دود غلیظ، حرارت شدید و تجمع مردم و بازاریان در داخل بازار تبریز را از جمله مشکلات عملیات اطفائی این حادثه عنوان کرد و از شهروندان در خواست کرد: به هنگام بروز حوادث اینچنینی مسیر و محل را برای تیم های عملیاتی ترک کنند تا تیم های امدادی به سهولت بتوانند به تسریع عملیاتی بپردازند.

قلیزاده افزود: خوشبختانه آسیب و صدمات جدی به آتش نشانان وارد نشده و تنها تعدادی دچار دودزدگی و آسیب های جزئی شده بودند که تحت درمان قرار گرفتند.

وی یادآور شد: دلیل وقوع این حادثه و میزان خسارات وارده به مغازه ها، از سوی کارشناسان سازمان در دست بررسی است و متعاقبا اعلام می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز همچنین به وقوع حریق مشابه در بازار ایکی قاپیلار  در ۱۳ آبان ۱۳۸۸ اشاره کرد و افزود: تیم های عملیاتی در عملیات اطفاء حریق رشادت و جان فشانی ویژه ای از خود نشان داده و همین حادثه که ۱۰ سال پیش رخ داده و در حدود ۲ روز به طول انجامیده بود، امروز  در ۵ ساعت به طور کامل اطفاء کردند.

وی در پایان از حضور امام جمعه محبوب تبریز، استاندار، فرماندار و شهردار کلانشهر تبریز، معاون خدمات شهری و اجرای شهرداری تبریز، شهردار منطقه ۳، مدیر بحران شهرداری، مدیر بحران استانداری و  همکاری صمیمانه و خودجوش آتش نشانان شهرستان ها، ارگان ها، نیروی های انتظامی، هلال احمر، اورژانس و سایر نیروهای حاضر در محل قدردانی کرد.

انتهای پیام/

آتش‌سوزی ایکی قاپیلار بازار تاریخی تبریز با تلاش آتش‌نشانان بدون صدمات جانی اطفاء شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار