خبر/

تلاش ها برای اطفای آتش سوزی در بازار بزرگ تبریز ادامه دارد

1398/03/12 - 11:48 - کد خبر: 2008 نسخه چاپی

نصر: تلاش آتش نشانان برای اطفای حریق سرای «دو دری» (ایکی قاپیلار) بازار بزرگ و تاریخی تبریز که از ساعتی قبل دچار آتش سوزی شده است، ادامه دارد.

به گزارش نصر، سرای «دو دری» بازار بزرگ تبریز محل فروش عمده وسایل آرایشی است و همه ایستگاه های آتش نشانی تبریز برای خاموش کردن آتش در آن بسیج شده اند.
مقام های ارشد آذربایجان شرقی از قبیل امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار تبریز، مدیرکل میراث فرهنگی، شهرداری و برخی از اعضای شورای شهر در محل وقوع آتش سوزی حضور دارند.
نیروهای پلیس نیز حضور گسترده ای در محل آتش سوزی دارند و برای فراهم کردن شرایط فعالیت های نیروهای آتش نشانی و امدادی تلاش می کنند.
گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است که مالکان مغازه های واقع در سرای «دو دری» بازار تاریخی تبریز نیز که نگران از دست دادن اموال خود هستند، با خانواده هایشان در محل حاضر شده اند.
به دلیل اینکه سرای «دور دری» محل فروش عمده مواد آرایشی و بهداشتی است، انفجار اسپری های حاوی مواد آرایشی و بهداشتی فضا را برای فعالیت آتش نشانان و افراد حاضر در محل بسیار خطرناک کرده است.
استاندار اذربایجان شرقی که در محل حادثه حضور دارد، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به آتش سوزی چند سال قبل در این محل، راه های دسترسی برای عبور خودروهای آتش نشانی بهسازی شده است.
محمدرضا پورمحمدی افزود: خوشبختانه همه نیروهای آتش نشانی و امدادی همراه با نیروهای پلیس، ارتش و سپاه برای ارایه هر گونه کمک احتمالی دوشادوش هم حضور چشمگیر دارند.
وی با اشاره به حضور پرتعداد مردم در بازار تبریز از آنان خواست برای کمک به تسهیل خدمات آتش نشانی و امدادی به خانه های خود بازگردند و با ازدحام خود مانع خدمات رسانی سریع نیروهای حاضر در محل نشوند.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی نیز از تلاش‌ها برای اطفاء حریق بازار تبریز خبر داد و گفت: تلاش‌ها برای مهار آتش سوزی ادامه دارد.
محمد باقر هنرور افزود: آتش سوزی در سرای «دو دری» بازار تبریز رخ داده که در آن ۱۵۰ تا ۲۰۰ مغازه وجود دارد.
وی افزود: نیروهای امدادی آتش‌نشانی، اورژانس و هلال احمر جهت اطفای حریق در محل حادثه حضور دارند.
وی گفت: این حادثه تاکنون تلفات جانی نداشته است و تقاضا داریم مردم با عوامل انتظامی همکاری کنند.
هنربر یادآوری کرد: علت وقوع حادثه در دست بررسی است.
در همین حال سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی نیز از مصدوم شدن یک مامور آتش‌نشانی در سانحه آتش‌سوزی بازار تبریز خبر داد.
وحید شادی‌نیا گفت: یکی از مأموران آتش نشانی از ناحیه چشم دچار مصدومیت شد.
وی افزود: مصدوم تحت مراقبت‌های اورژانس سریعا به بیمارستان نیکوکاری انتقال یافت.
سرای «دور دری» بازار تبریز پیش از این در سال 1388 نیز دچار آتش سوزی شد که پس از آن مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.
بازار بزرگ تبریز به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو ثبت شده است.

انتهای پیام/

تلاش ها برای اطفای آتش سوزی در بازار بزرگ تبریز ادامه دارد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار