معاون استاندار آذربایجان شرقی:

وضعیت فعلی کرونا در مرند زرد است

1399/02/23 - 10:59 - کد خبر: 20074 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار آذربایجان شرقی وضعیت کرونا در مرند را زرد اعلام و بر ضرورت فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش نصر به نقل از مهر، داود گرشاسبی، دیشب در جلسه ستاد مدیریت شهرستانی مبارزه با بیماری کرونا گفت: ۸۲ روز است که درگیر بیماری هستیم و وضعیت فعلی شهرستان زرد است و باید بیشتر مراقب باشیم تا به حالت قرمز برنگردیم.
فرماندار ویژه مرند افزود: خوشبختانه روند بستری نسبت به ماه‌های قبل کاهش یافته ولی این روند نشانه پایان کرونا نیست.
معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به ضرورت رعایت بیشتر فاصله گذاری اجتماعی تصریح کرد: متناسب با شرایط باید رفتار خود را اصلاح کنیم و ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید فرهنگ سازی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم داشته باشیم.
وی با اشاره به اقدامات ماه‌های قبل در مبارزه با این بیماری گفت: از تمام ادارات، نهادها و ارگان‌هایی که برای مبارزه با این بیماری در شهرستان از جمله سم پاشی و گند زدایی همکاری کردند تشکر می‌کنم اما این روند باید ادامه داشته باشد.
فرماندار شهرستان ویژه مرند افزود: فاصله گذاری اجتماعی همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای اجرای گام دوم مبارزه با بیماری از ضروریات است و باید فرهنگ سازی شود.
گرشاسبی عنوان داشت: باید فاصله گذاری هوشمند در جامعه عملی شده و تلاش کنیم سطح مواجهه مردم کمتر شود و رفتارهای پیشگیرانه را ترویج دهیم و رعایت پروتکل‌ها را بیشتر اطلاع رسانی کنیم.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند با اشاره به بازگشایی برخی مکان‌ها افزود: در چارچوب قانون و مقررات حرکت می‌کنیم و مکان‌هایی که بیشتر در معرض خطر هستند از جمله بازارهای هفتگی، میدان دواب، گیم نت‌ها و …فعلا تعطیل خواهند بود.
وی ضمن تقدیر از زحمات و خدمات بی شائبه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی از خیرین که در این شرایط حساس از خانواده‌های بی بضاعت و دارای مشکل که با کمک‌های مومنانه خود حمایت کردند قدردانی کرد.
گرشاسبی ضمن تاکید بر حمایت ارگان‌ها، ادارات و بانک‌ها از مردم گفت: شهرداری‌ها در دریافت عوارض سال جدید با تعرفه سال قبل محاسبه کنند تا مردم بیشتر دچار مشکل نشوند.
وی در آخر ضمن تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد: باید با ذهنیت دادن به مردم برای فاصله گذاری اجتماع، برای اجرای گام دوم این فاصله گذاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمادگی داشته باشیم.
انتهای پیام/
 وضعیت فعلی کرونا در مرند زرد است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار