در ویدئو کنفرانس رئیس جمهور با رئیس بیمارستان امام رضا(ع) عنوان شد:

مسائل مالی بیمارستان ها را به ویژه بیمارستان امام رضا(ع) تبریز را جبران خواهیم کرد

1399/02/23 - 10:34 - کد خبر: 20071 نسخه چاپی

نصر: حسن روحانی رئیس جمهوری در ویدیو کنفرانس با رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز گفت: در سه ماه اخیر درآمد مراکز درمانی به دلیل شیوع کرونا ویروس بسیار کاهش یافته و این قول به مراکز درمانی به ویژه مرکزآموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا (ع) می دهیم که مسائل مالی و کمبودهای مالی را مرتفع نمائیم.

به گزارش نصر، حسن روحانی ضمن تقدیر از فداکاری های  کادر درمان اظهار داشت: ارزش کار پزشکان و کادر درمانی در این بحران بر همگان ثابت شده و لقب فرشتگان نجات لایق این عزیزان می باشد رشادت ها و فداکاریهای پزشکان و کادر درمان همیشه در یادها باقی خواهد ماند.

رئیس جمهوری اضافه کرد: در سه ماه اخیر نتایج طرح تحول سلامت بارز شده و توسعه هایی که در هفت سال گذشته در زمینه خدمات درمانی و بهداشتی به انجام رسیده کارایی خود را درمواقع بحران نشان داد تا جائی که مردم ما در این بحران با خیال آسوده و بدون کمبود دارو و تجهیزات به مراکز درمانی سطح کشور مراجعه کرده و بدون  پرداخت هزینه خدمات درمانی دریافت نموده اند، و این حاصل برنامه ریزی و اجرای طرح تحول سلامت است.

 
تحمیل بیش از 11 میلیارد تومان هزینه سرباری به بیمارستان امام رضا(ع)
 مسعود فقیه دینوری رئیس مرکزآموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز نیز ضمن معرفی این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی و درمانی شمال غرب کشور گفت: بیمارستان امام رضا (ع) تبریز اولین بیمار با سندرم حاد تنفسی (کرونا ئی)  خود  در تاریخ دو اسفند سال گذشته که خانم 89 ساله اهل یکی از شهرستانهای نزدیک تبریز بود پذیرش، بستری و درمان  نمود و به عنوان سانتر اصلی درمان و مراقبت از بیماران درگیر با کرونا ویروس در شمالغرب کشور در حال ارائه خدمات درمانی به هموطنان عزیز می باشد.

دینوری با اشاره به اینکه از مجموع 2320 نفر پرسنل این مرکز بالغ بر یک هزارو 880 نفر در بخش درمانی و بهداشتی فعال بوده ومابقی در حوزه پشتیبانی مشغول خدمت می باشند، اظهار داشت: با اختصاص 80 تخت آی سی یو و 400 تخت عادی برای مراقبت  و درمان بیماران کرونائی ( به طور تقریبی بالغ بر 50 درصد کل تختهای مرکز) تا این تاریخ بالغ بر یک هزارو 639 بیمار کرونائی در این مرکز بستری و مراقبت درمانی تشخیصی دریافت نموده اند.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) ادامه داد: ضریب اشغال تخت روز این بیماران بالغ بر 11 هزار تخت روز بوده که به طور متوسط برای هر بیمار هفت روز می باشد.

وی افزود: از تعداد کل بیماران بستری شده تعداد 704 بیماردر بخش های آی سی یو و بالغ بر 925 دیگر نیز در بخشهای عادی تحت مراقبت و مداوا قرار گرفته اند.

دینوری با تاکید بر اینکه تمام خدمات درمانی و تشخیصی در دوران بحران کرونا ویروس بدون وقفه ارائه گردیده گفت: از آغاز بحران کرونا ویروس تا کنون بالغ بر 6 هزار مراجعه به اورژانس حاد تنفسی (اختصاصی کرونا ویروس ) بوده که از این تعداد یک هزارو 639 نفر بستری و مابقی به صورت سرپائی درمان و قرنطینه در منزل شده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر مراجعین اورژانس حاد تنفسی بالغ بر 7 هزارو پانصد مراجعه نیز به اورژانس عادی این مرکز صورت پذیرفته که به صورت 24 ساعته در این مرکز تحت مراقبت و خدمات درمانی تشخیصی دریافت کرده اند.

وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از برقراری و تداوم این نوع ارتباط های مسئولین با مراکز درمانی  پیگیری مسائل مالی و حل مشکلات مالی را از رئیس جمهوری خواستار شد.

گفتنی است، مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز با بیش از یک هزار و 50 تخت بزرگترین مرکز آموزشی ودرمانی شمال غرب کشور بوده و در شرایط عادی روزانه بیش از 21 هزار تردد را از چهار استان شمال غرب کشور به خود اختصاص داده و از آغاز بحران کرونا ویروس نیز به عنوان سانتر اصلی مراقبت و درمان بیماران کرونا ویروس فعالیت می کند.
انتهای پیام/
مسائل مالی بیمارستان ها را به ویژه بیمارستان امام رضا(ع) تبریز را جبران خواهیم کرد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار