ممنوعیت خرید گندم توسط مراکز غیردولتی و خصوصی در زنجان

1399/02/22 - 15:51 - کد خبر: 20042 نسخه چاپی

نصر: مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال جاری خرید هر نوع گندم به هر میزان توسط کارخانجات تولیدی، واحدهای صنفی و بنکداری بدون هماهنگی و دریافت مجوز رسمی از اداره کل غله استان تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، عبدالله جعفری روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران، افزود: با توجه به ابلاغیه های وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران، خرید گندم تولیدی کشور و استان توسط شبکه‌های خرید دولتی و غیردولتی دارای مجوز و تحت نظارت اداره کل غله انجام می شود.
وی اظهار داشت: با اشخاصی که موارد ابلاغی را در این خصوص رعایت نکنند برابر قوانین و مقررات موجود برخورد و گندم‌های خریداری شده نیز به نفع دولت ضبط می‌شود.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم در سال جاری دو هزار و 500 تومان تعیین شده که برای گندم‌های دارای افت کمتر جایزه پاکی تعلق گرفته و بیش از این مبلغ خریداری می شود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده مراکز خرید دولتی در سطح استان پیش بینی شده و گندم تولیدی کشاورزان را در سریعترین زمان ممکن دریافت خواهند کرد. 
بنا به این گزارش، امسال بیش از ۳۰۸ هزار هکتار از اراضی این استان به کشت گندم اختصاص یافته است و پیش بینی می شود با افزایش بارش ها ۲ برابر نیاز استان، محصول گندم برداشت شود.  
بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در سال زراعی گذشته  نیز (مهر ۹۷ تا مهر ۹۸ ) بالغ بر ۴۳۰ هزار تن گندم در این استان تولید شد.
انتهای پیام/
ممنوعیت خرید گندم توسط مراکز غیردولتی و خصوصی در زنجان خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار