رئیس قوه قضائیه؛

نظام تولید و توزیع خودرو در کشور نیاز به جراحی دارد

1399/02/22 - 14:12 - کد خبر: 20028 نسخه چاپی

نصر: رئیس قوه قضائیه گفت: به وزیر پرتلاش صمت هم گفته‌ام، نظام تولید و توزیع خودرو در کشور نیاز به جراحی دارد و نباید در نحوه فروش خودرو به گونه‌ای عمل کرد که هیزمی بر آتش دلالی باشد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی مسئولان قضایی افزود: برخوردهای قاطع قضایی با اخلال‌گران در بازار ارز و خودرو تداوم خواهد داشت اما این برخوردها منجر به اصلاح نظامات نمی شود؛ باید نظامات به گونه‌ای اصلاح شود که از درونش اخلالگر و رونق دلالی و سوءاستفاده درنیاید. اکنون هم تولیدکننده و هم مردم از این شرایط ناراضی هستند.
وی با اشاره به فعالیت بازار بورس اظهارداشت: رونق بورس برای همه نشاط آور است اما برای جلوگیری از آفات محتمل و تولید پرونده در آینده، باید مراقبت شود تا نقدینگی به سمت تولید هدایت شود.
رئیسی ادامه داد: مبارزه با قاچاق، ایجاد دادگاههای تجاری و تثبیت حقوق مالکیت سه خواسته لازم الاتباع مقام معظم رهبری از دستگاه قضایی در دیدار با اصحاب تولید بود و رسیدگی به پرونده های قاچاق سازمان یافته در سراسر کشور بالاخص در مناطق بندری در اولویت دستگاه قضاست.
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: صدور آراء متقن و تخصصی در دادگاه‌های تجاری در تهران و مراکز استان ها در آینده نزدیک، تاثیرمستقیم بر بهبود فضای کسب و کار خواهد داشت.
وی با تاکید بر تحکیم و توسعه اسناد رسمی در مقابل اسناد عادی افزود: برای تثبیت مالکیت اشخاص، توسعه اسناد رسمی یکی از برنامه های اصلی تحولی دستگاه قضایی است که مطالعات آن تا پایان خرداد به پایان خواهد رسید.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش درباره سلامت زندانیان و اقدامات سازمان زندانها در این رابطه اظهارداشت: تمام تلاش دستگاه قضا در این ایام حفظ سلامت زندانیان و رفع نگرانی از خانواده‌های آنها بود.
انتهای پیام/
نظام تولید و توزیع خودرو در کشور نیاز به جراحی دارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار