مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی خبر داد:

برقراری ارتباط دو روستای تاریخی "کندوان و صور بناب"

1399/02/22 - 13:41 - کد خبر: 20023 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از ارتباط دو روستای تاریخی کندوان و صور بناب با ایجاد رینگ دور سهند در راستای برنامه‌های ویژه گردشگری استان خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، احمد حمزه زاده با اشاره به دیدار خود با نماینده منتخب مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در این دیدار تقویت و حمایت از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان موردبررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: پیرو این دیدار برندسازی "کباب بناب" در حوزه گردشگری غذا، توسعه و حمایت از پروژه‌های سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های گردشگری منطقه "قره‌قشون، سد دوش، صوفی چای و هتل چهار ستاره بناب" و همچنین تکمیل مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.
وی در ادامه به بازدید از روند مرمت مسجد قرمز و همچنین حمام تاریخی حاج فتح‌اله بناب و تسریع در روند تکمیل مرمت این دو بنای تاریخی اشاره کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی به آغاز اقدامات لازم جهت ایجاد پایگاه ملی روستای "صور" نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت تاریخی این روستا علاوه بر ایجاد پایگاه ملی، احداث رینگ دور سهند به عنوان مسیر گردشگری جدید که دو روستای کندوان و صور را به هم متصل خواهد کرد، مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، وی در خاتمه تاکید کرد: با توجه به گستردگی بافت تاریخی در شهرستان بناب و روستای صور، هرگونه ساخت‌وساز در این مناطق توسط شهرداری‌ها منوط به استعلام از معاونت میراث فرهنگی استان خواهد بود.
انتهای پیام/
برقراری ارتباط دو روستای تاریخی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار