تجاری سازی پنج طرح پس از تولید/

رونمایی از ۲۱ محصول شرکت های دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه تبریز

1399/02/22 - 12:37 - کد خبر: 20012 نسخه چاپی

نصر: نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه تبریز در حوزه مبارزه و پیشگیری از کرونا که با حضور شرکت های دانش بنیان در مرکز رشد این دانشگاه برپا و به دست پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

به گزارش نصر، مرکز رشد یا انکوباتور، یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیل‌کرده تاسیس می‌ شود و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پا گرفتن شرکت‌های جدید را فراهم می‌کند.
یکی از مهمترین و اصلی ترین اهداف مراکز رشد و نوآوری بسترسازی جهت فعالیت و پیشرفت واحدهای فناور در قالب شرکت های نوپا و نیروهای متخصص و کارآمد و تبدیل به شرکت های دانش بنیان با برند معتبر منطقه ای و جهانی است.
مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز از زمان تاسیس عملکرد موثری در تبدیل واحدهای فناور به شرکت های دانش بنیان ارائه نموده است، که با وقوع بحرانی همچون کرونا که مدیریت آن نیازمند دستاوردهای جوانان خلاق و ایده پرداز است،این رسالت دانشگاه نقش بسیار مهمتری پیدا کرد.
دانشگاه سراسری تبریز در راستای عمل به رسالت علمی و تحقیقاتی خود در حل مشکلات، مسئولیت کلیه پژوهش های علمی و تحقیقاتی، ابداع و اختراع، تولید محصولات مرتبط با پیشگیری از کرونا زیر نظر معاونت پژوهشی و فناوری عهده دار شد و به همین منظور مرکز رشد و فناوری دانشگاه به همت اساتید و پژوهشگران و همکاری شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد محصولات را به مرحله تولید و تجاری سازی رساندند.
این محصولات، صبح امروز ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۹ در نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه تبریز در حوزه مبارزه و پیشگیری از کرونا در مرکز رشد این دانشگاه به عرضه گذاشته شد و به دست پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.
در این نمایشگاه ۱۰ شرکت دانش بنیان با ۲۱ محصول و ۲ طرح شرکتی محصولات خود را به نمایش گذاشتند.
این گزارش حاکی است، محصولاتی از قبیل محلول های ضد عفونی دست، اماکن، معابر، بیمارستان و دام و طیور، طرح بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی، حسگر زیست محیطی برای تشخیص کرونا، نرم افزار اطبا، طراحی و تولید فیلتر تصویه هوا مبتنی بر اکسیژن فعال، لباس هلی ضد ویروس، دستگاه های ضد عفونی کننده سطوح مختلف و تولید ماسک در این نمایشگاه رونمایی شد.
انتهای پیام/
رونمایی از ۲۱ محصول شرکت های دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه تبریز گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار