نامه فرمانده سپاه عاشورا به بسیجیان آذربایجان شرقی؛

پایان کرونا، آغاز جوشش و فوران ظرفیت‌های فراموش شده بسیج است

1399/02/22 - 10:30 - کد خبر: 20000 نسخه چاپی

نصر: فرمانده سپاه عاشورا نامه‌ای تحلیلی خطاب به بسیجیان آذربایجان شرقی صادر کرد و در بخشی از این نامه تاکید کرد: پایان کرونا، آغاز جوشش و فوران ظرفیت‌های فراموش شده بسیج است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، متن پیام سردار عابدین خرّم، خطاب به بسیجیان استان به شرح زیر است:
اگر به بحران "کووید ۱۹" به چشم یک رزمایش نگاه کنیم تبعات این رزمایش بستری برای آزمون توانمندی و شناسایی ظرفیت‌ها و معرفت نسبت به ضعف‌ها و کاستی‌هایمان خواهد بود. از این رو بنا دارم پیرامون این موضوع چند جمله‌ای را با شما در میان بگذارم.

برادران و خواهران بسیجی‌ام
در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی بار دیگر، فرهنگ ناب "بسیج لشکر مخلص خدا" در حد اعلای خود ظهور و بروز کرد. بدون شک نقش آفرینی بزرگ و سرنوشت‌ساز این نهاد مبارک و مردم پایه در گره گشایی از مشکلات مردم برای عبور کم هزینه از بحران جهانی ویروس کرونا، در تاریخ این مرز و بوم و ماندگار خواهد بود.
عمل مخلصانه و روحیه جهادی شما در این زمانه امتداد دوران دفاع مقدس بود که همبستگی اجتماعی را پدید آورد و در بحرانی که "غرب وحشی" رخ نموده، دل‌های مردم به هم پیوند خورد و از آلام ایشان کاست و رنج‌ها تلطیف شد.
نقش آفرینی بی‌بدیل شما در بحران کووید ۱۹، تاثیرات عمیق، راهبردی و تعیین کننده در آینده بسیج و انقلاب اسلامی خواهد داشت. فعالیت‌های بسیج و گروه‌های مختلف مردمی در ماه‌های اخیر بار دیگر ثابت کرد که با تکیه بر توان داخلی و چشم بستن از اغیار، می‌توان تهدیدات را به بهترین شکل به فرصت تبدیل کرد.
بسیج با نقش‌آفرینی خود نشان داد که فراتر و بالاتر از یک نیروی دفاعی، به یک گره گشای دلسوز در مشکلات مختلف تبدیل شده است. بسیج در بحران اخیر یک مرحله مهم دیگر از دوران تکوین خود را طی کرد و زنجیره مفهوم سازی‌های غرب گرایانه را شکست و فرمول غلبه بر مشکلات را به همه جهان نشان داد.

عزیزان بسیجی‌ام
اما این همه راه نیست. بعثتی که در بحران اخیر به راه افتاد می‌تواند تاثیرات بزرگ و مبارکی برای دلسوزان انقلاب اسلامی به دنبال داشته باشد که نباید از آن غافل شد. همه شما عزیزانم را در جای جای این استان ولایت‌مدار به تأمل و تعمق پیرامون این موضوعات دعوت می‌کنم:
اولا؛ً ماموریت ما در بحران کرونا پایان نیافته و تا فروکش کردن بحران در کنار مردم خواهیم بود. شرکت در رزمایش کمک مومنانه و ترویج و تبلیغ فرهنگ مواسات مسئولیت فعلی ماست. مرحله دوم سوم رزمایش کمک مومنانه باید با همت شما برادران و خواهران بسیجی به بهترین وجه انجام گیرد تا از رهگذار آن بتوانیم مرهمی باشیم بر رنج‌های مردم آسیب‌دیده از کرونا.
دوما؛ً بحران اخیر ظرفیت‌های بالقوه بسیج را بالفعل کرد و در واقع، ظرفیت‌های فراموش شده این نهاد مقدس را در حوزه مردم یاری و مردم نوازی آزاد نمود. پایان کرونا آغاز جوشش و فوران ظرفیت‌های فراموش شده بسیج است.
سوما؛ مزیت بسیج گستردگی مویرگی آن در سطح جامعه و اقشار مختلف است. به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، بسیج بزرگترین شبکه مردمی دنیاست و نظیر ندارد. "محله محوری" باید به ذکر دائمی ما تبدیل شود. باید محلات محور فعالیت پایگاه‌های بسیج قرار گیرد. باید به این اصل متوجه باشیم که به فرموده امام خامنه‌ای(مدظله العالی) هرجا هستیم آنجا را مرکز جمهوری اسلامی بدانیم. اگر بخواهیم روح بسیجی و روحیه انقلابی‌گری در مویرگ‌های این جامعه جاری و ساری باشد، باید در محلات مسئله شناس باشیم و راه‌های حل‌ مسئله را نیز بدانیم. ما به عنوان بسیج حامی و پشتیبان و در یک کلام خادم و فدایی مردم هستیم.
چهارما؛ به همه بسیجیان عزیز به ویژه به عزیزان گردان‌های فضای مجازی توصیه می‌کنم با رصد کید، حیله و فتنه دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران که همواره گرد نفاق و ویروس شبهه می‌پاشند، با آگاهی و اطلاع رسانی و عمل کنشگرانه، اعمال حسنه بسیجیان را ضریب داده و برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و مقابله با دروغ پراکنی آنها در فضای مجازی اقدام نمایند.
به عنوان برادر کوچک‌تان در سپاه سرافراز و پیشانی بلند عاشورا، خاضعانه و با ارادتی برآمده از عمق جان، مجاهدت‌های مخلصانه و خدمات بی‌منت و بی‌انتهای شما در بحران کرونا را ارج نهاده و به تعبیر امام راحل، دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‌بوسم.
تداوم جلوه‌های ایثار در سایه توکل به دادار عالم و آدم(جل و علا) و با توسل به آن یگانه دوران(ارواحنا فداه) و با تبعیت محض از منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) میسر خواهد بود.
انتهای پیام/
 پایان کرونا، آغاز جوشش و فوران ظرفیت‌های فراموش شده بسیج است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار