گزارش نصر از تحلیل ترافیک کشوری توسط مسیریاب نشان؛

کرونا؛ ترافیک تبریز را ۶۰ درصد کاهش داد/ بررسی وضعیت ترافیک و تردد شهروندان در ۸ کلانشهر کشور

1399/02/22 - 08:49 - کد خبر: 19989 نسخه چاپی

نصر: نقشه و مسیریاب نشان طی گزارشی، رفتار بیش از 4/5 میلیون کاربر را از زمان شیوع ویروس‌کرونا در کشور تا امروز را با هم مقایسه کرده است و این گزارش حاکی است، کرونا ترافیک ایران را ۵۷ درصد کاهش داد.

به گزارش نصر، نقشه و مسیریاب نشان که یک برنامه برای‌ تلفن های همراه هوشمند است و کاربر در مسیریابی های درون شهری و برون شهری کمک می کند، طی گزارشی، رفتار بیش از 4/5 میلیون کاربر خود از زمان شیوع ویروس‌کرونا در کشور تا امروز را در سه پرده هفته پایانی بهمن ماه، (یعنی هفته پیش از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران) هفته اول کاری در فروردین ماه و در نهایت، هفته ابتدایی اردیبهشت بررسی کرده است.
طبق داده‌کاوی انجام شده از سوی نرم افزار نشان و آنچه کا نمودارهای مربوط به طول ترافیک در اولین هفته کاری سال ۹۹ و هفته اول اردیبهشت ماه نمایش می‌دهند ترافیک درون شهری افزایش چندانی نداشته است و در اکثر شهرها بیشترین ترافیک در هفته پایانی بهمن ماه مشاهده شده است.
در واقع علی‌رغم اینکه در روزهای اخیر، این احساس به وجود آمده که مردم دیگر مسئله کرونا را جدی نمی‌گیرند، اما داده‌های آماری نشان می‌دهند که ترافیک هنوز کمتر از دوران قبل از شیوع کرونا است.
در کل ایران، طول ترافیک در هفته اول کاری فروردین ماه نسبت به بهمن ۷۹ درصد کاهش داشته است که این میزان کاهش در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه به ۵۷ درصد می‌رسد.
در این گزارش وضعیت ترافیکی هشت کلانشهر تهران، شیراز، مشهد، قم، کرج، اهواز، اصفهان و تبریز بررسی شده است که با توجه به آمارها ترافیک کلانشهر تبریز در بازه زمانی بهمن تا اردیبهشت ۶۰ درصد کاهش داشته است، این به این معنی است که شهروندان تبریز همچنان به شرایط قرنطینه وفادار هستند و نسبت به بهمن ماه تردد بسیار کمی دارند.

در این گزارش ساعت تردد و افزایش ترافیک نیز آمده است که آمارها نشان می دهد، شهروندان تبریزی حوالی ساعت ۱۲ ظهر و ۲۱ شب بیشترین تردد را در سطح شهر دارند.

شایان ذکر است، کلانشهر شیراز با میزان ۷۰ درصدی بیشترین میزان کاهش طول ترافیک به نسبت بهمن‌ماه را داشته و شهر مشهد با ۵۰ درصد، کمترین کاهش را تجربه کرده است.

نقشه و مسیریاب نشان، طی گزارش قبلی خود که در در بازه زمانی ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین ماه، تهیه کرده بود، بررسی می‌کرد که سهم تردد شهروندان به چه نقاط مهمی و تا چه میزان در مقایسه با پیش از آغاز کرونا کاهش پیدا کرده است.

در گزارش جدید نیز به این موضوع پرداخته است و علاوه بر بررسی میزان مراجعه به نقاط پرتردد در کشور و ۹ کلانشهر ایران، مجددا این بخش را در بازه زمانی ۵ فروردین تا ۵ اردیبهشت بررسی کرده است.

آمارها نشان می دهد، مساجد، ادارات و سازمان‌ها و نهایتاً رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها با کاهش مراجعه حدوداً ۷۵ درصدی نسبت به بهمن ۹۸ مواجه هستند و از سوی دیگر جایگاه‌های سوخت، هایپر مارکت و فروشگاه‌های مواد غذایی بیشترین نقاط مراجعه شهروندان هستند که البته کاهش تردد حدوداً ۵۰ درصدی را نسبت به بهمن ۹۸ تجربه می‌کنند.
این گزارش حاکی است، طبق داده کاوی این سرویس ایرانی شیوع کرونا در ایران سبب شده است تا میزان ترافیک در کل کشور در ابتدای اردیبهشت ماه در مقایسه با انتهای بهمن ماه ۵۷ درصد کاهش پیدا کند، یعنی‌ با وجود روند رو به کاهش کرونا در سطح کشور و آغاز به کار بخش اعظمی از کسب و کارها در سطح شهر، شهروندان همچنان پایبند قوانین قرنطینه خانگی برای حفظ سلامتی خود و توجه به رعایت مسائل بهداشتی هستند.
گزارش از گلناز پورنامی
انتهای پیام/
 کرونا؛ ترافیک تبریز را ۶۰ درصد کاهش داد/ بررسی وضعیت ترافیک و تردد شهروندان در ۸ کلانشهر کشور گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار