بزرگ‌ترین خریدها و ادغام‌های صنعت فناوری در سال ۲۰۲۰

1399/02/21 - 16:51 - کد خبر: 19963 نسخه چاپی

نصر: پس از گذشت چهار ماه از ۲۰۲۰، فرایندهای خرید و ادغام متعددی در دنیای فناوری رخ داده که سهم شرکت‌های امنیتی در آن‌ها قابل‌توجه است.

به گزارش نصر، دنیای فناوری در سال گذشته کاهش قابل‌توجهی را در فرایندهای خرید و ادغام شرکت‌ها تجربه کرد که نسبت به سال پربار ۲۰۱۸، ناامیدکننده بود.

در سال ۲۰۱۸، شاهد خریدهای بزرگی همچون خرید هشت میلیارد دلاری Qualtrics توسط SAP، خرید ۳۳ میلیارد دلاری Red Hat توسط IBM و خرید ۱۸/۹ میلیارد دلاری CA Technologies توسط Broadcom بودیم. ازطرفی در پایان فصل سوم سال ۲۰۱۹، مجموع هزینه‌های مبادله شده برای خرید و ادغام شرکت‌های فناوری به ۲۴۵ میلیارد دلار رسید که کاهش ۲۵ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌داد.

در حال حاضر و پس از پشت سر گذاشتن چهار ماه از سال ۲۰۲۰، بررسی فرایندهای خرید و ادغام انجام‌ شده در دنیای فناوری، خالی از لطف نیست. سالی که با نگرانی شیوع ویروس کرونا شروع شد و در ادامه با دنیاگیری آن، روزهای سختی را پشت سر گذاشت. ازطرفی اگر تنها ماه اول یعنی ژانویه‌ی ۲۰۲۰ را در نظر بگیریم، می‌توان ادعا کرد که خرید شرکت‌ها در صنعت فناوری، روند کاهشی ندارد. دراین‌میان شرکت‌های فعال در حوزه‌ی امنیت، بیش از همه توجه خریداران را به خود جلب کرده‌اند.

در ادامه بزرگ‌ترین خریدها و ادغام‌های دنیای فناوری را در سال ۲۰۲۰ بررسی می‌کنیم.
هفتم ماه مه: زوم شرکت تخصصی رمزنگاری نقطه‌به‌نقطه Keybase را خرید زوم در ماه مه از خرید شرکت Keybase خبر داد که در زمینه‌ی پیام‌رسانی رمزنگاری شده و امن تخصص دارد. زوم که امروز خود به‌عنوان یکی از مشهورترین اپلیکیشن‌های ویديوکنفرانس شناخته می‌شود، باوجود افزایش شدیدی که در تعداد کاربران فعال خود تجربه کرد، تحت انتقادهای شدیدی قرار گرفت. در ماه‌های گذشته انواع انتقادها پیرامون امنیت سرویس‌های زوم مطرح شده‌اند. مدیرعامل شرکت، اریک یوان، از برنامه‌ای ۹۰ روزه خبر داد که طی آن، نگرانی‌های مطرح‌شده از سوی کاربران بررسی خواهد شد. خرید شرکت Keybase نیز بخشی از همان بررسی و برطرف کردن اشکال‌ها محسوب می‌شود. مدیرعامل زوم در پستی وبلاگی پیرامون خرید Keybase نوشت: «ما مفتخر هستیم که خرید شرکت Keybase را به کاربران اعلام کنیم. قدم مهم دیگری که در مسیر برنامه‌ی ۹۰ روزه برای تقویت پلتفرم ویدیوکنفرانس ما برداشته شد».
 
 
شرکت Keybase که مبلغ پیوستنش به زوم مشخص نیست، در فناوری رمزنگاری نقطه به نقطه تخصص دارد. فرایندی که رمزنگاری ارتباط را در هریک از دو انتهای خط ارتباطی انجام می‌دهد. درنتیجه محتوای موجود در پیام‌ها به‌هیچ‌وجه توسط افرادی خارج از آن و حتی شرکت ارائه‌دهنده‌ی سرویس پیام‌رسان، قابل استخراج و رصد کردن نیست. این شرکت در نیویورک و توسط هم‌بنیان‌گذاران OK Cupid یعنی کریس کوین و مکس کرون راه‌اندازی شد. آن‌ها از این به بعد مدیریت تیم امنیت زوم را برعهده خواهند داشت و به‌صورت مستقیم به یوان گزارش می‌دهند.

زوم می‌گوید به‌زودی امکان رمزنگاری نقطه به نقطه را به تمامی حساب‌های کاربری پولی خود ارائه خواهد کرد. یوان در ادامه‌ی پست وبلاگی خود نوشت: ما تا ۲۲ مه یک پیش‌نویس طراحی رمزنگاری را منتشر می‌کنیم. سپس جلسه‌هایی با فعالان جامعه‌ی مدنی، متخصصان رمزنگاری و مشتریان خواهیم داشت تا جزئیات و بازخوردهای بیشتری را برای سرویس جدید کسب کنیم.


پنجم ماه مه: Sinch شرکت SAP Digital Interconnect را به قیمت ۱۹۸ میلیون دلار خرید
شرکت سوئدی Sinch فعال در حوزه‌ی ارتبا‌ط‌های ابری، در ماه جاری زیرمجموعه‌ی خدمات موبایلی SAP یعنی SDI را با پرداخت ۱۹۸ میلیون دلار خریداری کرد. شرکت سینچ مجموعه‌‌‌ای از خدمات ارتباط یکپارچه را برای پیام‌رسانی، صوت و تصویر از طریق رابط‌های API ارائه می‌کند. شرکت SDI بهترین گزینه برای اضافه شدن به سینچ محسوب می‌شود چون همان خدمات را درحال حاضر به ۱،۵۰۰ کسب‌وکار گوناگون ارائه کرده است.


مدیرعامل سینچ، اسکار ورنر درباره‌ی خرید جدید در بیانیه‌ا‌ی نوشت:
با پیوستن SDI به سینچ، ما از امروز مقیاس‌دهی، تمرکز و ظرفیت‌های خود را بهبود می‌بخشیم تا ارتباط کسب‌وکار را با مشتریان‌مان در سرتاسر جهان بهینه‌سازی کنیم. خرید جدید، ارتباط ما را با مشتریان در سرتاسر جهان تقویت می‌کند. به‌علاوه، ما با پیوستن تیم جدید می‌توانیم گستره‌ی خدمات حیاتی کسب‌وکار خود را به اپراتورهای موبایل افزایش دهیم که شامل محصولاتی برای پیام‌رسانی شخص به شخص، گزارش‌گیری و تحلیل نیز می‌شود.

سینچ در سال جاری خریدهای دیگری هم انجام داد. آن‌ها شرکت خدمات پیام‌رسانی کسب‌وکار برزیلی Wavy را با پرداخت ۹۸ میلیون پوند خریداری کردند. از خریدهای دیگر می‌توان به ChatLayer، فعال حوزه‌ی هوش مصنوعی اشاره کرد که با پرداخت ۶ میلیون پوند در ماه مارس خریداری شد.


چهارم ماه مه: اینتل استارتاپ Moovit را به قیمت نزدیک به یک میلیارد دلار خریداری کرد
اینتل چند روز پیش خبر خرید استارتاپ موویت را به رقم ۹۰۰ میلیون دلار تأیید کرد. غول دنیای پردازنده تصمیم دارد تا استارتاپ جدید را به بخشی از زیرمجموعه‌ی Mobileye اضافه کند که در سال ۲۰۱۷ با پرداخت ۱۵/۳ میلیارد دلار خریداری شده بود. Mibileye نرم‌افزار اختصاصی رانندگی را به ۶۰ میلیون مشترک در سرتاسر جهان ارائه می‌کند و همچنین فناوری خودروهای خودران را نیز در برنامه‌های توسعه‌ای خود می‌بیند. در این بخش، داده‌های ارزشمندی که موویت از چند سال فعالیت در صنعت حمل‌ونقل گردآوری کرده است، بسیار مفید خواهد بود.
 
 
موویت از سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را در سرزمین‌های اشغالی شروع کرد و خدمات داده‌ای ترافیک آنی را ازطریق اپلیکیشن اختصاصی خود به شرکت‌های دیگر همچون تاکسی‌های اینترنتی و سازمان‌های مسئول ترانزیت ارائه می‌کند. اینتل پیش از خرید استارتاپ نیز از سرمایه‌گذاران اصلی و استراتژیک موویت بود. مدیرعامل اینتل، باب سوان، در بیانیه‌ای پیرامون خرید جدید گفت: «فناوری ACAS در Mobileye (مخفف advanced driver-assistance systems) درحال‌حاضر ایمنی میلیون‌ها خودرو را در جاده‌ها تأمین و تضمین می‌کند. موویت توانایی آن‌ها را برای ایجاد انقلاب واقعی در صنعت حمل‌ونقل، افزایش می‌دهد. همکاری شرکت‌ها به‌عنوان یک ارائه‌دهنده‌ی همه‌جانبه‌ی خدمات حمل‌ونقل، باعث کاهش ترافیک و همچنین حفظ جان انسان‌های زیادی می‌شود».

موویت قطعا از پیوستن به تیم بزرگ اینتل و استفاده از منابع عظیم آن‌ها خوشحال خواهد بود. نیر ارز، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار استارتاپ درباره‌ی خبر اخیر می‌گوید:
حمل‌ونقل و تحرک، نیاز بنیادی انسان‌ها بوده و با افزایش جمعیت شهرها، حمل‌ونقل داخل شهری دشوارتر شده است. ما ترکیب عادت‌های روزانه‌ی حمل‌ونقل و نیاز میلیون‌ها کاربر موویت با فناوری امن و دوست‌دار محیط زیست خودروهای خودران، شهرها را به‌جای بهتری برای زندگی تبدیل می‌کنیم. ما در این چشم‌انداز با شرکت جدید اشتراک داریم و تلاش می‌کنیم تا با همکاری با Mobileye آن را به واقعیت تبدیل کنیم.


چهارم ماه مه: انویدیا با پرداخت چند میلیارد دلار، Mellanox و Cumulus را تصاحب کرد
انویدیا دو خرید جدید را با فاصله‌ی بسیار نزدیک به زیرمجموعه‌ی خود اضافه کرد. کومولوس یکی از خریدها بود که با مبلغ نامعلومی در تاریخ چهارم ماه مه به انویدیا پیوست. شرکت دیگر، ملانوکس بود که در حوزه‌ی آداپتور و سوئیچ شبکه برای سرویس‌های ابری فعالیت می‌کند و در ۲۷ آوریل با هزینه‌ای ۶/۹ میلیارد دلاری به تیم سبز ملحق شد.

انویدیا با خریدهای جدید نگاهی عمیق به بازار دیتاسنتر دارد
کومولوس در حوزه‌ی تخصصی شبکه‌های مبتنی بر لینوکس فعالیت می‌کند که برای محیط‌های دیتاسنتر بزرگ، سرویس‌‌های ابری و شبکه‌های تجاری کاربرد دارند. ملانوکس نیز سخت‌افزار و نرم‌افزارهای شبکه را برای دیتاسنترهای بزرگ و تجاری تأمین می‌کند. مجموعه‌ی خدمات این شرکت، شبکه‌هایی با بهره‌وری اتصال بالا ایجاد می‌کند که برای پردازش با قدرت بالا کاربرد دارد. هر سه شرکت، قبلا در توسعه‌ی برخی راهکارهای شبکه‌ای با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

جنسن هوانگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل انویدیا در بیانیه‌ای پیرامون خریدهای جدید گفت: «انویدیا با پیوستن ملانوکس، ترکیبی از خدمات و فناوری‌های کامل را از پردازش هوش مصنوعی تا شبکه ارائه می‌کند که در دسته‌های کامل از پردازنده تا نرم‌افزار قابل دسترسی خواهند بود. با همکاری‌های جدید، ما قابلیت مقیاس‌دهی کامل به دیتاسنترهای عظیم نسل بعدی را خواهیم داشت». خرید دو شرکت جدید، انویدیا را بیش‌ازپیش به فصای نرم‌افزار و سخت‌افزار دیتاسنتر وارد می‌کند.


۱۶ آوریل: ورایزن شرکت BlueJeans را خرید
بازوی کسب‌وکاری شرکت مخابراتی آمریکایی ورایزن در تاریخ ۱۶ آوریل اعلام کرد که مذاکرات را برای خرید BlueJeans، فعال در حوزه‌ی ویدیوکنفرانش نهایی کرده است. وال‌استریت ژورنال، رقم قرارداد دو شرکت را کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زد. خرید شرکت رقیب زوم و Cisco WebEx توسط ورایزن در دوران اوج‌گیری بحران کووید ۱۹ رسانه‌ای شد. بحرانی که از زمان شیوع در سرتاسر جهان، بسیاری از مردم را به فناوری‌ها و نرم‌افزارهای ویدیوکنفرانس مانند بلوجینز متمایل کرد.
 

ورایزن اعلام کرد که بلوجینز را به بخش کسب‌وکار ارتباطی خود اضافه خواهد کرد و هم‌اکنون نیز برنامه‌هایی برای ادغام هرچه بهتر آن با نقشه‌ی راه خدمات و محصولات 5G خود دارد. خصوصا حوزه‌هایی همچون پزشکی و درمان از راه دور، یادگیری از راه دور و فضاهای خدمات میدانی از ترکیب فناوری‌های جدید سود خواهند برد. تامی اروین، مدیرعامل Verizon Business در بیانیه‌ای پیرامون خبر خرید گفت: با تغییر روش کاری، کسب‌وکارها و مشتریان بخش عمومی باید به امکانات و قابلیت‌هایی دسترسی پیدا کنند که در سطح تجاری، امن و بدون اختلال بوده و قابلیت هماهنگی با ابزارهای کنونی را هم داشته باشند. در ماه‌های گذشته، همکاری و ارتباطات، به اولویت اصلی کسب‌وکارها در همه‌ی ابعاد و همه‌ی حوزه‌ها تبدیل شده‌اند. ما از ترکیب قابلیت‌های ویدیوکنفرانس بلوجینز با شبکه‌های ارتباطی، پلتفرم‌ها و راهکارهای ورایزن شگفت‌زده هستیم که درنهایت منجر به رفع نیاز کاربران خواهد شد.


هشتم آوریل: سیسکو شرکت Fluidmesh را خریداری کرد
سیسکو در ماه آوریل خبر خرید و تصاحب شرکت فلویدمش را رسانه‌ای کرد. البته مبلغ قرارداد خرید این شرکت فعال در حوزه‌ی خدمات شبکه‌ی بی‌سیم اعلام نشد. شرکت فلویدمش حاصل همکاری دانشگاه‌های MIT و پلی‌تکنیک میلان است که اتصال سریع و بی‌سیم حسگرها بین اجسام با حرکت سریع را با شبکه‌های خود ممکن می‌کند. از مثال‌های کاربردی می‌توان به اتصال حسگرهای موجود روی قطارها، خودروهای هدایت‌‌پذیر از راه دور و ماشین‌آلات تولید رباتیک اشاره کرد. سیکو با امید تقویت پورتفولیوی خود در حوزه‌ی اینترنت اشیاء صنعتی، شرکت فلویدمش را خریداری کرد. این دو شرکت قبلا نیز همکاری‌هایی با هم داشته‌اند و راهکار Connected Rail سیسکو حاصل یکی از همکاری‌ها محسوب می‌شود.

لیز سنتونی، معاون ارشد و مدیر کل سیسکو در بخش خدمات ابری و اینترنت اشیاء، درباره‌ی خرید جدید شرکتش نوشت: «سازمان‌ها روز‌به‌روز دیجیتالی کردن و اتصال سیستم‌های خود به یکدیگر را افزایش می‌دهند. درنتیجه سرعت کسب‌وکارها با نرخ بالایی تغییر می‌کند. فناوری پیش‌گام فلویدمش به ما امکان می‌دهد تا این نیازهای جدید و رو به افزایش را با راهکاری آسان و سریع پاسخ دهیم که هزینه‌های پیاده‌سازی و عملیاتی و نگه‌داری پایینی هم خواهد داشت».


هشتم آوریل: اکسنچر شرکت Revolutionary Security را تصاحب کرد
اکسنچر در سال جاری سه شرکت فعال در حوزه‌ی امنیت سایبری خریداری کرده است. سومین و جدیدترین خرید آن‌ها، شرکت فیلادلفیایی Revolutionary Security بود که در آوریل ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد. این شرکت با تمرکز بر خدمات مشاوره‌ی امنیت سایبری فعالیت می‌کند که از خدمات آن‌ها می‌توان به آزمایش‌های نفوذ و کاهش تهدیدهای داخلی و کشف تهدیدهای سایبری اشاره کرد. درحال‌حاضر حدود ۹۰ مشتری با آن‌ها همکاری می‌کنند.
 
 
مدیران اکسنچر از خرید جدید سایبری خود خشنود هستند و آن را قدمی در مسیر تعهد و احترام به امنیت کاربران و مشتریان می‌دانند. خریدهای قبلی شامل واحد خدمات امنیتی سیمانتک در ماه ژانویه و خرید شرکت بریتانیایی Context Information Security در ماه مارس می‌شود.


هفتم آوریل: SoFi با پرداخت ۱/۲ میلیارد دلار Galileo را خرید
استارتاپ‌های حوزه‌ی فین‌تک هنوز به یکه‌تازی در دنیای کسب‌وکار ادامه می‌دهند. حتی بحران‌های کرونا هم تأثیری در کاهش علاقه به آن‌ها نداشت. SoFi که خود تحت مالکیت سافت‌بانک فعالیت می‌کند، در ماه آوریل از پرداخت ۱/۲ میلیارد دلار برای خرید شرکت خدمات پرداخت Galileo خبر داد. این استارتاپ که در یوتا ایالات متحده فعالیت می‌کند، خدمات پرداختی خود را به شرکت‌های فین‌تک دیگر همچون شرکت معامله‌ی سهام Robinhood و شرکت بریتانیایی TransferWise ارائه می‌دهد.

خرید جدید شرکت سوفای نشان می‌دهد که آن‌ها به‌دنبال تبدیل شدن به شرکت فین‌تک با خدمات جامع هستند. سوفای در سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را با خدمات وام دانشجویی آنلاین شروع کرد. از آن زمان، حوزه‌های گوناگون از رمزارزها و وام‌های شخصی و خرید و فروش سهام تا وام و رهن، شاهد حضور سوفای بوده‌اند. آنتونی نوتو، مدیرعامل سوفای اعتقاد دارد خرید شرکت جدید، نوآوری در فناوری‌های مالی را برای آن‌ها تسهیل می‌کند و با محصولات و خدمات نوآورانه‌ای برای مشتریان همراه خواهد بود. او مشتریان هدف را علاوه بر کاربران عادی، کسب‌وکارهایی می‌داند که به‌دنبال استقلال بیشتر اقتصادی هستند.


هفتم آوریل: ‌CNN شرکت Canopy را خریداری کرد
شرکت خدمات خبری دیجیتال کنوپی هدف جدید CNN است که با مبلغ نامعلومی به این غول رسانه‌ای پیوند خواهد خورد. فراموش نکنید که CNN خود زیرمجموعه‌ای از Turner محسوب می‌شود. کنوپی که در بروکلین بوستون فعالیت می‌کند، در شخصی‌سازی محتوا تخصص دارد و از ترکیب نیروی انسانی با الگوریتم‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد. پس از ادغام با CNN، اپلیکیشن اصلی کنوپی تعطیل خواهد شد تا تمرکز آن‌ها روی محصولات جدید و مشابه برای شرکت مادر معطوف شود.
 
 
 
۲۶ مارس: مایکروسافت شرکت Affirmed Networks را خریداری کرد
مایکروسافت در خبری اعلام کرد که قصد خرید شرکت بوستونی Affirmed Networks را دارد. البته مبلغ قرارداد احتمالی اعلام نشد. شرکت مذکور که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۰ شروع کرد، در حوزه‌های مجازی‌سازی و شبکه‌های موبایلی ابری فعالیت می‌کند که برای هر شرکت فعال و علاقه‌مند به فناوری‌های 5G، هدفی قابل‌توجه خواهد بود.
یوسف خالدی، معاون ارشد Azure Networking درباره‌ی خرید جدید ردموندی‌ها در یک پست وبلاگی نوشت:

خرید جدید به ما امکان می‌دهد تا فعالیت خود را همراه‌با صنعت مخابرات، تکامل دهیم و محصولات بهتر را بر پایه‌ی پلتفرم امن و مورد اطمینان ابری خود به اپراتورها ارائه کنیم. ما با همکاری Affirmed Networks می‌توانیم راهکارها و ابزارهای جدید را با هدف‌گیری نیازهای خاص اپراتورها توسعه دهیم که شامل مدیریت فعالیت‌های شبکه‌ای در بستر ابری هم می‌شود.

اگرچه مبلغ قرارداد احتمالی مشخص نیست، اما می‌توان با ارزش‌گذاری اخیر ۱‍/۳ میلیارد دلاری Affirmed Networks، مبلغ پرداختی ردموندی‌ها را قابل‌توجه دانست. شرکت هدف، در جدیدترین دور جذب سرمایه در سال ۲۰۱۹، حدود ۳۸ میلیون دلار سرمایه‌ی جدید کسب کرد.


دوم مارس: BMC Software شرکت Compuware را خرید
غول صنعت نرم‌افزار تجاری یعنی BMC در ماه مارس اعلام کرد که شرکت کامپیوور را به مبلغ نامشخصی خریداری خواهد کرد. خرید شرکت مذکور، سومین فرایند خرید و ادغام BMC در حوزه‌ی مین‌فریم در یک سال گذشته محسوب می‌شود. BMC که خود در سال ۲۰۱۸ به زیرمجموعه‌ی KKR پیوست، با خرید کامپیوور در کنار RSM Partners و CorreLog، حضور خود را در حوزه‌ی خدمات مین‌فریم افزایش می‌دهد. ترکیب شرکت‌های جدید، خدمات مین‌فریم مانند امنیت سایبری، پیاده‌سازی اپلیکیشن، مدیریت داده و ذخیره‌سازی را برای مشتریان BMC آسان‌تر می‌کند.
 
 
یکم مارس: DocuSign با پرداخت ۱۸۸ میلیون دلار، Seal Software را تصاحب کرد
شرکت داکیوساین که در حوزه‌ی امضا‌های الکترونیک فعالیت می‌کند، خبر خرید ۱۸۸ میلیون دلاری شرکت نرم‌افزاری سیل را تأیید کرد. سیل که در کالیفرنیای شمالی فعالیت می‌کند، نرم‌افزار تحلیل‌گر مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده است که به‌صورت اختصاصی برای قراردادها کاربرد دارد. شرکت‌ها با بهره‌گیری از نرم‌افزار سیل، قابلیت جست‌وجو در مجموعه‌ی عظیمی از اسناد حقوقی را براساس مفاهیم حقوقی (به‌جای کلمات کلیدی) پیدا می‌کنند. داکیوساین ابتدا در سال گذشته با پرداخت ۱۵ میلیون دلار در شرکت سیل سرمایه‌گذاری کرد. آن‌ها تصمیم دارند تا خدمات سیل را با نرم‌‌افزار Agreement Cloud خود ادغام کنند.

داکیوساین با همکاری تیم جدید، خدمات جامعی را به کسب‌وکارهای هدف ارائه می‌کند
اسکات اولریش، مدیر ارشد عملیات در داکیوساین درباره‌ی خرید جدید شرکتش می‌گوید: «داکیوساین تصمیم دارد تا پایه‌های اصلی مدیریت و فعالیت‌های کسب‌و‌کاری را متحول کند. پایه‌هایی که شامل قراردادها و فرایند امضا و تأیید آن‌ها می‌شود. ما اعتقاد داریم که هوش مصنوعی نقش بسیار مهمی در این تحول خواهد داشت. با ادغام شدن سیل و داکیوساین، ما می‌توانیم از تخصص بالای آن‌ها و تجربه‌ی وسیع در پیاده‌سازی هوش مصنوعی در قراردادها استفاده کنیم».


۲۸ فوریه: اینتویت شرکت Credit Karma را خریداری کرد
اینتویت که از غول‌های آمریکایی نرم‌افزارهای تجاری محسوب می‌شود و با محصولاتی همچون QuickBooks و Mint و TurboTax شهرتی جهانی دارد، از تصمیم جدی برای خرید یک استارتاپ ساکن در سیلیکون‌ولی به‌نام کردیت کارما خبر داد که به‌نوعی رقیب آن‌ها نیز هست. اینتویت با خرید و ادغام جدید تصمیم دارد تا راهکاری جامع را برای کاربردهای مالی برای مشتریان عرضه کند. محصولی که با ترکیب درآمد، هزینه و تاریخچه‌های اعتباری مشتریان، خدمات کامل و مشاوره‌های شخصی حرفه‌ای به مشتریان ارائه می‌کند.

ساسان گودرزی، مدیرعامل اینتویت درباره‌ی خرید جدید شرکتش گفت:
ما با ترکیب محصولات و نیروها با کردیت کارما می‌توانیم یک دستیار شخصی مالی را برای مصرف‌کننده‌ها ارائه کنیم تا محصولات مالی مناسب خود را پیدا کنند. آن‌ها با استفاده از مشاوره می‌توانند صرفه‌جویی مالی بهتری داشته باشند و بینش و توصیه‌های حرفه‌ای‌تری دریافت کنند. مدیریت مالی مشتریان به کمک سرویس جدید می‌تواند آن‌ها را به آرزوهایی همچون خرید خانه، تأمین هزینه‌ی تحصیل فرزندان یا هر هزینه‌ی موردعلاقه‌ی دیگر سوق دهد.

قراداد اینتویت برای خرید کردیت کارما شاید با مخالفت و انتقاد مقام‌های تنظیم‌گر قانون روبه‌رو شود. کردیت کارما یکی از معدود شرکت‌های بازار است که راهکارهای رایگان و دیجیتال مدیریت مالیات ارائه می‌کند.


۲۵ فوریه: سیلزفورس با پرداخت ۱/۳۳ میلیارد دلار، Vlocity را به زیرمجموعه‌ی خود افزود
غول دنیای CRM، سیلزفورس، اولین خرید سال ۲۰۲۰ خود را در ماه فوریه ثبت کرد. آن‌ها شرکت سان‌ فرانسیسکویی ولوسیتی را با پرداخت ۱/۳۳ میلیارد دلار تصاحب کردند. خرید جدید، رویکردی مناسب برای سیلزفورس بود که به‌عنوان شرکتی در حوزه‌ی SaaS فعالیت می‌کند. ولوسیتی یکی از شرکای اصلی آن‌ها بود که با استفاده از زیرساخت سیلزفورس، راهکارهای CRM اختصاصی را برای صنایع گوناگون توسعه می‌داد. مشتریان این شرکت در حوزه‌های متنوعی از رسانه و خدمات مالی و سلامت تا انرژی و بخش عمومی و غیرانتفاعی فعالیت می‌کنند. سیلزفورس قبلا در سال ۲۰۱۹ ازطریق بخش سرمایه‌گذاری خطرپذیر خود، در ولوسیتی سرمایه‌گذاری کرده بود.
 
 
سیلزفورس همیشه به افزایش تخصص راهکارها در صنایع گوناگون علاقه دارد. آن‌ها تلاش می‌کنند تا نرم‌افزارهای خود را هرچه بیشتر برای کسب‌وکارها در ابعاد بزرگ بهینه‌سازی کنند. تاکنون تعداد زیادی از محصولات تجاری و متمرکز سیلزفورس برای فعالان در حوزه‌های خدمات مالی و ابری توسعه یافته‌اند. دیوید شیمر، مدیرعامل ولوسیتی در یک پست وبلاگی پیرامون پیوستن به سیلزفورس نوشت: «ولوسیتی، شرکتی عالی است که ما به‌عنوان یک تیم، آن را ساختیم و رشد دادیم. اکنون ۶ صنعت اصلی در حوزه‌ی کسب‌وکار، از خدمات نوآورانه‌ی شرکت بهره می‌برند».


۲۱ فوریه: مورگان استنلی با پرداخت ۱۳ میلیارد دلار، ETrade را خریداری کرد
بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی مورگان استنلی در ماه فوریه خرید عظیمی را در حوزه‌ی فین‌تک انجام داد و ای‌ترید را با پرداخت ۱۳ میلیارد دلار به زیرمجموعه‌ی خود افزود. ای‌‌ترید در حوزه‌ی کارگزاری آنلاین فعالیت می‌کند و مورگان استنلی امیدوار است با پیوستن آن‌ها، زیرمجموعه‌ی مدیریت سرمایه‌ی خود را بهبود دهد. با ترکیب شرکت جدید، مشتریان جوان‌تر با دارایی‌های کمتر هم به خدمات مورگان استنلی جذب خواهند شد. فراموش نکنید که راهکارهای مدیریت سرمایه‌ی آنلاین، کارمزدهای کمتری دارند و خدماتی همچون مشاوره‌ی ماشینی و خرید و فروش سهام بدون پرداخت کارمزد را به کاربران ارائه می‌کنند. پیش‌گام این نوع از خدمات، استارتاپ آمریکایی رابین‌هود است و Nutmeg در بریتانیا نیز خدمات مشابهی را در مقیاس بزرگ ارائه می‌کند.

ای‌ترید فعالیت خود را از سال ۱۹۸۲ شروع کرد و در سیلیکون‌ولی اقامت دارد. آن‌ها از قدیمی‌ترین فعالان صنعت معاملات الکترونیک هستند که انواع خدمات را در حوزه‌ی خرید و فروش به مشتریان ارائه می‌کنند. جیمز گورمن، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره‌ی مورگان استنلی درباره‌ی خرید جدید شرکتش گفت: «ای‌ترید فرصت رشد بسیار عالی را برای کسب‌وکار مدیریت سرمایه‌ی ما فراهم می‌کند و قدمی روبه‌جلو در مسیر استراتژی مدیریت سرمایه محسوب می‌شود».


۲۰ فوریه: Dialog Semiconductor شرکت Adesto Technologies را خریداری کرد
شرکت بریتانیایی دیالوگ، در ماه فوریه با پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار موفق به خرید ادستو شد. ادستو که درکالیفرنیای ایالات متحده فعالیت می‌کند، از شرکت‌های معتبر در حوزه‌ی تولید تراشه‌های SoC، روترهای مرزی، رابط‌های شبکه‌ای و فناوری‌های رم مقاومتی محسوب می‌شود. آن‌ها تمرکز فعالیت‌ها و محصولات خود را روی اینترنت اشیاء صنعتی معطوف کرده‌اند. دیالوگ چهار ماه پیش نیز شرکت آلمانی صنعت تراشه، Creative Chips GmbH را با پرداخت ۸۰ میلیون دلار تصاحب کرده بود.
 
 
جلال باقرلی، مدیرعامل دیالوگ، در بیانیه‌ای پیرامون خرید جدید گفت:
این خرید، موقعیت ما را در حوزه‌ی اینترنت اشیاء صنعتی بهبود می‌بخشد. قدرت بالای ادستو در راهکارهای اتصالی و ارتباطی و محصولات حرفه‌ای بهینه‌سازی شده برای تولید همراه‌با تجهیزات عالی اتوماسیون صنعتی، به مقیاس‌دهی خرید اخیر ما در حوزه‌ی اینترنت اشیاء صنعتی یعنی کریتیو هم کمک می‌کند. ارتباط عمیق ادستو با مشتریان، تخصص بالای آن‌ها در سیستم‌ها و فناوری انحصاری‌شان در تولید، ارزش افزوده‌ی بالایی را برای مشتریان دیالوگ به‌همراه خواهد داشت.


۱۹ فوریه: فیسبوک سهام اکثریت Scape Technologies را در اختیار گرفت
فیسبوک در ماه فوریه موفق شد تا ۷۵ درصد از سهام شرکت بریتانیایی اسکیپ، فعال در حوزه‌ی بینایی کامپیوتری را تصاحب کند. رسانه‌های فناوری، مبلغ قرارداد را ۴۰ میلیون دلار تخمین می‌زنند. از سرمایه‌گذاران کنونی اسکیپ می‌توان به Entrepreneur First اشاره کرد که به‌نوعی محل شکل‌گیری این استارتاپ هم بود. شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر LocalGlobe، Mosaic Ventures و Fly Ventures هم از پشتیبانان مالی اسکیپ هستند.

اسکیپ یک کیت توسعه‌دهنده ساخته است که ترکیبی از داده‌های تصویری و طول و عرض جغرافیایی را برای تشخیص موقعیت یک دستگاه استفاده می‌کند. این فناوری، درجه‌ی دقت بالاتری نسبت به GPS دارد.


چهارم فوریه: Koch Industries باقی‌مانده‌ی سهام Infor را خریداری کرد
شرکت بین‌المللی کوخ در ماه فوریه موفق به خرید باقی‌مانده‌ی سهام شرکت نرم‌افزاری اینفور شد. قرارداد جدید، ارزش اینفور را به ۱۱ میلیارد دلار می‌رساند که با محاسبه‌ی ارزش سهام ممتاز، ۱۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. کوخ از سال ۲۰۱۷ یکی از سرمایه‌گذاران اصلی اینفور بود و پیش از خرید امسال، حدود ۷۰ درصد از سهام شرکت را در اختیار داشت. خرید جدید، تمامی شایعه‌ها پیرامون عرضه‌ی عمومی سهام اینفور را از بین برد.
 
 
اینفور یکی از شرکت‌های معتبر در حوزه‌ی نرم‌افزارهای ERP محسوب می‌شود. آن‌ها تمرکز زیادی روی صنعت با ساختار عمودی دارند و اخیرا با ارائه‌‌ی محصول CloudSuites وارد حوزه‌ی ابری هم شده‌اند. از رقبای اصلی اینفور می‌توان به اوراکل، مایکروسافت و SAP اشاره کرد. به‌علاوه، اینفور مشتریان بالقوه و بالفعل وفادار زیادی دارد.

کوین ساموئلسون، مدیرعامل اینفور، درباره‌ی توافق جدید با کوخ می‌گوید:
تصمیم کوخ مبنی بر خرید اینفور، نشانه‌ای قدرتمند از تأیید استراتژی محصول ما و همچنین تمرکز روی ساخت راهکارهای نوآورانه برای مشتریان محسوب می‌شود. ما به‌عنوان زیرمجموعه‌ی شرکتی با درآمد بیش از ۱۱۰ میلیارد دلاری که بیش از ۹۰ درصد از درآمد خود را در کسب‌وکار خودش سرمایه‌گذاری می‌کند، توانایی مناسبی برای ایجاد نوآوری بیشتر در حوزه‌های محل فعالیت خود خواهیم داشت. ما اکنون درحال توسعه‌ی خدمات اختصاصی CloudSuites برای صنایع گوناگون هستیم و تجربه‌هایی فراتر از استاندارد صنعت را برای مشتریان خود فراهم می‌کنیم.


سوم فوریه: اکسنچر شرکت بریتانیایی مشاوره‌ی داده‌ی Mudano را تصاحب کرد
اکسنچر در ماه فوریه از تصمیم خود برای خرید شرکت بریتانیایی مودانو خبر داد، اما مبلغ احتمالی قرارداد را مشخص نکرد. مودانو به زیرمجموعه‌ی Applied Intelligence اکسنچر ملحق می‌شود که اخیرا خریدهای متعددی را انجام داده است. از خریدهای اخیر این شرکت می‌توان به Clarity Insights, Pragsis Bidoop در اسپانیا و Analytics8 در استرالیا اشاره کرد.

اکسنچر در ماه‌های گذشته چند خرید استراتژیک را به مجموعه‌ی خود افزود
مودانو فعالیت خود را از سال ۲۰۱۴ شروع کرد و با داشتن چند دفتر در سرتاسر بریتانیا، به مشتریان فعال در حوزه‌ی خدمات مالی مشاوره می‌دهد. جورج مارکوت، مدیر گروه Applied Intelligence در واحد بریتانیا و ایرلند اکسنچر درباره‌ی خرید جدید می‌گوید: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که کسب‌وکارهای بریتانیایی در مقیاس‌دهی به فناوری‌هایی همچون هوش مصنوعی و ایجاد ارزش افزوده در آن‌ها با مشکل روبه‌رو هستند. بخش خدمات مالی نیز از این قائده مستثنی نیست. تمرکز مودانو روی خدمت‌رسانی به مشتریان برای ساختن یک فرهنگ متمرکز بر داده، با استراتژی‌های ما هم‌خوانی کاملی دارد. مشتریان ما با ساختن پایه‌های مستحکم مبتنی بر داده (متشکل از مهارت‌ها، فناوری‌ها و نیروی مناسب) توانایی ایجاد تحول در کسب‌وکار را خواهند داشت و تغییر اساسی را در کسب‌وکار خود قوت می‌بخشند.


۲۲ ژانویه: ServiceNow شرکت Loom Systems را خرید
سرویس‌ناو تلاش می‌کند تا توانایی خود را در ارائه‌ی خدمات هوش مصنوعی در عملیات IT، موسوم به AIOp تقویت کند. جدیدترین قدم آن‌ها در این مسیر، خرید استارتاپ لوم سیستمز بود که در سرزمین‌های اشغالی فعالیت می‌کند. سرویس‌‌ناو از غو‌ل‌های صنعتی SaaS بوده که خدمات AIOp را به‌عنوان تمرکز جدید کسب‌وکاری خود انتخاب کرده است. این سبک از خدمات، مدلی از فناوری اطلاعات را می‌سازند که با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی، مشکلات احتمالی را در شبکه و فعالیت‌های IT شناسایی کرده و برطرف می‌کنند.
 
 
جف هازمن، معاون ارشد و مدیر کل IT در سرویس‌ناو پیرامون خرید جدید می‌گوید:
امروزه واحدهای IT در رسیدن به انتظارها و حفظ سرعت رشد همگام با تقاضا برای سرویس‌های عظیم و جدید دیجیتالی با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستند. دپارتمان‌‌های IT با ترکیب توانایی لوم سیستمز در تحلیل گزارش‌ها و داده‌های معیاری و خدمات AIOp سرویس‌ناو و ظرفیت‌های اتوماسیون جریان کاری، توانای شناسایی و برطرف کردن دقیق مشکلات را خواهند داشت. ترکیبی که درنهایت تجربه‌ای عالی را برای مشتریان و کارمندان آن‌ها به‌همراه دارد.

سرویس‌ناو خرید دیگری هم در حوزه‌ی هوش مصنوعی انجام داد. آن‌ها در همان ماه ژانویه‌، شرکت Passage AI ساکن در مانتین ویو را به مجموعه‌ی خود افزودند که در حوزه‌ی هوش مصنوعی متمرکز بر مکالمه تخصص دارد.


۱۵ ژانویه: اپل با پرداخت ۲۰۰ میلیون دلار، Xnor.ai را تصاحب کرد
استارتاپ اکسنور که در سال ۲۰۱۷ از مؤسسه‌ی غیرانتفاعی Allen Institute for AI جدا شده بود، طی قراردادی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار در ماه ژانویه توسط اپل خریداری شد. این استارتاپ در حوزه‌های یادگیری ماشین و خصوصا شناسایی تصویری تخصص دارد و الگوریتم‌ها و روش‌های خود را با هدف اجرا و پیاده‌سازی در دستگاه کاربر، توسعه می‌دهد. کارشناسان فناوری ترکیب اکسنور را با اپل منطقی می‌دانند. اپل همیشه تلاش می‌کند تا هوش مصنوعی و کاربردهای مرتبط را در داخل دستگاه‌های خود پیاده‌سازی کند تا نیازی به اتصال و بهره‌برداری از خدمات شبکه و سرویس‌های ابری نداشته باشد.
 
 
۱۴ ژانویه: گوگل شرکت AppSheet را خریداری کرد
گوگل کلاد در ماه ژانویه از خرید استارتاپ اپ‌شیت خبر داد، اما جزئیات مبلغ و هزینه‌های خرید اعلام نشدند. استارتاپ مذکور که در سیاتل فعالیت می‌کند، در حوزه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار بدون کد تخصص دارد. مشتریان اپ‌شیت با استفاده از خدمات شرکت می‌توانند محصولات نرم‌افزاری موردنظر خود را بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی، تولید کنند.
اپ‌شیت در سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد و تاکنون ۱۸/۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. سابقه‌ی طولانی شرکت مذکور نشان می‌دهد که خرید آن‌ها توسط گوگل کلاد تنها یک برنامه‌ی بلندپروازنه نیست و در مسیر استراتژی‌های شرکت در توسعه‌ی خدمات نرم‌افزاری قرار دارد.

پراوین سشادری، مدیرعامل اپل‌شیت درباره‌ی قرارداد جدید می‌گوید:
ما از لحاظ فلسفی و استراتژیکی با گوگل کلاد هم‌خوانی داریم و هردو به‌دنبال پلتفرمی بدون نیاز به کدنویسی هستیم. پلتفرم اپ‌شیت سابقه‌ی فعالیت بیش از پنج سال دارد. همان‌طور که ما بالغ‌تر شدیم، صنعت IT هم پیشرفت کرد. امروز نیاز به اتوماسیون در سطح اداری حرفه‌ای بیش از همیشه حس می‌شود. با تولد و رشد پلتفرم‌های گوناگون متمرکز بر کدنویسی کم یا بدون کدنویسی، توسعه در سطح شهروندی درحال افزایش بوده و به یکی از حوزه‌های سرمایه‌گذاری و نوآوری و رقابت برای سازمان‌های مدرن تبدیل شده است.


۱۳ ژانویه: ویزا شرکت Plaid را با پرداخت ۵/۳ میلیارد دلار تصاحب کرد
استارتاپ Plaid از خریدهای بزرگ فین‌تک سال ۲۰۲۰ بود که با دریافت ۵/۳ میلیارد دلار، به غول صنعت پرداخت یعنی ویزا پیوست. این استارتاپ که در سان فرانسیسکو فعالیت می‌کند، موفق به ساخت یک لایه‌ی هویتی شده که حساب بانکی مشتری را با استفاده از تعدادی API امن به اپلیکیشن‌های فین‌تک همچون TransferWise یا Venmo متصل می‌کند.

هزینه‌ی ۵/۳ میلیارد دلاری که برای خرید Plaid پرداخت شد، تعجب بسیاری از فعالان صنعت را در پی داشت. آخرین ارزش‌گذاری این استارتاپ، ۲/۶۵ میلیارد دلار بود که پس از جذب سرمایه‌ی ۲۵۰ میلیون دلاری در دور C جذب سرمایه در دسامبر ۲۰۱۸، محقق شد. در آن دور، ویزا و مسترکارت هردو در Plaid سرمایه‌گذاری کردند.
 
 
زک پرت، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار Plaid درباره‌ی پیوستن به ویزا می‌گوید: «مأموریت Plaid این است که دسترسی به پول را برای همه آسان کند. ما از فرصت جدید که امکان ارائه‌ی هدف‌مان را در سطح جهانی فراهم می‌کند، خشنود و شگفت‌زده هستیم. میلیاردها کاربر مصرف‌کننده و کسب‌وکار و مؤسسه‌ی مالی در اکوسیستم مالی به ویزا اعتماد دارند. ویزا و Plaid در همکاری با یکدیگر می‌توانند با رشد سریع حوزه‌ی خدمات مالی هم‌گام شوند».


نهم ژانویه: Insight Partners با پردخت پنج میلیارد دلار شرکت Veeam را خریداری کرد
شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری اینسایت پارتنرز در ماه ژانویه اعلام کرد که قصد خرید شرکت ویم را دارد. مبلغ مورد نظر برای خرید، پنج میلیارد دلار اعلام شد، درحالیکه آن‌ها سال گذشته ۵۰۰ میلیون دلار در شرکت سوئیسی ویم سرمایه‌گذاری کرده بودند.
شرکت ویم، متخصص در مدیریت داده، تحت مالکیت اینسایت با تغییر‌هایی در ساختار مدیریت روبه‌رو می‌شود و به‌عنوان یک شرکت آمریکایی به فعالیت ادامه خواهد داد.

مدیرعامل جدید آن‌ها، ویلیام لارجنت نام دارد که قبلا به‌عنوان معاون ارشد عملیات فعال بود. دنی آلان، مدیر سابق استراتژی محصول نیز به سمت مدیریت فناوری رسید. لارجنت در بیانیه‌ای پیرامون تغییرهای جدید نوشت:

ویم در طول یک دهه‌ی گذشته با رشد قابل‌توجهی در سطح جهانی روبه‌رو بود و ما فرصت‌های زیادی برای رشد بیشتر در مقابل خود می‌دیدیم. ما خشنود هستیم که طبق قرارداد جدید، پایگاه نیروی انسانی ما با بیش از ۱،۲۰۰ کارمند، بزرگ‌تر خواهد شد و به مشتریان بیشتری خدمت‌رسانی می‌کند. ویم ظرفیت زیادی برای رشد در سطح جهانی دارد و ما اعتقاد داریم حرکت جدید، فرصت‌های مقیاس‌دهی و رشد تیم و فناوری را در سرعتی قابل‌توجه فراهم می‌کند.


هفتم ژانویه: Appian شرکت Novayre Solutions را خرید
اپین از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی توسعه با کمترین نیاز به کدنویسی محسوب می‌شود. آن‌ها اولین خرید خود را در سال ۲۰۲۰ رسانه‌ای کردند که شرکت اتوماسیون فرایند رباتیک (RPA) اسپانیایی به‌نام نوایر را هدف قرار داد. جزئیات مالی و مبلغ قرارداد دو شرکت، مشخص نیست. اپین با خرید شرکت جدید تصمیم دارد تا ظرفیت‌های خود در توسعه‌ی نرم‌‌افزار با حداقل کد را با ربات‌های نرم‌افزاری ترکیب کند. درنتیجه، شاهد راهکارهایی خواهیم بود که در یک پلتفرم واحد، وظایف ساده‌ی کسب‌وکاری را به‌صورت خودکار انجام می‌دهند.

مت کالکینز، مدیرعامل اپین در بیانیه‌ای پیرامون خرید جدید گفت: «اپین تصمیم دارد تا با اضافه کردن RPA، ظرفیت‌های توسعه‌ی نرم‌افزار با نیاز به حداقل کدنویسی را بهبود دهد. ترکیب خدمات باعث می‌شود تا هماهنگی کامل فرایند را از ابتدا تا انتها اجرا کنیم و درنهایت انسان‌ها و ربات‌های نرم‌افزاری و هوش مصنوعی همگی در رویکردی منظم همکاری کنند».


هفتم ژانویه: اکسنچر بخش خدمات امنیت سایبری سیمانتک را از برودکام خریداری کرد
اکسنچر در ابتدای سال جاری تصمیم گرفت تا قدرت خود را در بخش خدمات امنیت سایبری توسعه دهند. آن‌ها طی قراردادی با مبلغ نامعلوم، بخش خدمات امنیت سایبری سیمانتک را از برودکام خریداری کردند. بخش مذکور با ۳۰۰ کارمند به بخش امنیتی اختصاصی اکسنچر اضافه می‌شود که هم‌اکنون شامل بخش‌هایی همچون نظارت بر تهدیدهای سایبری، ظرفیت‌های تحلیل امنیتی، شبکه‌ی جهانی مراکز عملیات امنیتی و سرویس‌های شناسایی هوشمندانه‌ی تهدید و واکنش سریع می‌شود.

جولی سویت، مدیرعامل اکسنچر در بیانیه‌ای پیرامون خرید جدید گفت: «امنیت سایبری یکی از حوزه‌های حیاتی برای تمامی کسب‌وکارها در همه‌ی نقاط جهان و تمامی صنایع محسوب می‌شود. بخش امنیت اکسنچر با اضافه کردن خدمات امنیت سایبری سیمانتک یکی از مهم‌ترین خدمات مدیریتی را برای کسب‌وکارها در سرتاسر جهان ارائه می‌کند تا تهدیدهای امنیتی کسب‌وکار خود را هرچه سریع‌تر و بهتر شناسایی و مدیریت کنند». خرید مذکور، در کنار خریدهای دیگر اکسنچر در حوزه‌ی امنیت همچون Deja vu, iDefense, Maglan, Redcore, Arismore و FusionX قرار می‌گیرد.


ششم ژانویه: اینسایت پارتنرز، شرکت Armis را تصاحب کرد
اینسایت در ماه ژانویه پیش از خرید ویم، شرکتی را به‌نام Armis خریداری کرد که هزینه‌ای بالغ بر ۱/۱ میلیارد دلار برای آن‌ها به‌همراه داشت. بازوی سرمایه‌گذاری گوگل موسوم به CapitalG نیز در قرارداد مذکور، مشارکت ۱۰۰ میلیون دلاری داشت. استارتاپ ارمیس در جدیدترین دور جذب سرمایه، موفق به جذب ۱۱۲ میلیون دلار شده بود.

شرکت ارمیس که در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد، اکنون در کالیفرنیا فعالیت می‌کند و تمرکز خود را روی امنیت بدون کارگزار اینترنت اشیاء معطوف کرده است. راهکار آن‌ها به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا مجموعه‌ی دستگاه‌های متصل به شبکه‌ی خود را با حفظ امنیت، مدیریت و کنترل کنند. هم‌بنیان‌گذاران ارمیس، پس از خرید توسط اینسایت، موقعیت خود را به‌عنوان مدیران عامل و فناوری حفظ می‌کنند.

یوگنی دیبروف، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل ارمیس درباره‌ی قرارداد جدید گفت: «اینسایت یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در بخش نرم‌افزار محسوب می‌شود. آن‌ها به‌خاطر تجربه و مهارت طولانی‌مدت در حوزه، با چالش‌های امنیت و اینترنت اشیاء در سطح سازمانی و ابعاد بازار آشنا هستند. ما پیشنهادهای متعددی را بررسی کردیم و درنهایت به انتخاب اینسایت رسیدیم که پشتیبانی عملیاتی را در کنار استقلال به ما ارائه می‌کند».

داستان‌های بالا از فرایندهای خرید و ادغام در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که باوجود بحران اقتصادی رخ داده در سرتاسر جهان، شرکت‌های حوزه‌ی فناوری به‌دنبال گسترش امکانات و خدمات خود هستند. آن‌ها می‌دانند که در بحران کنونی و دوران پس از آن، محصولات و خدمات فناوری نقش مهمی در برطرف کردن نیاز مردم ایفا می‌کنند.
انتهای پیام/
بزرگ‌ترین خریدها و ادغام‌های صنعت فناوری در سال ۲۰۲۰ نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار