زایمان سالم ۱۶ مادر باردار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی

1399/02/21 - 12:40 - کد خبر: 19948 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان، ۱۶ مادر باردار مبتلا به این بیماری زایمان سالم داشته‌ اند و وضعیت مادر و فرزند در همه آنها مطلوب است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ژاله زهی‌بخش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: از این تعداد، ۶ مادر به صورت طبیعی و ۱۹ مادر نیز به صورت سزارین نوزاد خود را به دنیا آوردند.
وی اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، تاکنون هیچ مادر باردار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی فوت نکرده است.
وی از تشکیل کمیته درمان مادران مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی خبر داد و بیان کرد: با شیوع این بیماری در استان، حساسیت بر روی سلامتی مادران باردار نیز افزایش یافت به طوری که مادران باردار، یکی از اعضای گروه‌های حساس و ریسک بالا شناسایی شد و رسیدگی مداوم به حال عمومی آنها در زمره فعالیت های دانشگاه قرار گرفت.
رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، درباره اقداماتی که در حوزه کنترل و درمان مادران باردار مبتلا به کرونا انجام گرفته، اظهار کرد: به منظور کنترل حال عمومی و درمان مادران باردار کرونایی، کمیته مشورتی متشکل از متخصصان و اساتید زنان، بیهوشی، کودکان، عفونی و مسوولان اداره مامایی و بهداشتی تشکیل شده و به صورت مداوم موارد لازم را رصد می کند.
زهی‌بخش درباره عملکرد این کمیته در آذربایجان‌غربی گفت: هر مورد مادر باردار مبتلا به کرونا (مشکوک و مثبت) که در استان گزارش شود، به وسیله این کمیته به اطلاع تمامی اعضا رسیده و با مشورت تمامی متخصصان اقدامات لازم پس از تصمیم گیری در کمیته انجام می گیرد.
به گزارش ایرنا، بیماری کرونا از اوایل اسفند سال گذشته در ایران و آذربایجان‌غربی شیوع یافته است.
تاکنون بیش از چهار میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در دنیا به آن مبتلا شده اند که سهم ایران از این تعداد، ۱۰۶ هزار نفر است.
از این تعداد نیز در کشورمان بیش از ۸۰ درصد بهبود یافته اند.
انتهای پیام/
زایمان سالم ۱۶ مادر باردار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار