در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز مطرح شد:

بیش از ۶۵ میلیون متر مربع از فضای سبز جزئی از املاک شهرداری / شهردار تبریز: مبارزه با فساد هزینه دارد

1399/02/21 - 11:46 - کد خبر: 19940 نسخه چاپی

نصر: در پی گزارش عملکرد مدیریت املاک شهرداری مطرح شد؛ ۱۲۵ میلیون متر مربع ملک در اختیار شهرداری تبریز قرار دارد که بیش از ۶۵ میلیون متر مربع از آن فضای سبز است.

به گزارش نصر، در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز گزارش عملکرد مدیریت املاك شهرداري توسط علیرضا دادستان مدیر کل  اداره املاک و مستغلات شهرداری تبریز و ایرج شهین باهر شهردار تبریز ارائه شد.
وی با بیان اینکه املاکی را در اعیانی ۲۳۰۷ متر را بازگرداندیم، گفت: به چند نمونه از شناسایی و کشف پرونده ها اشاره خواهم کرد.
وی افزود: یکی از پرونده ها متعلق به سال ۶۱ است و اقداماتی که انجام شد باعث شد اجرت المثل به شهرداری برگردد یا برای مثال اراضی ائل گلی که متعلق به شهرداری است اما حدود دو هزار و 800 متر مربع توسط اشخاص تصرف می شود درحالی که سند تک برگ داشتیم.
وی‌ ادامه داد: این مسئله را از طریق مراجع قضایی پیگیر شدیم و سند در حال بازگرداندن است.
وی اضافه کرد: اراضی کوی فردوس و باغچه بان و یا اراضی سهند در سال ۷۲ با اشخاص توافق شده است در حالیکه این اراضی در اختیار شهرداری بود، رها شده است و متاسفانه تعداد زیادی سندسازی شده و ساخت و ساز انجام گرفته است.
دادستان به وضعیت املاک در میدان بسیج نیز اشاره کرد و گفت: در این منطقه ۳۰ هزار متر مربع فضا داشتیم که ۲۰ هزار متر مربع به مسیر رفته اما باقی مانده آن را افرادی بعنوان زمین خود مطرح کرده اند.
وی ادامه داد: در حدود ۲۳۷ هزار مترمربع فعلا در مراجع قضایی است که رای صادر شده و تعدادی که رها شده بود تصرف شده است.
دادستان گفت: ۱۲۵ میلیون متر مربع ملک در اختیار شهرداری تبریز قرار دارد که بیش از ۶۵ میلیون متر مربع فضای سبز است.
مدیر کل  اداره املاک و مستغلات شهرداری تبریز اظهار داشت: مرحله بعدی حفظ و ‌ثبت املاک فعلی است تا در آینده باز هم املاک ما مورد تصرف قرار نگیرد.
وی افزود: در جهت اخذ سند تک برگ نقشه یو تی ام تهیه شده که واقعا تهیه سند برای چهار میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع کار سختی است.
وی در ادامه گفت: در حدود ۵۰۰ هزار متر مربع فضای تجاری اعیانی داریم، در حدود ۱۱ هزار باب مغازه در اختیار شهرداری‌ است، با تشکیل سامانه به صورت بی سابقه تمام اطلاعات مشخص است.
وی در انتها خاطرنشان کرد: بخشی از مبارزه با فساد با ایجاد این سیستم، جلوی انحصارگرایی در مناطق گرفته شده و کارشناسان به صورت رندمی مورد استفاده قرار میگیرد که در گذشته اینطور نبود.

مبارزه با فساد هزینه دارد
در ادامه، ایرج شهین باهر شهردار تبریز ضمن اشاره به برخی جزئیات گزارش عملکرد مدیریت املاك شهرداري، گفت: در طول دو سال گذشته پرونده بیش از ۹۰۰ ملک شهرداری را حل کردیم و بخشی از بدهی‌های سنگین شهرداری به تامین اجتماعی پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه تلاش کردیم که همه چیز را در آرامش و ثبات نگه داریم و حقوق‌ها به موقع پرداخت شود، اظهار داشت: در این دوره از شهرداری هیچ ساخت و پاخت و زد و بندی وجود ندارد.
وی گفت: مبارزه با فساد قطعا هزینه دارد و بسیاری از هجمه‌ها به همین دلیل است، در ابتدای مسئولیت قول دادم که با فساد مبارزه خواهم کرد و تا آخر هم قول می‌دهم که به کسی باج ندهم.
وی ادامه داد: املاک شهرداری در گذشته از دست رفته و اتفاقات عجیبی افتاده که دنبال آنها بودیم، به اندازه سه هزار میلیارد در چند سال گذشته املاک شهرداری را بازگرداندیم.
انتهای پیام/
بیش از ۶۵ میلیون متر مربع از فضای سبز جزئی از املاک شهرداری / شهردار تبریز: مبارزه با فساد هزینه دارد گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار