آخرین اخبار کرونایی آذربایجان‌شرقی|

سیر کاهشی متوفی و بستری؛ از سرگیری فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی

1399/02/20 - 16:23 - کد خبر: 19911 نسخه چاپی

نصر: در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در آذربایجان شرقی تلاشی همه‌ جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند.

به گزارش نصر به نقل از تسنیم، کووید 19 چند وقتی است در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی جولان می‌دهد و به عقیده کارشناسان و متخصصان پزشکی باید این بیماری را جدی گرفت اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز خیل عظیمی از مردم آذربایجان شرقی این ویروس را جدی نگرفته‌اند، شلوغی خیابان‌ها حکایت از این دارد اما به اعتقاد متولیان بخش سلامت کرونا مهم‌ترین چالش سلامت در یک قرن اخیر است.


سیر کاهشی متوفی و بستری در آذربایجان شرقی
محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آمار از 14 اردیبهشت تاکنون با روزانه انجام 500 تا 700 نمونه‌برداری انجام گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه همچنان سیر کاهش متوفی در اثر کرونا در استان داریم، یادآور شد: تعداد بستری‌شدگان کرونا نیز در حال کاهش می‌باشد به‌طوری که 523 مورد بستری در بیمارستان‌ها داریم.
صومی خاطرنشان کرد: 82.5 درصد مبتلایان یا بهبود یافته و یا در خانه‌های خود تحت مراقبت هستند.
وی با تاکید بر اینکه برخی‌ها کووید 19 را نادیده و حتی به فراموشی سپرده‌اند، متذکر شد: افراد مبتلا در قرنطینه خانگی حتماً ایزولاسیون و شرایط قرنطینه را رعایت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه افراد با علائم جزیی به مراکز مراجعه کنند بیان داشت: برای هر نمونه هزینه‌ای بالغ بر 600 تا 800 هزار تومان پرداخت می‌شود تا یک نمونه تست کرونا انجام گیرد.
وی یادآور شد: برخی استان‌ها در شرایط سالم اقدام به برگزاری نماز جمعه کردند و نمازگزاران نیز بهداشت را کامل رعایت کردند ولی متاسفانه چند روزی است که شاهد سفر و تردد جاده‌ای در این شهرستان‌ها از جمله جلفا، هوراند، خداآفرین هستیم که زنگ خطر جدی در روزهای آتی خواهد بود.
صومی در مورد مبتلایان خردسال گفت: موضوع مبتلا نشدن کودکان کذب است زیرا آنها هم به کووید 19 مبتلا می‌شوند و ما مبتلایان زیر یک‌سال، سه سال و هشت ساله هم داریم ولی عوارض چندانی روی کودکان ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: کرونا ویروس با هر نوع علامت در بدن افراد دیده شده است و از تب و لرز تا تهوع و استفراغ، سرفه و تنگی نفس، مشکلات ریوی و گوارشی و حتی عوارض پوستی در مبتلایان دیده شده است.


راه‌اندازی واحد آزمایشگاهی نمونه‌برداری کرونا در مراغه
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: با هدف شناسایی سریع بیماران مبتلا به کرونا واحد آزمایشگاهی نمونه‌برداری این بیماری در شهرستان راه‌اندازی شد.
احمد مجتهدی ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با راه اندازی این واحد در  مرکز هاشم آباد، نمونه برداری سریع از افراد مشکوک به بیماری کرونا امکان پذیر شد.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه افزود: هدف از شناسایی به موقع بیماران مبتلا به کرونا، کنترل و پیشگیری از انتشار و شیوع سریع ویروس است.
وی افزود: تمامی افراد دارای علایم مشکوک در این مرکز نمونه برداری می‌شوند و در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونا، از اطرافیان بیمار نیز تست و آزمایش گرفته خواهد شد.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه با اشاره به اجرای موفق 2 برنامه غربالگری بیماری کرونا در شهرستان گفت: تمام جمعیت تحت پوشش توسط مراقبان سلامت و بهورزان در طول این مدت غربالگری شدند.
مجتهدی در پایان گفت: مهم‌ترین راه پیشگیری از بیماری رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است و مردم نباید نسبت به رعایت اصول پیشگیری سهل انگاری کنند.


از سرگیری فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز
سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز گفت: فعالیت ناوگان اتوبوسرانی اعم از اتوبوس‌های خطی ملکی و اتوبوس های تندرو، موسوم به «بی.آر.تی»، فعالیت خود را از امروز از سرگرفتند.
ایمان غنی زاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان تبریز اتوبوس‌های تندرو و همه اتوبوس‌های خطی ملکی درون شهری فعالیت خود را آغاز کردند.
سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز افزود: این خدمات دهی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت، فاصله گذاری اجتماعی و الزام استفاده از ماسک و دستکش برای رانندگان و تمام مسافران انجام می‌شود.
غنی زاده ادامه داد: پرداخت کرایه توسط خود مسافر و فقط با استفاده از کارت بلیت الکترونیکی خواهد بود.
سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز تاکید کرد: تمام مسافران و شهروندان در زمان استفاده از خدمات ناوگان اتوبوسرانی چه در ایستگاه‌های انتظار و چه در داخل اتوبوس‌ها استفاده اجباری از ماسک،  دستکش و تمام نکات بهداشتی و اصل فاصله گذاری اجتماعی را رعایت فرمایند تا در استمرار خدمات دهی با مشکل روبه رو نشویم.
انتهای پیام/
سیر کاهشی متوفی و بستری؛ از سرگیری فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی خبرگزاری تسنیم


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار