اردوغان؛

ترکیه آماده همکاری با دولت جدید عراق است

1399/02/20 - 15:55 - کد خبر: 19905 نسخه چاپی

نصر: رییس جمهوری ترکیه در پیام تبریک به نخست وزیر جدید عراق با بیان اینکه آنکارا آماده گسترش همکاری ها با بغداد است، ابراز امیدواری کرد که «مصطفی الکاظمی» برای عراق و منطقه منشا خیر و برکت باشد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «رجب طیب اردوغان» روز شنبه در پیام تبریک اش که در سایت رسمی نخست وزیری عراق منتشر شد، گفته است: «امیدوارم برای ملت عراق و منطقه منشا خیر باشید.»
وی با ابراز اطمینان از موفقیت دولت الکاظمی گفته است: در این شرایط سخت که نه تنها عراق بلکه جهان با آن مواجه است به موفقیت دولت الکاظمی در این مسوولیت اطمینان دارد.
اردوغان افزود که ترکیه برای یکپارچگی و شکوفایی در کنار عراق می ماند و آنکارا برای پیشبرد رو به جلو روابط با بغداد در راستای منافع دو کشور همسایه و دوست از اراده لازم برخوردار است.
 پیش از این نیز وزارت امور خارجه ترکیه، از اینکه دولت الکاظمی رای اعتماد پارلمان عراق را به دست آورد، ابراز خرسندی کرده بود.
وزارت امور خارجه ترکیه تاکید کرد که همانند گذشته در راستای منافع مشترک و اصل همکاری در همه زمینه ها به ویژه امنیت، تجارت، سرمایه گذاری و بازسازی، آنکارا آماده همکاری با دولت الکاظمی است.
ترکیه برخی مواقع برای سرکوب گروه های کرد اقدام به بمباران شمال عراق می کند و در این ارتباط دولت عراق بارها خواستار پایان دادن به این تجاوزات شده است.
پارلمان عراق بامداد پنجشنبه گذشته (هفتم ماه می) به کابینه پیشنهادی الکاظمی رای اعتماد داد.
انتهای پیام/
ترکیه آماده همکاری با دولت جدید عراق است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار