خبر/

بازگشایی موزه ادب و عرفان اهر به مناسبت هفته میراث فرهنگی

1398/03/09 - 16:59 - کد خبر: 1990 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان از بازگشایی موزه ادب و عرفان اهر طی روزهای آتی به مناسبت هفته میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش نصر،"سیّد حسن قریشی" اظهار داشت: موزه ادب و عرفان به عنوان نخستین موزه تخصصی این حوزه در کشور از عناصر هویتی بسیار ارزنده استان محسوب می شود که به دلیل آسیب­های کالبدی در اثر زلزله تعطیل شده بود، با توجه به اتمام مراحل مرمتی این مجموعه توسط کارشناسان متخصص میراث فرهنگی استان در روزهای آتی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان با اشاره به اهمیت و حساسیت اقدامات مرمتی صورت گرفته در بقعه شیخ شهاب الدین اهری گفت:  تا کنون عملیات مرمتی نظیر نصب سیستم های حفاظتی، تاسیسات مکانیکی و الکترونیکی، لایه برداری و مرمت دیواره­ها، سبک سازی گنبد، محوطه سازی و رفع خطر و مرمت تزئینات با استفاده از تجربیات تیم مشاور آلمانی صورت گرفته است.

قریشی در خاتمه خاطرنشان کرد: علیرغم اطلاع رسانی صورت گرفته جهت بازگشایی این موزه در روز 30 اردیبهشت 98، به منظور رعایت استاندارد انتقال اموال موزه­ای و اخذ مجوزهای لازم برای این انتقال و نیز رعایت موارد حفاظتی و تامینی، این موزه با 2 روز تاخیر بازگشایی خواهد شد.

انتهای پیام/

بازگشایی موزه ادب و عرفان اهر به مناسبت هفته میراث فرهنگی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار