استاندار زنجان؛

برای بازگشایی‌ها اماکن تعطیل شده نباید احساسی عمل کرد

1399/02/20 - 14:50 - کد خبر: 19898 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: در بازگشایی‌ اماکن تعطیل شده به علت شیوع ویروس کرونا و اعلام وضعیت سفید شهرستان‌های استان نباید احساسی عمل کرد چراکه سلامت مردم در اولویت بوده و بی‌توجهی به این امر مهم چه بسا مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان افزود: با شیوع بیماری کرونا در کشور و استان اقدامات متعددی برای مدیریت بهتر این وضعیت انجام گرفته است و در این ارتباط دولت از طریق کانال‌های مختلف تلاش کرده با اعطای تسهیلات متعدد به ویژه برای اقشار آسیب پذیر و دیگر گروه‌های جامعه که از بیماری کرونا زیان دیده بودند، کمک‌هایی در حد وسع خود انجام دهد.
وی اضافه کرد: بر این اساس برای بازگشایی اماکن مختلف در شهرستان‌های کم خطر این استان نباید احساسی عمل کرد چرا که این اقدام علاوه بر به خطر انداختن سلامت مردم اقدامات بی شائبه کادر درمانی بیمارستان ها را به نیز به هدر می‌دهد.
استاندار زنجان ادامه داد: این استان تدارک لازم از قبیل پروتکل‌های بهداشتی را برای شهرستان‌های سفید به لحاظ شاخص‌های مطرح شده در این بخش آماده کرده و به محض تحقق این وضعیت، آن  را عملیاتی خواهد کرد و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.
وی اظهار داشت: در زمان حاضر اماکن عمومی تجمعی همانند تفرجگاه‌ها، همچنان ممنوع است و از طرفی اصناف باید نسبت به دستورالعمل های بهداشتی پایبند بوده و موارد اعلام شده را با جدیت رعایت کند و عموم مردم نیز این مهم را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند تا مشکل افزایش شمار مبتلایان وجود نداشته باشد.
حقیقی افزود: بر این مبنا نظارت‌های مستمر نیز باید از سوی دستگاه‌های متولی امر در خصوص چگونگی رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا انجام گیرد و به‌طور کلی باید گفت استان در مقابل سلامت مردم کوچکترین مسامحه ای نداشته و همگان ملزم به رعایت پروتکل‌ها هستند.
وی با بیان اینکه بیمارستان های استان مشکلی در تامین اقلام مورد نیاز پیشگیرانه کرونا ندارند، اظهار داشت: ضدعفونی این مراکز نیز مطابق با درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می گیرد و از طرفی بیماران غیر کرونایی برای گرفتن خدمات درمانی مورد نیاز نباید واهمه داشته باشند.
استاندار زنجان به لزوم اتخاذ برنامه عملیاتی لازم برای مقابله هدفمند با بیماری کرونا طی فصل پاییز امسال را یادآور شد و گفت: همه ساله بیماری آنفلوانزا در این فصل شیوع بیشتری می یابد و به دلیل همزمانی بیماری کرونا، طراحی یک برنامه عملیاتی امری مهم محسوب می شود که در این راستا جلسه ای با حضور مدیرعامل خیرین و دانشگاه علوم پزشکی برای انجام اقداماتی از قبیل واکسن مورد نیاز، تشکیل و موارد در ستاد کرونا مطرح شود.
وی اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا علاوه بر اقدامات بالینی بیماران کرونایی، تست سرپایی نیز با هدف قطع زنجیره انتقال این نوع ویروس در استان انجام گرفت که دستاوردهایی به همراه داشت بطوریکه ۳.۸ درصد کرونایی ها به بیمارستان ارجاع داده شده، بستری و تحت مداوا قرار گرفتند.
حقیقی با ابراز نارضایتی از مراجعه نکردن بیماران مشکوک به کرونا برای دریافت خدمات مورد نیاز افزود: در زمان حاضر امکانات لازم در نقاهتگاه‌های استان با کیفیت مناسبی در اختیار گروه‌های هدف قرار می گیرد، اما افرادیکه باید در این محل ها اسکان یابند از آن استقبال چندانی نکرده و به راحتی در اجتماع حاضر شده و تردد می کنند که این علاوه بر افزایش خطر ابتلای اطرافیان آنها به بیماری کرونا، نگرانی‌هایی را نیز به سبب سلامت جامعه ایجاد می‌کند.
وی اضافه کرد: مدیریت خوبی در ارتباط با بیماری کرونا در استان انجام گرفت و طی برنامه ریزی انجام شده اقدام دیگری در این خصوص انجام خواهد گرفت که در ارتباط با نحوه و چگونگی اجرای آن اطلاع رسانی لازم به عموم مردم انجام خواهد شد.
این مسؤول ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها با تشکل کمیته ای مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی با هدف جلوگیری ا ز تعدیل نیروی انسانی و کاهش مشکلات ناشی از بیماری کرونا در استان تشکیل و  مقرر شده گزارش آن به صورت هفتگی ارائه تا تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.
استاندار زنجان همچنین با قدردانی از بسیج و سپاه انصارالمهدی(عج) استان در اجرای رزمایش کمک مومنانه خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهای اعلام شده از روز نخست شیوع بیماری کرونا در استان این نهاد ۴۵ هزارو ۲۱۶ بسته معیشتی به ارزش بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۸۶ هزار تومان را توزیع کرده و این روند با قوت بیشتری همچنان ادامه دارد که اقدام ارزشمندی است.  
این مسؤول با تاکید بر نظارت های جدی بر نحوه توزیع اقلام پیشگیرانه کرونا در سطح داروخانه های استان تاکید کرد: برخی گزارش ها بیانگر آن است که دستکش لاتکس توسط شرکت های خارج از استان به فروش رسیده که همین امر مشکلاتی را در تامین این قلم ایجاد کرده است درحالیکه تا زمانی که نیاز استان مرتفع نشود، نباید به مناطق دیگر ارسال شود.
وی یادآوری کرد: در زمان حاضر در شرایط جنگ و مقابله با کرونا قرار داریم و همکاری همگان به ویژه مدیران استانی حوزه دانشگاه علوم پزشکی در تامین اقلام مورد نیاز بیماری کرونا بسیار تعیین  کننده است و در صورت کوتاهی موارد به دقت بررسی شده و تذکرهای لازم داده خواهد شد.
انتهای پیام/
برای بازگشایی‌ها اماکن تعطیل شده نباید احساسی عمل کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار