خبر/

واکنش مدیرعامل در خصوص شائبه‌های آلایندگی واحد قیرسازی پالایشگاه تبریز

1398/03/09 - 16:53 - کد خبر: 1989 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: واحد قیرسازی پالایشگاه تبریز به هیچ عنوان آلایندگی ندارد و یکی از واحدهای تکمیلی پالایشگاه است.

به گزارش نصر به نقل از فارس،  غلامرضا باقری دیزج  در خصوص شائبه‌های که در زمینه آلایندگی واحد قیرسازی این شرکت مطرح شده است، اظهار داشت: واحد قیرسازی پالایشگاه تبریز به هیچ عنوان آلایندگی ندارد و یکی از واحدهای تکمیلی پالایشگاه می باشد که در راستای تکمیل زنجیره تامین، توزیع و محصولات راه اندازی شده است. و یکی از راهکارهای جایگزین برای مقابله با طرحهای تحریمی است و با توجه به اینکه جایگزین تولید نفت کوره می باشد یک طرح زیست محیطی به حساب می‌آید. 

وی گفت: این واحد با رعایت کامل اصول و قوانین و پس از انجام کنترل‌ها و بازدیدهای کارشناسی لازم مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح استانی و کشوری را اخذ و به هیچ عنوان آلایندگی ندارد و تمام مطالب ارائه شده در خصوص آلایندگی این واحد  غیرواقعی و غیرکارشناسی است.

باقری تاکید کرد: واحد قیر سازی پالایشگاه تبریز هم توجیه زیست محیطی و هم توجیه امنیتی و هم توجیه فنی و اقتصادی دارد.

وی اظهارداشت: باعث تاسف است که این همه فعالیت پالایشگاه با تولید چندین محصول استراتژیک و با ارزش افزوده، اعم از بنزین و گازوئیل یورو 5 و سوخت هواپیمایی  که در این شرایط تحریم برای استان و کشور همچون تکیه گاهی برای ملت در مقابل تحریم‌های استکبار عمل کرده بدین گونه  متهم به آلایندگی شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: این شرکت طی دو سال متوالی موفق به  کسب رتبه اول زیست محیطی در میان پالایشگاه‌های کشورشده است که گواه بر اهتمام جدی و واقعی این شرکت در صیانت از محیط زیست و حرکت در مسیر توسعه پایدار است.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت طبق چشم انداز ترسیمی "پیشرو پالایشگاه‌های خاورمیانه با اعتبار جهانی" و استراتژی خود " بهبود و توسعه پایدار کسب و کار با تاکید بر ارزش آفرینی و مسئولیتهای اجتماعی" فعالیت می‌کند.

باقری گفت: در راستای  صیانت از اعتبار و برند شرکت پرافتخار پالایش نفت تبریز آماده ارائه هرگونه گزارش مستند و بازدید هر مقام ذیصلاح از پالایشگاه در راستای حفظ حقوق اجتماعی و اقتصادی سهامداران هستیم.

انتهای پیام/

واکنش مدیرعامل در خصوص شائبه‌های آلایندگی واحد قیرسازی پالایشگاه تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار