رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل؛

سرای نوآوری آی.تی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

1399/02/20 - 11:30 - کد خبر: 19874 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: سرای نوآوری آی.تی (فناوری اطلاعات) این دانشگاه با هدف رشد و توسعه فناوری بزودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اسحق رسولی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: آی .تی تلفیقی از چند رشته دانشگاهی مثل مهندسی نرم‌افزار ، مهندسی سخت‌افزار، مهندسی برق و مخابرات و مدیریت است که کارشناسان و فارغ‌التحصیلان این رشته بعد از اتمام تحصیل با بازار کار خوبی روبرو می‌شوند.
وی اظهارداشت: آی .تی راه و روش مناسب استفاده بهتر و کارا از اطلاعات و ارتباطات را می‌آموزد و کارشناسان با داشتن این تخصص قادر خواهند بود به نتایج سال‌ها تحقیق و تجربه دیگر متخصصان و دانشمندان دست پیدا کنند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بیان‌کرد: سرای نوآوری دانشگاه آزاد اردبیل که در ابتدا ساختمانی با کاربری آموزشی بود ولی هم‌اکنون کانونی برای پرورش ایده و فکرهای ناب علمی است که در شاخه‌های علمی مختلف اختیار جوانان و محققان و فناوران استان اردبیل چه در داخل دانشگاه و چه در خارج از دانشگاه قرار داده شده است.
رسولی با بیان اینکه دو شرکت دانش‌بنیان و ۳۰ واحد فناور در این دانشگاه مستقر است، افزود: در استقرار واحدهای فناوری محدودیت‌هایی وجود دارد چرا که به واحدهایی اجازه استقرار داده می‌شود که قدرت تاثیرگذاری در بازار و صنعت را داشته باشند.
 وی با بیان اینکه هم‌اکنون ایده خوب و نوآوری تاثیرگذار در بازار و صنعت کم است، اظهارداشت:دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بالای ۱۰۰ مورد اختراع طرح و محصول در حوزه‌های مختلف علمی و صنعتی داشته است که امسال برخی از آنها به تجاری‌سازی خواهد رسید.
رسولی با تاکید بر اینکه تعامل  صنعت و دانشگاه "جهش تولید" را سرعت می‌دهد افزود: دانشگاه‌های ما اگر در مسیر درستی حرکت کرده و با سازمان‌های مختلف اجرایی هم‌افزایی داشته باشند می‌توانند استعداد جوانان و ایده‌های بکر آنان را تبدیل به فرصت‌های خوب در حوزه‌های تخصصی کنند، چرا که هم‌اکنون استعداد جوانان ما در عرصه جهانی و در بین کشورهای زیاد بی‌نظیر است.
وی رشد علمی دانشگاه‌ها بعد از انقلاب بویژه در تحصیلات تکمیلی را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: اگر امروزه این تحصیلات تکمیلی و این درجه از علوم مختلف به سمت تحقیقات کاربردی و فناوری هدایت شود قطعا می‌تواند کشور ما را در ‌حوزه‌های مختلف توسعه داده و جهش تولید را به معنای حقیقی محقق سازد.
وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای استادان این دانشگاه به سمت توسعه پژوهش و پژوهش‌ های کاربردی است، افزود: در حال حاضر دو مزرعه کشاورزی در دانشگاه آزاد اردبیل برای فعالیت‌ ‌های دانش‌بنیان واگذار شده و نوع خاصی از بوقلمون در این مزرعه پرورش داده شده که جنبه صادراتی دارد.
رییس دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه نوآوری و کارآفرینی از رویکردهای اصلی دانشگاه آزاد اسلامی این استان است، گفت: دانشگاه در اردبیل در حوزه سلامت، در پارس‌آباد مغان در حوزه کشاورزی ، در بیله‌سوار در حوزه تجارت و در گرمی مغان در حوزه صنعت و آی تی فعالیت‌ها را مد نظر قرار داده و با این رویکرد پیش می‌رود.
رسولی بیان‌کرد: در سرعین هم مرکز آموزشی دانشگاه آزد اسلامی به دانشکده گردشگری تبدیل شده و فاز اول یونی هتل راه‌اندازی و هتل آموزشی دانشگاه هم راه‌اندازی خواهد شد.
انتهای پیام/
سرای نوآوری آی.تی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار