ساخت و ساز در مسیرهای منتهی به مناطق نمونه گردشگری اردبیل ممنوع شد

1399/02/20 - 11:14 - کد خبر: 19873 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: هرگونه ساخت و ساز بی‌رویه و غیراصولی در مسیرهای منتهی به مناطق نمونه گردشگری اردبیل ممنوع است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، نادر فلاحی روز شنبه در بازدید از طرح‌های گردشگری منطقه نمونه اردبیل و سردابه افزود: تمام طرح‌های ساختمانی و عمرانی در این مناطق باید مصوبه لازم را از کمیته فنی این اداره کل دریافت کنند.
وی بیان‌کرد: یکی از مجموعه‌های گردشگری مهم که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان راه‌اندازی می‌شود، منطقه نمونه گردشگری سردابه اردبیل بوده که روند اجرایی این پروژه در حال انجام است.
وی گفت:  در حال حاضر احداث هتل پنج ستاره و توسعه مجتمع گردشگری قیه‌سویی سردابه در دستور کار سرمایه‌گذار این پروژه قرار دارد و  این پروژه در کنار پل معلق هیر در ایجاد مقصد گردشگری در مرکز استان که سالانه میزبان خیل عظیمی از گردشگران است، تاثیرگذار بوده و بر ماندگاری بیشتر گردشگران نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهارداشت: از جمله تصمیماتی که در راستای ساماندهی محوطه سردابه مصوب شد، ساماندهی مسیر دسترسی بود که سال گذشته فاز نخست آن با اعتبار یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
فلاحی ادامه داد: مقرر شد با جلب مشارکت دستگاه‌های مرتبط بقیه مسیر نیز ساماندهی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره گردشگری و برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی را از برنامه‌های دیگر برای رونق گردشگری عنوان کرد و گفت: معاونت‌های گردشگری و صنایع دستی با همکاری سرمایه‌گذاران این مهم را انجام خواهند داد.
وی تصریح‌کرد: برگزاری جشنواره گردشگری و برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی علاوه بر تاثیرگذاری برای ماندگاری بیشتر مسافران فرصتی است تا تولیدات صنایع دستی نیز معرفی و عرضه شوند.
سرمایه‌گذار پروژه قیه‌سویی سردابه نیز با قدردانی از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته گفت:‌ ساماندهی مسیر دسترسی یکی از مهم‌ترین موانع ورود گردشگران به منطقه با وجود ظرفیت‌های منطقه نمونه گردشگری قیه‌سویی بود که سال گذشته اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شد که شایسته قدردانی است.
سلیمان‌زاده بیان کرد: ایجاد استخر روباز سنتی به دلیل گوگردی بودن آبگرم این منطقه یکی از ضرویات پیشرفت پروژه بود که در طرح این استخر سعی بر آن شده تا از مصالح متناسب با زیست‌بوم منطقه استفاده شود.
او افزود:‌ براساس برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های انجام شده در بازه زمانی سه ماهه امکان بهره‌برداری از این پروژه وجود خواهد داشت.
سرمایه‌گذار پروژه قیه‌سویی سردابه اظهارداشت:‌ احداث ۱۴ واحد بومگردی یکی از برنامه‌ها در راستای پیشرفت پروژه و از ملزومات منطقه نمونه گردشگری است که انتظار می‌رود اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان با برگزاری دوره‌های آموزشی برای متولیان این حوزه در جهت ارتقای سطح کیفی این واحدها موثر باشد.
انتهای پیام/
ساخت و ساز در مسیرهای منتهی به مناطق نمونه گردشگری اردبیل ممنوع شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار