معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی؛

کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات در آذربایجان شرقی راه‌اندازی می‌شود

1399/02/20 - 11:25 - کد خبر: 19869 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش و جایگاه اقتصاد دیجیتال و حوزه فناوری اطلاعات در ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان، گفت: برای استفاده بیشتر از این ظرفیت، کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نصر، علی جهانگیری در دومین جلسه کارگروه اقتصاد دیجیتال استان که به منظور هم‌اندیشی درخصوص راه‌اندازی کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات در آذربایجان شرقی برگزار شد، افزود: هدف این طرح ایجاد بستری برای تسهیل‌گری شرکت‌های حوزه ICT است تا ضمن تامین نیازهای استانی، منطقه‌ای و کشوری، زمینه برای صادرات محصولات ICT نیز فراهم شود.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی این مرکز، امکان رشد شرکت‌های نوپای حوزه ICT و ایده‌های فناورانه در این حوزه را ایجاد می‌کند، گفت: برای این منظور باید برنامه‌ای مشخص و مدون تهیه و وظایف تمام دستگاه های مرتبط در اجرای پروژه مشخص شود.
جهانگیری همچنین برآورد منابع مورد نیاز برای راه‌اندازی کریدور ICT در استان را خواستار شد و افزود: باید با فراهم کردن امکانات و تسهیلات مناسب از جمله معافیت مالیات و عوارض، شرکت‌ها را برای استقرار در این مرکز ترغیب کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف راه‌اندازی کریدور ICT در استان، گفت: این مرکز باید محلی باشد تا سازمان‌ها نیازهای خودشان را در آن جا مطرح کنند و برای این نیازها راهکارهای مناسب ارائه شود.
انتهای پیام/
کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات در آذربایجان شرقی راه‌اندازی می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار