خبر/

آخرین خبرها از تلفات زلزله شب گذشته تهران

1399/02/19 - 04:00 - کد خبر: 19846 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: بر اثر وقوع زلزله بامداد شنبه شب در منطقه دماوند و تهران و حاشیه برخی از شهرهای در مسیر گسل این زلزله، یک پیرمرد ۶۰ ساله بر اثر فرار از منزل و آسیب دیدن سر وی، جان خود را از دست داد و ۳۳ نفر نیز مصدوم و روانه بیمارستان شدند.

به گزارش نصر، اسماعیل نجار روز جمعه در گفت وگویی با بیان اینکه از این تعداد به اضافه فرد جانباخته در مجموع ۱۹ نفر مربوط به منطقه دماوند و ۱۵ نفر نیز مربوط به تهران هستند، افزود: براساس آخرین آمار و اطلاعات موجود از تعداد ۱۵ نفر تهران تاکنون ۱۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و چهار نفر مابقی هم اکنون در بیمارستان تحت درمان هستند.
وی با تاکید بر اینکه کاهش آسیب‌های جانی و مالی در چنین حوادثی تنها با جدی گرفتن موضوع پیشگیری در قالب ساخت و سازهای اصولی و فنی امکان پذیر خواهد بود، تصریح کرد: تا هر زمانی که این اصل به صورت دقیق و جدی اجرایی نشود، نباید منتظر کاهش آثار چنین حوادثی بود.
رییس سازمان مدیریت بحران اظهار داشت: در اینگونه حوادث بیشترین ضرر و زیان جانی و مالی شامل کسانی خواهد شد که در زمان ساخت مکان‌های خود را بدون توجه به هشدارهای سازمان‌های مربوطه و به دور از چشم مسئولان امر اقدام به ساخت و سازهای غیرقانونی همانند ساخت ویلاهای مسکونی در حاشیه رودخانه‌ها می‌کنند.
نجار با بیان اینکه هم اکنون نیروهای امداد گر در مناطق مربوطه حضور دارند و اوضاع تحت کنترل است، گفت: با توجه به نظریه کارشناسان و تجارب به دست آمده از زلزله‌های مختلف کشور جای نگرانی خاصی وجود ندارد و مردم نگران نباشند.
سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند بامداد امروز از آماده باش ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند خبر داد و گفت: بر اثر این زلزله تاکنون خسارت جانی ناشی از تخریب گزارش نشده است.
مهدی حیدری اظهار داشت: در پی وقوع زلزله ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در ساعت ۲۳:۰۰ شب گذشته و ۵.۱ ریشتری در ساعت ۳۷ دقیقه بامداد امروز موجب شد تا تمامی عوامل ستاد مدیریت بحران شهرستان به حالت آماده‌باش کامل قرار گیرند.
وی افزود: هم اکنون عوامل جمعیت هلال احمر، امدادی و اورژانس و دیگر عوامل با حضور در پایگاه‌های خود در حالت آماده باش کامل قرار دارند و تمامی مناطق روستایی و شهری تحت کنترل است.
انتهای پیام/
آخرین خبرها از تلفات زلزله شب گذشته تهران خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار