امام جمعه تبریز؛

کمک‌های مردمی در روزهای کرونایی پررونق تر از دوران جنگ است

1399/02/18 - 16:10 - کد خبر: 19838 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به استقبال مردم از طرح مواسات، گفت: کمک های مومنانه مردم در این روزهای کرونایی بسیار پررونق تر از دوران هشت سال جنگ تحمیلی است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در بازدید از فعالیت‌های کانون تبلیغاتی فطرت تبریز و اقدامات قرارگاه رمضان و ستاد رزمایش عمومی مبارزه با کرونا در تبریز، افزود: این همه کمک که از عهده دولت بر نمی‌ آمد، از این رو خود مردم پای کار آمده و مسوولیت را بر عهده گرفتند و صفا و صمیمیت موجود در کمتر دوره ای مشاهده شده است.
وی با اشاره به اینکه طبق آیات و روایات یکی از برکات مواسات ایجاد پیوندهای صمیمانه و پیوند برادری بین مومنین است، اظهار داشت: پس از فرمان رهبر انقلاب در روز نیمه شعبان، ملت مومن دست به کار شدند که پس از آن در هر مسجدی که می ‌رفتیم با صحنه‌های زیبایی از همدلی و احسان و بخشش و انفاق مواجه ‌شدیم.
آل هاشم با ابراز تاسف از گران شدن قیمت نان همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: اگر طرح مواسات و کمک های مومنانه مردم به اقشار آسیب پذیر نبود، این افزایش قیمت به مشکل بزرگی برای کشور تبدیل می‌شد.
وی با قدردانی از خیرین در کمک به نیازمندان، ادامه داد: در این عرصه حتی افرادی هم که امکانات مالی خوبی ندارند، سعی می‌کنند هر چقدر هم که شده، یک بسته معیشتی به نیازمندان کمک کنند.
آل هاشم دستاورد بزرگ و ماندگار رزمایش مواسات را ریشه کن شدن فقر در جامعه دانست و اضافه کرد: یکی دیگر از برکات این رزمایش برکت یافتن مال و زیاد شدن روزی است که در این خصوص آیات، روایت و احادیث متقنی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه بهزیستی و کمیته امداد و سایر نهادهای خیریه ای در آذربایجان شرقی به افراد تحت پوشش خود همواره کمک می‌کنند، گفت: کمک‌های مردمی هیچ وقت شبیه به این حالت نشده بود و ما افراد روزمزد شریفی مثل راننده‌ها و کارگران را هم داریم که به خاطر کرونا روزی آنها قطع شد که این اقدامات خیلی به آنها کمک کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان افزود:  در دوران دفاع مقدس جوانان پیشتاز شدند و اکنون نیز کارخانه ها به دست جوانان رونق می‌یابد، دانشمندان جوان کشور را در برابر دشمنان قوی می‌کنند و جمع پرشماری از جوانان نیز در راستای مقابله با کرونا وارد میدان شده اند که بدون تردید سعادت دنیوی و اخروی همراه آنها خواهد بود.
کمک‌های مردمی در روزهای کرونایی پررونق تر از دوران جنگ است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار