معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خبر داد:

راه‌اندازی بیمارستان 100 تختخوابی در جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی

1399/02/18 - 13:01 - کد خبر: 19817 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعال بودن تیم‌های آموزش دیده و تخصصی بهداشت و درمان اضطراری اعلام کرد: بیمارستان 100 تختخوابی و آمبولانس پیشرفته برای ارایه خدمات سریع تر راه‌اندازی کرده‌ایم.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، یونس قوام لاله روز پنجشنبه در گفتگویی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر مجموعه توانمندی در مدیریت بحران، سیل، زلزله یا بحران کرونا و در زمینه بازتوانی ها و مراقبت های ثانویه است، افزود: عمده اهداف هلال احمر در راستای کمک به بشریت و کاستن از آلام بشریت است.
وی با اشاره به خدمت‌رسانی شبانه‌روزی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی به هموطنان در حوزه امداد و نجات و داشتن بیش از 28 پایگاه بین جاده ای در استان، اظهار کرد: امداد هوایی که در شرایط خاص برای مسیرهای صعب العبور و برف و کولاک مورد استفاده قرار می گیرد، نیز در شمال غرب تحت نظر استان ماست.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی افزود: ما در ایران جز معدود مراکزی هستیم که  صاحب نیروهای تخصصی برای تأمین وسایل ارتوپدی فنی، اعم از کفش طبی،  تهیه وسایل کمکی برای افراد سالمند، افراد معلول و آسیب دیده در تصادفات یا قطع اندام با تهیه ارتز و پروتز است.
وی گفت: درمانگاه تخصصی استاد شهریار تبریز دارای ادیومتری پیشرفته، دستگاه اسپیرومتری، چشم پزشکی، مرکز توانبخشی و درمانگاه تخصصی قلب، مرکز واکسیناسیون و مرکز پزشکی حج و زیارت، درمانگاه دیابت فعال رایگان، متخصص داخلی، متخصص زنان زایمان، مرکز فیزیوتراپی بخش کاردرمانی و گفتاردرمانی است.
قوام با بیان اینکه قصد داریم بخش طب ورزشی و منوال تراپی (تنش عضلات حنجره) را نیز به زودی فعال کنیم، افزود: قصد داریم بزرگترین مرکز شیمی درمانی شمال غرب را که در تبریز فعال است، تخصصی تر کنیم تا بازوی علوم پزشکی تبریز باشیم.
وی اضافه کرد: بخش آزمایشگاه تخصصی، روانشناسی، رادیولوژی و سونوگرافی به صورت صبح و عصر فعال بوده و کلینیک دندانپزشکی عمومی و تخصصی با توجه به اعلام ستاد مبارزه با کرونا به صورت شبانه‌روزی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی فعال است.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با بیان اینکه داروخانه هلال احمر نیز به صورت صبح و عصر با ارایه بیش از ۵۰۰  نسخه داروهای تخصصی، تک نسخه  و و داروهای خاص شیمی درمانی به مردم خدمات می دهد، افزود: جز معدود مراکزی هستیم که روزانه با ضد عفونی سطوح در سه نوبت و تعبیه برچسب بر روی صندلی ها برای جلوگیری از ازدحام جمعیت فعالیت می کنیم تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود.
کارشناس ارشد ارتز و پروتز هلال احمر آذربایجان شرقی با بیان اینکه ارتوپدی فنی هلال احمر استان یکی از رشته های توانبخشی در زمینه طراحی و ساخت اندام های مصنوعی و وسایل کمک حرکتی است، اظهار کرد: این مرکز دارای دو بخش عمده متشکل از ارتزها یا همان وسایل کمکی و پروتزها یا اندام های مصنوعی است.
صفر میرزایی گفت: ارتزها در انواع بدشکلی های ستون فقرات، فلج اندام ها، فلج اطفال یا هر وسیله کمکی که در مورد ناهنجاری های اسکلتی عضلانی باشد، تجویز می‌شود. 
وی افزود: پروتزها یا اندام های مصنوعی نیز برای افرادی که به هر علتی از قبیل تروما، تصادفات جاده ای یا در اثر بیماری دیابت و سرطان‌ها و عوامل مختلف باعث قطع عضو می‌شوند، مورد استفاده قرار می گیرد.
انتهای پیام/
راه‌اندازی بیمارستان 100 تختخوابی در جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار