فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد:

دستگیری پنج عامل حفاری غیرمجاز در شهرستان کلیبر

1399/02/17 - 15:02 - کد خبر: 19775 نسخه چاپی

نصر: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از دستگیری ۵ عامل حفاری غیر مجاز و ضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان کلیبر خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از مهر، سرهنگ کاظم داداشی ظهر امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استفاده غیر قانونی از فلزیاب پیگرد قانونی دارد، ادامه داد: بر اساس قانون ساخت، خرید و فروش، نگهداری و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و اگر به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، با عوامل متخلف برخورد قانونی می‌شود.
او در ادامه به ضبط یک دستگاه فلزیاب و دستگیری ۵ عامل حفاری غیر مجاز در اراضی روستای بالاسنگ از توابع شهرستان کلیبر اشاره کرد و گفت: پس از دریافت اطلاعات از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر حضور چند عامل حفاری غیر مجاز در اراضی این روستا جهت شناسایی و حفاری نقاط تعیین شده برای کشف آثار تاریخی احتمالی، یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با هماهنگی فرماندهی محترم انتظامی شهرستان کلیبر پس از شناسایی و ارزیابی مکان که در منطقه صعب العبور واقع شده بود، طی یک عملیات مشترک عاملان مذکور را حین ارتکاب جرم دستگیر کردند.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در ادامه گفت: طی این عملیات ۵ عامل حفاری غیر مجاز به همراه ضبط یک دستگاه فلزیاب و سایر ابزار آلات حفاری غیرمجاز، دستگیر و جهت برخورد قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
داداشی در خاتمه ضمن تقدیر از همکاری‌های مردم و اعضای تلاشگر دوستداران میراث فرهنگی اظهار کرد: از تمام هم استانی‌ها خواستاریم تا در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲ مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اطلاع دهند.
انتهای پیام/
 دستگیری پنج عامل حفاری غیرمجاز در شهرستان کلیبر خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار