مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد:

آغاز اجرای طرح ملی «راهکار» در کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی

1399/02/17 - 12:17 - کد خبر: 19760 نسخه چاپی

نصر: مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ملی راهکار (رزمایشِ ایمان، همدلی، کار و ایثارِ رمضان) به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آغاز شد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محمد هادی نیا در گفت و گو با خبرنگاران به تشریح ضوابط، شرایط و چگونگی اجرای طرح ملی راهکار (رزمایشِ ایمان، همدلی، کار و ایثارِ رمضان) در آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار کرد: ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مسجد از اهداف اصلی این طرح است.
وی ادامه داد: در این طرح 14 برنامه عملیاتی در قالب دو بسته برنامه‌ای در چهار محور ایمان، همدلی، کار و ایثار طراحی شده تا کانون‌های فرهنگی هنری بتوانند تا زمانی که نماز جماعت در مساجد برقرار نباشد این برنامه‌ها را اجرا کنند.
وی خاطرنشان کرد: کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت امنا، پایگاه مقاومت بسیج، هیئت های حسینی، دارالقرآن‌ها، خیرین و سایر تشکل‌های مردمی محلات می‌توانند با رویکردهای اعتمادسازی، شبکه‌سازی، جریان‌سازی و برنامه‌های عملیاتی در اجرای طرح با کم‌ترین مشکل و مانعی، مواجه شده و گامی موثر و حرکتی جهادی را به انجام رسانند.
هادی‌نیا گفت: در قالب طرح ملی راهکار، پویش مردمی "بچه‌های مسجد" نیز پیش بینی شده که کانون های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده‌ها می‌توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت‌های صورت گرفته، از سه طریق "بارگذاری در صفحه اختصاصی کانون در بخش طرح ملی راهکار در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir و یا عضویت در کانال فهما به نشانی gap.im/fahmabot و ارسال گزارشات به مدیر گروه ( ادمین) با شناسه @adminfahma و یا انتشار در فضای مجازی و پیام رسان‌ها باعنوان پویش مردمی #بچه‌_های_مسجد" شرکت کنند.
وی با اشاره به جوایز برگزیدگان این طرح اظهار کرد: به 114 کانون برتر علاوه بر کسب امتیاز فهما جوایز ارزنده و نفیس به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد؛ همچنین به 114 فیلم و عکس برگزیده ارسالی شرکت کنندگان در قالب پویش مردمی #بچه_ های_ مسجد جوایز ارزنده و نفیسی اهدا خواهد شد.
وی افزود: مسئولیت اجرای طرح ملی راهکار در سطح محله با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمند سازی اهالی محل تشکل‌های مردمی و نهادهای محلی بر عهده مدیر مسئول کانون بوده و هماهنگی با امام جماعت مسجد و همفکری با هیئت اندیشه ورز محلی جهت غنا بخشی به محتوای برنامه‌های عملیاتی "طرح ملی راهکار" مورد انتظار است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ادامه داد: اعتمادسازی، شبکه سازی و جریان سازی جهت پیگیری و اجرای برنامه در سه سطح مسجد، محله و خانواده بر عهده کانون فرهنگی است، ضمن این‌که رعایت موازین شرعی و دستور العمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و درمان و مراجع ذیصلاح در اجرای برنامه‌ها مورد تاکید است.
وی با بیان این‌که فضاسازی و تبلیغات محیطی "طرح ملی راهکار" در سطح محله مورد انتظار است، تشریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های خیرین و سایر تشکل‌های مردمی جهت تأمین منابع و اعتبارات لازم برای اجرای طرح نیز یکی از اصول و ضوابط مورد انتظار در اجرای مطلوب طرح محسوب می‌شود.
انتهای پیام/
آغاز اجرای طرح ملی «راهکار» در کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار