رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال؛

شکارچی متخلف در خلخال به ۷۰ ساعت کار اجباری محکوم شد

1399/02/17 - 11:56 - کد خبر: 19757 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: بر اساس رای قاضی دادگاه بخش هشجین خلخال یک شکارچی متخلف به انجام ۷۰ ساعت کار برای ضدعفونی معابر عمومی محکوم شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مهدی کسایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: بر اساس صدور رای سبز قاضی دادگاه بخش خورش‌رستم خلخال ۷۰ ساعت کار برای ضدعفونی مکان‌های عمومی علیه ویروس کرونا برای یک شکارچی متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز در فصل غیرمجاز و در مناطق ممنوعه شکار کرده بود، محکوم شد.
وی اظهارداشت: رای قاضی دادگاه حوزه قضایی بخش خورش‌رستم در خصوص انجام خدمات رایگان عمومی از نوع ضدعفونی مکان‌های عمومی روستایی برای شکارچی متخلف علاوه بر پرداخت جریمه نقدی پیش‌بینی شده در قانون برای این فرد متخلف است.
وی گفت: شکارچی متخلفی که در روزهای قرنطینه کرونای اول سال  جاری با حضور در زیستگاه‌های حیات وحش در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول اقدام به شکار غیرمجاز می‌کرد، پس از دستگیری توسط محیط‌بانان جهت رسیدگی به تخلف شکار غیرمجاز به مراجع قضایی شهرستان معرفی شد.
کسایی افزود : بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید هر کس مرتکب اعمال شکار و صید در فصول و ساعات ممنوع مقرر ، شکار و صید در مناطق ممنوع سازمان ، شکار و صید با استفاده از اسلحه دیگران ، تخریب چشمه‌ها و آبشخور حیوانات شود به پرداخت جزای نقدی و یا حبس در زندان از ۹۱ روز تا ۶ ماه محکوم می‌شود.
منطقه شکار ممنوع دربند مشکول به وسعت ۲۹ هزار و ۹۰۰ هکتار در جنوب شهرستان کوثر و جنوب غربی شهرستان خلخال واقع شده و به لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری دارای قابلیت‌های بالای جانوری و گیاهی است.
انتهای پیام/
شکارچی متخلف در خلخال به ۷۰ ساعت کار اجباری محکوم شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار