نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز؛

توانمند سازی بانوان از اقدامات شورای شهر تبریز/ حضور پررنگ زنان در بحران کرونا

1399/02/17 - 10:30 - کد خبر: 19747 نسخه چاپی

نصر: نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر تبریز عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم فراکسیون بانوان شورای شهر تبریز موضوع توانمند سازی زنان به شمار می رود.

به گزارش نصر، سونیا اندیش در گفت وگوی تلویزیونی برنامه تبریزیم ضمن تبریک روز معلم و روز کارگر اظهار کرد: این ایام را به تمامی زحمت کشان تبریک عرض کرده و همواره قدردان ارجع و قرب آنان هستیم.
وی در ادامه ضمن تسلیت شهادت حضرت خدیجه(س) ابراز کرد: ایشان همواره در تمامی مقاطع و سختی ها با همسرشان همراه بوده و موضوع پیشبرد را به همگان نشان داده است، در جامعه کنونی نیز نقش ایشان می تواند الگوی خوبی برای بانوان باشد.
نایب رییس شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش پررنگ بانوان در جامعه کنونی توضیح داد: رکن اصلی هر جامعه و خانواده بانوان هستند به طوری که در جوامعی که نقش بانوان مورد غفلت واقع شده آسیب های اجتماعی و اقتصادی بیداد می کند.
وی در ادامه اذعان داشت: در جامعه کنونی بانوان تاثیر ۸۰ درصدی را به خود اختصاص داده اند که همواره نقش مثبتشان راشاهد هستیم.
این عضو شورای شهر تبریز بیان کرد: حضور پرشور بانوان در بحران بیماری کرونا در تمامی عرصه ها ستونی بوده و نشانگر این است که همه آنان می توانند در جامعه نقش مهم و تاثیر گذاری داشته باشند.
اندیش در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص چشم انداز های سال ۹۹ فراکسیون بانوان شورای شهر تبریز افزود: این نهاد یک سری اقداماتی در حوزه های مختلفی چون آموزش شهروندی و... در حوزه های فرهنگی و اجتماعی ترتیب داده است.
نایب رئیس شورای شهر تبریز ادامه داد: سال گذشته به هنگام تصویب بودجه سال ۹۹ یک سری بودجه هایی در خصوص توانمند سازی و اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار و ایجاد فضا برای فعالیت آنان در نظر گرفته شد.
وی اظهار کرد: در ارتباط با بحث فراکسیون بانوان میتوان گفت این نهاد بیشتر روی تجمیع و فعالیت بانوان برنامه ریزی کرده تا کارهای جزیره ای را شاهد نشویم.
اندیش در ادامه اذعان داشت: یکی از بهترین راه ها توانمند سازی بانوان بوده تا بتوانند بخشی از هزینه های خانواده را تامین کرده و در راستای کاهش مشکلات مالی سهیم شوند.
نایب رئیس شورای شهر تبریز گفت:موضوعاتی چون مشاوره خانواده، آموزش ها و ...هم از سری برنامه هایی به شمار می رود که تمامی خانواده ها می توانند با دسترسی آسان از این خدمات بهره گرفته و استفاده کنند.
اندیش بیان کرد: برنامه های ویژه برای فرهنگسرا ها نیز در نظر گرفته شده تا با کمک هم و تجمیع خدمات و گستره افزونی بتوانیم گام های مثبتی را در راستای موفقیت برداریم.
این عضو شورای شهر تبریز یادآور شد:بانوان خانه دار که فرصت بیشتری دارد می تواند از خدمات و آموزش های گوناگون استفاده کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: در موضوع آموزش شهروندی بحث به سوی اشتغال می رود که جز وظایف نیست یعنی بیشتر روی مهارت آموزی و توانمند سازی کار می شود که با این روند می توان بعدها با همکاری و همفکری در تمامی حوزه ها به اشتغالزایی ختم شود تا هم کیان خانواده حفظ شود و هم باری از مشکلاتشان حل شود.
اندیش در پایان خاطر نشان کرد: همه با همکاری می توانیم با اعتماد به نفس تمام در راستای موفقیت گام برداشته و زندگی توام با آرامش را شاهد شویم و فراکسیون بانوان با آغوش باز طرح های پیشنهادی بانوان عزیز را در مورد اهداف کمیسیون می پذیرد.
انتهای پیام/
توانمند سازی بانوان از اقدامات شورای شهر تبریز/ حضور پررنگ زنان در بحران کرونا نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار