استاندار آذربایجان شرقی؛

معلمان، پیشگامان تغییر و تحول در جامعه هستند

1399/02/17 - 09:47 - کد خبر: 19739 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی، فرهنگیان و معلمان را پیشگامان تغییر و تحول در جامعه و حرکت به سمت توسعه و پیشرفت دانست و بر تلاش همه‌جانبه برای رفع مشکلات این قشر تاکید کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه  معلمان در رفع مشکلات مختلف جامعه، گفت: در سایه تلاش‌ها و مجاهدت‌های بزرگمردانی همچون شهید مطهری که معلمی را اشتعال می‌دانست نه اشتغال، شاهد به ثمر نشستن بیش از پیش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در کشور هستیم.
وی با اشاره به توجه بیشتر نسبت به علم و آموزش در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: باید نسبت به مقوله علم و آموزش، نگرش سرمایه‌گذاری داشت نه نگرش مصرفی؛ هرچند اقدامات بسیار مطلوبی در این زمینه توسط دستگاه تعلیم و تربیت انجام شده ولی باید بهتر و بیشتر از گذشته استمرار یابد.
وی آموزش و فرهنگ را از مهم‌ترین ایدئولوژی‌های مورد توجه در جامعه قلمداد کرد و ادامه داد: افتخار می‌کنیم پیرو مکتب و آیینی هستیم که آموزش و پرورش در آن به عنوان یکی از اعتقادات مسلم و پذیرفته شده محسوب شده و محدود به زمان خاص نیست.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در مدیربت بحران‌ها، گفت: در ماه‌ها و هفته‌های اخیر شاهد فعالیت‌های بسیار خوب دستگاه تعلیم و تربیت و معلمان بودیم که با وجود شرایط سخت اجازه ندادند مشعل علم‌آموزی و تربیت دانش‌آموزان خاموش شود.
وی در همین راستا ادامه داد: ثمره درخت تنومند تعلیم و تربیت در طول زمان، بهتر و بیشتر خواهد شد، چنانکه در کنترل بیماری کرونا شاهد نقش آفرینی موثر مدافعان سلامت هستیم که تربیت یافتگان معلمان فداکار هستند.
وی اظهار کرد: در سایه همین تلاش‌هاست که به رغم دشمنی‌های استکبار جهانی با ملت ایران، تحسین و اعجاب سازمان‌های بین‌المللی از عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مدیریت و مقابله با کرونا برانگیخته شده است.
پورمحمدی همچنین با اشاره به آخرین تعریف یونسکو از «سواد» و شاخص‌های سیزده گانه آن، گفت: توانایی تغییر، جدیدترین تعریف سازمان جهانی یونسکو از مقوله «سواد» است که به جرات می‌توان معلمان را اصلی‌ترین مصادیق این تعریف در جامعه دانست.
به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این آیین، از هفت معلم برتر و منتخب استان به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم تجلیل شد.
انتهای پیام/
 معلمان، پیشگامان تغییر و تحول در جامعه هستند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار