دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان؛

۳۵ درصد زیتون کشور در استان زنجان تولید می شود

1399/02/16 - 16:46 - کد خبر: 19733 نسخه چاپی

نصر: دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: ۳۵ درصد نیاز زیتون کشور از طریق تولید در استان زنجان تامین می شود و باغات زیتون خوبی در استان وجود دارد.

به گزارش نصر به نقل از مهر، حمید توکلی در دومین جلسه کمیته زیتون ذیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور نمایندگان دولتی و فعالان بخش خصوصی در سالن جلسات شهید شهریاری با بیان اینکه  اتاق بازرگانی زنجان  ۳۵ درصد نیاز زیتون کشور از طریق تولید در استان زنجان تامین می شود و باغات زیتون خوبی در استان وجود دارد، گفت:  بخشی از نیاز زیتون کشور از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه زیتون محصول مهمی است که باید مورد توجه مسئولان دولتی و استان قرار گیرد، افزود: ۷۰ درصد صادرات استان در حوزه روی و صادرات مواد خام است و در این بین صادرات محصولات کشاورزی نیز باید به جد در دستور کار قرار گیرد.
رئیس شورای ملی زیتون ایران نیز در ادامه جلسه با اشاره به اینکه ۶۰ درصد فروش زیتون از اواسط اسفند تا اواخر فروردین ماه و به نوعی مربوط به بازار شب عید می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد مازاد محصول زیتون تولید شده در انبارها است.
مهدی عباسی  با بیان اینکه ۳۲ واحد صنعتی و ۱۵۰ واحد سنتی تولید زیتون در استان زنجان در حال فعالیت هستند، ابراز کرد: آماده تعامل برای حل مشکل با دستگاه‌های اجرایی در خصوص تولیدات محصول زیتون و مشکلات واحدهای هستیم.
بهاره دادلویی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان نیز با تاکید بر اینکه حمایت همه جوامع بحث و دغدغه امنیت غذایی ملت‌های خود را دارند، ابراز کرد: برندسازی مهمترین موضوع در بحث صادرات است و این مهم به دست بخش خصوصی امکان پذیر است.
انتهای پیام/
۳۵ درصد زیتون کشور در استان زنجان تولید می شود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار